Gå til innhold

Stillegående PSU til filserver (Socket A mobo)

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har et prosjekt gående, jeg skal sette sammen en filserver med en del forholdsvis gammel maskinvare.

I og med at maskinen bare skal fungere som sentral lagringsplass så bør vel maskinvare generelt ikke ha veldig mye å si, her går det mer på god vifteløsning og harddiskplass.

Kriterier jeg har til maskinen er i grunn bare tre ting:

* Stillegående, den skal i første omgang stå plassert på soverommet og bør ikke lage veldig mye lyd ut av seg (Skal stå og gå)

* God lagringskapasitet

* Stille vifteløsning (Simpel luftgjennomstrømning)

Punktet jeg står litt fast ved er strømforsyning, jeg trenger noe som er kompatibelt med mitt nåværende oppsett i maskinen, og er stillegående.

I tillegg til å være "fremtidsrettet" slik at jeg ikke må gå til innkjøp av ny PSU når jeg skal ha inn flere komponenter.

Nåværende maskinvare:

Hovedkort MSI KT4 Ultra Socket A

Grafikkort 3-4 år gammelt ATi Sapphire Radeon AGP kort

CD-ROM 24x NEC

Harddisk Seagate IDE 120GB 5400RPM

Kabinett Chieftec Black Dragon Full Tower

Jeg kan se nærmere på modeller osv. av maskinvaren ettepå om nødvendig, vanskelig å få til på jobb.

Utvider diskplass med 5-6 SATA disker som tiden går, så jeg er avhengig av en PSU med kurs som gir mye strøm til disk.

Noen som har anbefalninger til PSU som kan passe mine krav?

Kompatibelt med nåværende maskinvare og kabinett

Stillegående

Nok strøm til å ta unna 5+ harddisker (Både IDE (Kun 1 stk.) og S-ATA)

På forhånd takk.

Endret av Sheel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for Corsair sin 750 watt'er eller Thermaltake sin 750 watt'er.

Da skal du ha mer enn nokk power for en filserver som kan oppgraderes uten problemer et par år framover.

Selv bestillte jeg en 500watt Mist til min filserver på tirsdag. Den kommer ikke til å slite med oppsettet som får 6 harddisker, dual core AMD, 2gb ram +++.

Så 750 burde holde en god stund.

Lenke til kommentar
Corsair VX450 eller HX520 er en av de mest stillegående, og har mer enn nok strøm til å drive 5-6 disker.

Jeg kjører per dags dato 11 disker på en Tagan 480W uten noen problemer...

Klart det holder mer enn nok. Men om den skulle være litt framtidsrettet med litt power til overs.

Selv kjøpte jeg som jeg nevnte tidligere enn mist 500watt som skal sitte i serveren en god stund.

I dag kjører jeg 4 disker, dual core, 2gb ram +++ på en 350watt psu. Fungerer fint det også- men trengs en oppgradering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...