Gå til innhold

AoC: Tråden for oss som har bestillt fra Elkjøp og ikke har mottat pakken!


Anbefalte innlegg

Men det er jo litt vrient og, med flystreik inn til norge = spillene levert for seint til hovedlager + togproblemer i natt osv..

En kanke skylde på norsk flystreik for at spillene ikke har blitt levert et svenskt lager.. Selv om et norsk spillselskap stor for utviklingen av age of conan tviler jeg på at det ble brukt en norsk frabrikk ved produksjonen av age of conan pakkene.. 99% av alle pakker blir sendt med tog/bil, hvertfall dersom det ikke er ekspresspakke.

 

Jeg vil jeg minne om det jeg sa tidligere med at jeg syntes det er betenkningsverdig at Elkjøp sender ut spillene dagen før de er lovet levert kjøper, selv om både elkjøp og posten opplyser 3-7 dagers leveringstid. Bekjente jeg kjenner som jobber på regionlagre for div. kjeder, sier de hadde Age of Conan allerede for over 2 uker siden (han ene solgte tom. et par for 1000,- stk for over en uke siden), mottat fra distributør. Jeg ser ikke hvorfor Bonver skulle motta det noe senere. Dvs. at Elkjøp/Bonver likevel har valgt å sende ut spillet dagen før, selv om de lenge har hatt muligheten til å sende spillet. Det "forsikringstidsløpet" på 3-7 dager er opplyst for en grunn. Det er ikke sjeldent godstog blir forsinket/innstilt, det er jo nettop derfor man operer med denne forsikringstiden.

 

Ang når spillet er sendt, fikk jeg kvitteringen torsdag kveld (18.00 blank, mistenker auto-mailer). Mens kontoen ble oppdatert fra "Reservert" til "Sendt" i 12-tia. Pengene ble heller ikke trekt fra konto før tidlig torsdag ettermiddag. Nå skal jeg ikke utelukke at Elkjøp ventet med å trekke pengene pga. de ikke regnet med at jeg skulle motta produktet før fredag, men jeg velger tro at de trakk pengene da de sendte varen, slik vanlig praksis er hos de fleste nettbutikker. (Minner though om at jeg syns det var kritikkverdig av Elkjøp å trekke pengene ved bestilling da jeg bestilte GTAIV over en mnd før release og forsendelse). Man kan ikke love kunden et produkt levert på en dato, for deretter sende produktet ut dagen før den lovede datoen, mens man samtidig forbeholder seg 3-7 dagers leveringstid.

 

At kundebehandlerene til Elkjøp farer med løgn er ikke noe nytt. Det er tydelig at de kommer med svar de selv har ressonnert, for å framtre som mer proffesjonell. I hovedsak tror jeg problemet her ligger i informasjon fra Bonver/Elkjøp til kundebehandlerene. Dersom det ikke er informasjonen til kundebehandlerene som er problemet, og kundebehandlerene lyger om når spillet er sendt for å roe ned forbrukerene anser jeg det som sterkt kritikkverdig. Jeg savner forøvrig også et skriftlig kundebehandligssystem hvor det er mulig å replye (ticketbasert elns). Jeg foretrekker skriftlige svar, i tillegg til at jeg har en viss angst for telefoner (ikke spør).

 

Dette er andre gangen jeg bestiller samlerutgave av spill fra elkjøp. Det er andre gangen jeg mottar leveringen etter lovet dato. Og det er andre gangen jeg opplever å bli løyet til av kundebehandlerene til Elkjøp. Riktig nok er det forskjellige grunner til hvorfor jeg har motatt forsendelsene sent (og første gangen kunne ikke Elkjøp klandres direkte da de mottok varen sent fra distributør, men det forsvarer ikke at kundebehandlerene lyger).

 

Da jeg var på posten i ettermiddag og spurte om de hadde fått en pakke adressert meg (noe de ikke hadde), fortalte de at det var litt drøyt å anta en pakke levert idag dersom den var sendt sverige igår, selv om den var sendt på formiddagen. Svært mange postkontor mottar i tillegg bare pakker en gang for dagen, i tillegg skal hentelapp sendes ut. Så man burde legge opp til at pakken skulle være på postkontoret senest når de åpner lanseringsdagen. Slik at postbudet får med seg hentelapp før han forlater postterminalen.

 

For ordens skyld kunne Elkjøp limt på noe "må ikke åpnes før xx.xx" på forseglingen til spillet, jeg hadde nok klart å holde meg, men spørs om alle er like hederlig som meg på det der :p. (Kan forøvrig nevne at jeg i alle år har kjøpt spill 1-2 dager tidligere i en lokal butikk, inntill i år når de skiftet ledelse. Uten at jeg spillte spillene før 0:00:00:001 lanseringsdagen, som regel venta jeg til morgenen etter though.)

 

Litt kjipt om pakken ikke kommer i morgen heller.. Værste var at jeg var med noen venner som kjøpte CE på Spaceworld på nattåpent. Hadde jeg dratt kortet der hadde jeg gama age of conan igår :S. Nå er de langt fra Elkjøps pris på spillet though, på GTAIV release though var nattåpent på Spaceworld redningen.

 

.. Jeez det var langt..

Endret av Eremal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For ordens skyld kunne Elkjøp limt på noe "må ikke åpnes før xx.xx" på forseglingen til spillet, jeg hadde nok klart å holde meg, men spørs om alle er like hederlig som meg på det der :p. (Kan forøvrig nevne at jeg i alle år har kjøpt spill 1-2 dager tidligere i en lokal butikk, inntill i år når de skiftet ledelse. Uten at jeg spillte spillene før 0:00:00:001 lanseringsdagen, som regel venta jeg til morgenen etter though.)

 

Jeg har kjøpt spill før offisiell release i Bergen også (da gav de meg ikke kvittering), men her kan man jo uansett ikke spille før release dagen så det burde ikke være noe problem om de la inn en dags sikkerhetsmargin for å få frem leveransene i tide.

Lenke til kommentar

Flyproblemer er en ting, men tog? :p Posten til meg blir ikke sendt på en eneste strekning det er forsinkelser på toget.

 

Og det at de nekter meg å få igjen pengene jeg betalte for å få det sendt som pakke og ikke brev... Håpløst, skal ringe på nytt angående det på mandag..

Lenke til kommentar

Bare les gjennom avtalevilkårene til Elkjøp / Spaceworld.

Finn et eller annet og gni det inn i dem, så de kan si at de ærlig talt ikke vet hvorfor de var så jævla dumme å sende den dagen før lansering.

 

Selv om det ikke virker slik så er jeg selv kundebehandler, riktignok er internett support totalt annereledes enn dette her, men det går for det samme, å svare kunden.

Noen ganger kommer man opp i situasjoner som man absolutt ikke kan klandre supporten for, og hvor man må muligens være uklar. Det jeg syns er skuffende er når kundebehandlere lover ting. Der jeg jobber har vi en rettningslinje som går ut på at man ALDRI skal love noe, fordi man er jo aldri 100% sikker. Men Elkjøp / Spaceworld, de var jo minst 110% sikre på at alt var bra og det var ikke noe å bekymre seg for at pakken ikke skulle komme i tide.

Tror ikke vi må rette fokus på kundesupporten, men heller den forbanna udugelige ledelsen til Elkjøp / Spaceworld, som tar valgene. Hvilke forbanna idioter er det som tror post tar en dag? De burde ha mistet stillingen sin pga. ren og skjær idioti!

 

Ahh... merker jeg bobler inni meg, men vil hvertfall si at det er nok ikke noe kundebehandlerne kan gjøre med, man må rette kritikken mot høyere hold, for de andre er bare mellomleddet, som må ta imot dritten fra sure kunder som oss når ledelsen gjør dumme valg.

 

I fremtiden skal jeg ALDRI bruke hverken Spaceworld eller Elkjøp, for min del håper jeg de merker det så det svir, slik at de kan gå litt gjennom rutinene sine.

Lenke til kommentar

Men saken her er vel ikke at KS har forsinket pakkene, men at de har løyet seg rundt hele saken. Jeg skjønner at det er høyere oppe problemet ligget men kundesupport kunne ihvertfall ordnet èn offisiell løsning som alle brukte istedet for å forvirre oss endeløst med altfor mange forskjellige svar.

Lenke til kommentar

Er faen ikke bare Elkjøp som sliter , jeg får pakka mi først i dag ( lørdag ) og jeg bestilte fra gamezone måned siden . Takk gud for at jeg har Early play .

 

 

 

Man kan kalle denne forhåndsbestillingen den værste i historien siden så mange sliter og det er forskjellige nettbutikker. Hoder BØR rulle . :hmm:

 

Hvis CE nøkkelen attpåtill ikke funker , ja da blir jeg vred .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Jeg bor noe syd for Oslo. På Langhus om det sier deg noe. Veldig nært Ski.

 

Eska var veldig stor. Gjør seg godt på peishylla :D hehe

 

Installasjonen tar evigheter... håper ikke patche spøkelsestar meg da.

 

Edit : Jeg valgte bervpost. Så fikk aldri, og skulle vel heller adlri få sporingsnummer. Pakken ser ut til komme fra Postens Godsenter 0060 Oslo

Endret av Radey
Lenke til kommentar
Det er kanskje mulig at det er posten som er treg hos en del...

 

Damn... installasjonnen tok tid.. står this could take a long time... så jaja...hehe

Det er vel 25GB+, så ja, det tar sin tid ;)

DVD-er er vel ikke akkurat hurtiglesning heller =/

Endret av wildex999
Lenke til kommentar

Fra Elkjip:

Hei og takk for din henvendelse

 

dette blev sent på tisdagen, så nu ær det upp till posten och leverera ut det.

 

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

 

Med vennlig hilsen

<navn fjernet>

Kundesenter

Hvor mye skal man tro på sånt?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Det er kanskje mulig at det er posten som er treg hos en del...

 

Damn... installasjonnen tok tid.. står this could take a long time... så jaja...hehe

Det er vel 25GB+, så ja, det tar sin tid ;)

DVD-er er vel ikke akkurat hurtiglesning heller =/

 

wow... du hadde rett... over 24,9gb nå var det patcheland!

 

#¤%¤ er jo totalt på 1000mb eller no jo... jaja... er vel forbedringer...så greit nok...

Endret av Radey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...