emil71 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hei Hva anbefaler dere å drikke under lange sykkelturer annet en vann. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg ville tippe at det finnes noen sportsdrikker for dette, har ihvertfall sett pulver for utblanding i sports/sykkelbutikker. Eller har du tenkt å lage noe selv? Lenke til kommentar
cRave Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Om sykkelturen din er over 1 time bør du ha drikke med karbohydrater og litt salt. Sportsdrikk som Ekko nevnte er ikkje dumt. Det enklaste er å skaffe seg sportsdrikk. Carbo Fuel fra proteinfabrikken.no er billig og inneholder masse karbohydrater Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Er vel lurt med carbs ja, men hvorfor salt? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Fordi svette inneholder også salt, i tillegg til andre mineraler, og da er det greit å tilføye med litt salt. Gjerne en halv til en hel spiseskje per liter vann. Viktig om sommeren da man har en tendens til å svette oftere. Salt løses også lett opp i vann. Endret 19. mai 2008 av Onyx Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Men vann med salt smaker jo helt jævli? Går det ikke an å bare spise litt salt uten å blande det ut? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Tar seg alltid bra ut med en pose chips når man er ute og trener:-) Ville tro at slike typiske treningsdrikker inneholder det man bør få i seg. Men viktig å fylle på med litt mat når man har slike turer synes jeg, kommer seg mye etter en liten sjokoladebit. Lenke til kommentar
Da93l Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hvis treningen din er under 1 time, så vil jeg anbefale å kun drikke vann. Men med en gang overstiger 1 time, så vil jeg anbefale å drikke sportsdrikke. Som du får kjøpt i sportsbutikker. Som det også er nevnt her, så vil eg anbefale å ta med noe å spise. Om det er en banan eller en brødskive med nugatti, er akkurat det samme. Lenke til kommentar
cRave Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Og som regel er det salt innhold i sportsdrikker.. Lenke til kommentar
Witten Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Da jeg gikk aktivt langrenn brukte vi å blande vann, saft(husholdnings) og appesinjuice. Da mest vann og så litt saft og juice. Det høres sikkert ut som en litt rar blanding, men det funket for meg. Har ikke helt sansen for sportsdrikker. Mvh. Zuozza Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå