Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

fiksing av rom

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har et relativt lite rom, og slik jeg har det nå føler jeg blir litt trangt. Derfor lurer jeg på åssen jeg skal ha det på rommet mitt... Tar i mot alle forslag. Legg gjrene med tegning eller noe, så det blir lettere å forstå.

Rommet mitt er 2,25m * 4,0m. ene veggen har vindu fra 1 m og oppover, se tegning.

post-111751-1211203576_thumb.jpg

Sorry for dårlig bilde xD

Endret av adrilzz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra tegning det der.

Slik jeg ser det så er kleskapet mellom skorsteinen og veggen bort med døren nødt til å stå der det står. Den plassen bruker du ikke like effektivt til noe annet.

Mellom TV-bordet ditt og skorsteinen har du plass. Denne tipper jeg du ikke bruker til noe. Kan du flytte det andre skapet bort dit?

Tilslutt ville jeg, om det er plass, snudd pulten 90grader slik at når du sitter foran PCen så har du sengen på venstre side.

Det du har oppnådd er

1. Danseplass borte ved døren der det ene skapet stod

2. Mulighet til å trille litt bakover på kontorstolen din uten å krasje rett i sengen.

Lenke til kommentar

Bra tegning det der.

Slik jeg ser det så er kleskapet mellom skorsteinen og veggen bort med døren nødt til å stå der det står. Den plassen bruker du ikke like effektivt til noe annet.

Mellom TV-bordet ditt og skorsteinen har du plass. Denne tipper jeg du ikke bruker til noe. Kan du flytte det andre skapet bort dit?

Tilslutt ville jeg, om det er plass, snudd pulten 90grader slik at når du sitter foran PCen så har du sengen på venstre side.

Det du har oppnådd er

1. Danseplass borte ved døren der det ene skapet stod

2. Mulighet til å trille litt bakover på kontorstolen din uten å krasje rett i sengen.

Takk for kjapt svar.

Ja, klesskapet mellom skorsteinen og veggen må stå der.

Jeg kan flytte klesskapet, men plassen i det hjørnet blir ikke bruk til noe uansett, så hvis jeg flytter det så vet jeg ikke om det blir bruk til noe.

Det med pulten har jeg tengt også, men jeg er så usikker. Har litt lyst på ny pult, tv benk og seng. så jeg må ikke bruke det jeg har nå..

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville hatt møblene sånn som de står nå, muligens snudd pulten sånn som Ekko foreslår. Jeg hadde malt veggene i en lys farge og kjøpt meg en mindre stol, en kontorstollignende sak som tar mindre plass. Du kan også male klesskapene og eventuelt de andre møblene dine i samme farge som veggene, så "forsvinner" de litt.

Lenke til kommentar

Dataskjermen min er bra nok for meg, og er ikke så høyt prioritert.. men jeg syntes siste bile er ganske bra, men hvis jeg skal ha sovesofa, så kan jeg kjøpe en av denne typen, http://www.bohus.no/default.asp?page=63&am...8&p4428_v=1

Da denne er kanskje litt bedre og større, men da blir det kanskje litt for liten plass, men i mellomtiden kan jeg jo ha sengen min der i stedet, eller kjøpe en 200*120 seng.

Det eneste problemet untatt str. på den senga jeg nevnte, er at så du slår du senga, og skal ligge, blir man liggende og se enten mot døra eller vinduveggen ( en av kortsidene)

Men hvis noen av dere på forumet er flinke på intriør osv, så må jeg ikke ha det slik jeg viser det da :p

Endret av adrilzz
Lenke til kommentar

Den siste løsningen var jo veldig praktisk, og med en sovesofa du kan slå sammen blir det også god gulvplass på dagtid.

Forøvrig så ville jeg ikke ha revet av det som er på veggene nå. Hvitmalt panel er jo kjempefint.

Lenke til kommentar

Ville ikke hatt sovesofa. Ikke bare er de mindre behagelige å sove i, men du kommer aldri til å gidde å reie opp den hver dag.... når du står opp så må alt gjøres i stand slik det kan pakkes sammen, og når du er trøtt og skal legge deg må du dresse den opp igjen. Vet ikke helt hvor lette løsningene er på sovesofaene idag, men slik har jeg sett det.

Jeg ville absolutt malt veggene og skorsteinen hvit. Gjerne eggehvit eller en myk "kaffe latte".

Men ta deg en kjapp tur på IKEA. Der får du billig og flott skrivebord. Ville også kjøpt nye skap eller hvertfall malt dem.

Lenke til kommentar

Takk for svar : )

Det letteste er jo å male det jeg har nå, ihvertfall veggene og klesskapene.

Sovesofa er kanskje litt stress å ta opp hele tiden, men den kan jo være oppredd som en seng hele tiden, men hvis jeg får besøk kan jeg pakke den ned. Men hvis jeg kjøper 120*200 seng da, så kan jeg kjøpe puter som jeg kan sette inntil vegen, så det blir på en måte en sofa. For det er ikke så ofte jeg har bruk for sofa uansett..

Pult er jo ikke så vanselig å finne andre steder heller da. da det er en liten stubb til ikea fra her jeg bor, Moelv(mellom Hamar og Lillihammer.) Men det finnes vel mange fine løsninger på bohus, møbelringen etc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...