Gå til innhold

Tips til nytt skjermkort

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte et Sapphire Radeon HD2900 her om dagen, men når jeg fikk det fant jeg ut at den må ha minst 500-550W PSU (dårlig research :thumbdown: ). Problemet er at min er kun 350W. Så jeg lurte på om det fins noen brukbare Radeon PCI-e skjermkort som er noen generasjoner eldre som eventuelt kan kjøre på en 350W PSU? Har kikket litt rundt på nettbutikker og leverandørsider, men jeg finner ikke mye spesifikasjoner på akkurat krav til PSU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kraftigste skjermkort bruker rundt max i underkant av 200W. Når det står at det krever 500-550 W, så gjelder det for hele oppsettet ditt. Jeg har en strømforsyning liggende å slenge hjemme(du kan kjøpe billig..Den er på 630W betalte 900kr i høst..350 kr hvis du vil:P). Bor du i oslo?

Lenke til kommentar

Nei, jeg er i Trondheim. Jeg har et AC Midi Tower, og strømforsyningen fulgte med da jeg kjøpte det. Oppsettet inni kabinettet er litt spesielt med vifteplassering i forhold til strømforsyning (som ligger foran i kabinettet), for ikke å nevne at det er rimelig trangt, så jeg vet ikke om det kan være litt problematisk å bytte PSU pga. størrelse og sånt.

Anyways, hva mener du med 500-550W for hele oppsettet? Betyr ikke PSU spesifikasjonen til skjermkortet at det trenger en PSU som kan yte minst 500W? Klart det ikke bruker 500W alene, men resten av systemet må vel ha sin porsjon av strøm i tillegg? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...