Gå til innhold

yay fikk 8kg bly (mye bilder på side 2)


Gunfreak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du spiller med en regel bok som er laget for å simulere slag fra den krigen, men du kan fremdeles vinne så lenge du spiller reglene bedre enn andre, og viss du har flaks med terniger

 

det er om å gjøre å bruke de type soldatene du har best.

 

feks. i dette slaget hadde amerikanerne flere tropper enn brittene, men de fleste var milits og de er langt fra så effektive som de proffe soldatene brittene brukte, men du kan vinne med milits viss du bruker dem smart

Lenke til kommentar

kan man gjøre som man vil.

 

noen stiller opp selv andre laget alt så historisk korrekt som mulig, selv skal jeg bygge slagmarken så nøyaktig som mulig, da jeg har bilder og kart over hvordan slagmarken så ut.

 

andre bare laget en pen slagmark, men div ting som gjøre spillet bedre, noen gjerder her, noe elver der osv. alle objekter på slagmarken har en påvirking. står man bak et tregjerde får man en liten bouns i forsvar, står man bak et steingjerde får man en større bonus i forsvar, pluss at man får beskyttelse fra kuler.

 

er man i skog får man også beskyttesle mot kuler, og man beverger seg saktere og kavlaleri kan ikke komme inn.

 

er det en stor elv som eneste måte å komme over på er med en bro, så lønner det seg å sette noen soldater ved den broen for å skyte på de som prøver å kommer over, da de må gå saktere og det er trangt der, setter man en kanon der også har man en meget sterk possisjon som vil koste fienden mye blod å få tatt.

Lenke til kommentar
Er det ikke stress å sitte å male?

 

Tålmodighet ftw -_-

 

 

nei jeg liker det faktisk, om man ikke liker å male kan man bare sende figurene til malings service da maler de figurene dine meget bra for noen kr pr. figur.

 

men jeg liker som sagt det, blir faktisk litt rastløs hvis jeg ikke har noe å male

 

 

har figurer fra Napoleons krigene både i 15mm og 40mm(de spilles på forskjellige måter)

så har jeg 28mm figurer fra amerikanske revolusjonen(28mm er warhammer størelsen)

så har jeg 28mm WW2 figurer og kjøretøy

skal også kjøpe 28mm figurer fra den amerikanske revolusjonen

Lenke til kommentar

skal du ha WW2

 

bør du enten kjøpe her

http://www.boltactionminiatures.co.uk/

 

eller her

http://www.artizandesigns.com/

 

de fine med den første er at du kan kjøpe maling på samme sted, veldig bra maling(den beste malingen for modeler du får)

du kan til og med kjøpe sett for å male spesifike najoner under WW2

et sett heter feks. Vallejo WWII German paint set da får du all malingen du trenger for å male tyskere, og de har et lignende sett for allierte,

det fine er også at du kan kjøpe noen figurer fra første link også kjøpe andre fra andre linken da de går sammen veldig bra,

 

den andre liken har foreksempel mye flere US airborne enheter, så vil du ha dem kan du kjøpe de derfra, mens du kjøper maling og tyskere(spesielt kjøretøy fra første linken)

vi du vil vite mer kan vi ta det på pm, så kan jeg hjelpe å fine regler også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...