roadrunner41 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Er plaget med at det til stadighet ringer noen fra India. Har sjekket retningsnummeret som begynner på +91, og deretter kommer det et langt nummer. Til å begynne med skjedde dette sjelden, det gikk måneder mellom hver gang, og nå i det siste har samtalene økt i omfang. Den siste uken har det vært hver eneste dag og natt, opptil flere ganger i døgnet. Det som også har skjedd er at det er flere nummer fra India som ringer. Tar jeg telefonen er det bare noen som laaangt borte roper "hello ....hello...". Får aldri noe svar. De legger også igjen beskjed på svarer. Hva xxxxx er dette? Er det noen andre som har hørt om noe lignende? Er ganske plagsomt. Ringte Telenor, og de kunne bare hjelpe med å bytte nummer, men det ønsker jeg ikke. Noen som vet? Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Prøvd å sende en tekstmelding til nummerne? Lenke til kommentar
roadrunner41 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Nei, det er etter hvert flere nummer, og det siste jeg gidder er å sende en hel haug med dyre meldinger til India. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Nei, det er etter hvert flere nummer, og det siste jeg gidder er å sende en hel haug med dyre meldinger til India. Du kan vel sende til en vel? Høre hvordan vedkommende har fått tak i nummeret ditt. Virker som at nummeret ditt har dukket opp i en database for reklame eller no. edit: har du sjekket hvem nummerene tilhører? Endret 19. mai 2008 av Hille Lenke til kommentar
roadrunner41 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Nei, det er etter hvert flere nummer, og det siste jeg gidder er å sende en hel haug med dyre meldinger til India. Du kan vel sende til en vel? Høre hvordan vedkommende har fått tak i nummeret ditt. Virker som at nummeret ditt har dukket opp i en database for reklame eller no. edit: har du sjekket hvem nummerene tilhører? Nei, har ikke sjekket, hvor kan jeg gjøre det? Lenke til kommentar
jic Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Opplevde en tid tilbake at selgere ringte hjem til Pakistanere/Indere for å selge billig kort tjeneste, og de sa de fant nummer på telefonkatalogen på nett. De søkte da etter typisk pakistanske og indiske navn og ringte opp derfra. Opplevde en gang at 3 forskjellige selgere fra samma firma ringte meg opp på under halv time, sa fra til siste mann at kan jeg få sjefen på tråden, og kjefta på ham osv... og etter det har ikke jeg hørt fra dem. Lenke til kommentar
runeae Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Du får heller sjekke hvem som eventuelt hadde ditt nummer før deg. Kan være noe der... Lenke til kommentar
runeae Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Tror nok en operatør kan finne det ut. Så om problemet er så vedvarende at bruken av nummeret blir vanskelig kan nok skifte av nummer være løsningen. Har lest om slike problem hvor tidligere eier av et nummer var utenlandsk og kontaktene ikke var informert om at brukeren hadde fått nytt nummer, samt at den som fikk nummeret etterpå fikk samtaler h*n ikke forstod særlig av. Nåværende eier kan jo lære seg noen vulgære gloser på indisk eller pakistansk, kanskje de ikke tør ringe igjen. Endret 30. juni 2008 av runeae Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Har også hatt dette problemet, dog mine samtaler var i fra nigeria. De ringte mest om natten, men også endel om dagen. Sinnsykt irriterende, ble til slutt at jeg byttet nummer. Jeg vet ikke om du har det slik, men jeg fikk aldri noe svar tilbake fra dem når jeg snakket. Så lurer på om det kunne være en bånd opptaker eller noe slikt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå