Gå til innhold

anbfalt drikke under lange sykkelturer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om sykkelturen din er over 1 time bør du ha drikke med karbohydrater og litt salt.

Sportsdrikk som Ekko nevnte er ikkje dumt. Det enklaste er å skaffe seg sportsdrikk.

 

Carbo Fuel fra proteinfabrikken.no er billig og inneholder masse karbohydrater :)

Lenke til kommentar

Fordi svette inneholder også salt, i tillegg til andre mineraler, og da er det greit å tilføye med litt salt. :)

 

Gjerne en halv til en hel spiseskje per liter vann. Viktig om sommeren da man har en tendens til å svette oftere. Salt løses også lett opp i vann.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Tar seg alltid bra ut med en pose chips når man er ute og trener:-)

 

Ville tro at slike typiske treningsdrikker inneholder det man bør få i seg. Men viktig å fylle på med litt mat når man har slike turer synes jeg, kommer seg mye etter en liten sjokoladebit.

Lenke til kommentar

Hvis treningen din er under 1 time, så vil jeg anbefale å kun drikke vann. Men med en gang overstiger 1 time, så vil jeg anbefale å drikke sportsdrikke. Som du får kjøpt i sportsbutikker.

 

Som det også er nevnt her, så vil eg anbefale å ta med noe å spise. Om det er en banan eller en brødskive med nugatti, er akkurat det samme.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da jeg gikk aktivt langrenn brukte vi å blande vann, saft(husholdnings) og appesinjuice. Da mest vann og så litt saft og juice. Det høres sikkert ut som en litt rar blanding, men det funket for meg. Har ikke helt sansen for sportsdrikker.

 

Mvh. Zuozza

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...