yates56 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hei! Jeg sliter litt med å innstalere Bittorrent, har Ubuntu og er ganske ny med det, så jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. Det jeg har prøvd er å gå inn på www.bittorrent.com så trykket jeg på Linux, Source Code, and other older versions. og da kom dette opp: http://download.bittorrent.com/dl/ Hva er det jeg skal velge her? Og hvordan skal jeg gjøre det? Takker for svar! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) gå inn i synaptic (eller hvordan det skrives) også søker du etter et av de under, (eller forslag fra andre): transmission ktorrent bittorrent er de jeg husker her i hodet som er ok. Bruker Transmission selv, er lite og enkelt uten hundrevis av innstillinger. Og til moderatorere som ser innom her, så er dette en tråd om torrent klienter, som IKKE er imot reglene! BTW: Fra den screenen du har lasta opp så ser det der ut som Vista og ikke Ubuntu. Og det der er deb filer som kan sammenlignes med .exe filer i windows Endret 19. mai 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Du trenger ikke laste ned noen bittorrent-klient. Det er allerede en inkludert i Ubuntu. Har du 8.04 heter den Transmission. Bare last ned en torrentfil og åpen den i Transmission. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Hvi du bruker versjon 8.04 følger det til opplysning med en klient som standard, Transmission. EDIT: Too late, again Endret 19. mai 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 BTW: Fra den screenen du har lasta opp så ser det der ut som Vista og ikke Ubuntu. Og det der er deb filer som kan sammenlignes med .exe filer i windows Jepp, sant det, men har Ubuntu på en annen pc som jeg ikke bruker akkuratt nå, men som jeg bruker hjemme. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Bruker selv Azureus i Ubuntu, som du finner enkelt og greit i Synaptic. Prøvde også Deluge, men Move Torrent-pluginen feilet stadig, så da ble det Azureus. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Dette er faktisk en av de vanligste feilene nye linux-brukere gjør. De er så vant med å lete etter programmer på nettsteder at de ikke ser en av linux' store fordeler. Distribusjonen har et bibliotek med programmer som du kan søke igjennom og installere fra ett sted. Det at det er så mange programmer tilgjengelig er kanskje et drawback i og med at det er så mye som må prøves før man finner noe man liker og det forårsaker mange "hvilken (eller gud forby "hvem") er best"-tråder i diverse forum. Jeg anbefaler at du googler etter "bittorrent client linux" og leser det du finner og så gjør du ditt valg. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Om du har brukt utorrent feks på windows, så ligner Ktorrent på den. Funker kjempebra! Bruk Synaptic for å installer. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 ... og hvis man absolutt må bruke (mju)uTorrent så fungerer det i Wine uten noe styr. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Og hvis dere absolutt skal bruke så skit dårlige torrent klienter så be my guest Men nei, seriøst. Jeg mener Deluge er den klienten som passer best for meg. Er sikker på at den passer best for mange andre og, bare de prøver den Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Deluge er fin den, men hvis du har blitt vant til azureus (aka minnesluket) så er det vanskelig å komme bort i fra. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg er uenig i akkurat det. Jeg gikk denne veien: BitComet --> Azureus --> µTorrent/Deluge Og må si at jeg ikke savner noe fra minnevillsvinet. Savna en del ting i starten, men så ble det bare deilig. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Og hvis dere absolutt skal bruke så skit dårlige torrent klienter så be my guest Men nei, seriøst. Jeg mener Deluge er den klienten som passer best for meg. Er sikker på at den passer best for mange andre og, bare de prøver den Deluge er meget bra ja Deluge er fin den, men hvis du har blitt vant til azureus (aka minnesluket) så er det vanskelig å komme bort i fra. Azureus: Hva har skjedd med det programmet? Sist jeg prøvde det, hadde det blitt et digert reklame-høl?!? Fjerna det øyblikkelig, men detvardavoldsomt da? Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Det er bare vuze, så snart man trykker på advanced/avansert oppe i høyre hjørne så er alt ved det gamle. All "reklamen" er forøvrig en tracker som kan minne om MIRO sin funksjonalitet. Lenke til kommentar
sygard Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Ser at ingen har nevnt terminalklienten for bittorrent her. Hvis det er noen som ikke har bruk for en minne-prosessor-systemsluk av en bittorrent-klient, prøv kommandolinjeversjonen Du må først installere bittorrent: apt-get install bittorrent for å laste ned (i terminal) btdownloadcurses.bittorrent fil.torrent Problemet her er at klienten avslutter hvis man lukker terminal-vinduet, men løsningen er enkel - bruk "screen" ! Et kjekt program som kjører terminalapplikasjoner selv om man lukker terminalvinduet! bash$ screen -R torrent # starter en ny screen sesjon start nedlastingen din, og lukk vinduet hvis du ønsker - screen vil fortsatt kjøre i bakgrunnen. Når du skal ha tilbake din screen sesjon gjør du følgende: bash$ screen -r torrent # gjennopptar din screen sesjon når nedlastingen er ferdig trykker du 'q' screen cheatsheet - screen cheatsheet btdownloadcurses.bittorrent har de fleste funksjonene du trenger når du skal laste ned torrent's. bash$ man btdownloadcurses.bittorrent # manual for klienten PS: dette er en ekstremt effektiv måte å laste ned torrent-filer på hvis du kjører en linux server uten skjerm. - ssh deg inn, start en screen sesjon, sett i gang nedlastingen, 'detach' screen med "C_d" og logg deg ut /sygard. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Ekte menn brukar rtorrent Uansett, eg ville satse på ktorrent om eg var deg Lenke til kommentar
veron Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Ser at ingen har nevnt terminalklienten for bittorrent her. Hvis det er noen som ikke har bruk for en minne-prosessor-systemsluk av en bittorrent-klient, prøv kommandolinjeversjonen Du må først installere bittorrent: apt-get install bittorrent for å laste ned (i terminal) btdownloadcurses.bittorrent fil.torrent Problemet her er at klienten avslutter hvis man lukker terminal-vinduet, men løsningen er enkel - bruk "screen" ! Et kjekt program som kjører terminalapplikasjoner selv om man lukker terminalvinduet! bash$ screen -R torrent # starter en ny screen sesjon start nedlastingen din, og lukk vinduet hvis du ønsker - screen vil fortsatt kjøre i bakgrunnen. Når du skal ha tilbake din screen sesjon gjør du følgende: bash$ screen -r torrent # gjennopptar din screen sesjon når nedlastingen er ferdig trykker du 'q' screen cheatsheet - screen cheatsheet btdownloadcurses.bittorrent har de fleste funksjonene du trenger når du skal laste ned torrent's. bash$ man btdownloadcurses.bittorrent # manual for klienten PS: dette er en ekstremt effektiv måte å laste ned torrent-filer på hvis du kjører en linux server uten skjerm. - ssh deg inn, start en screen sesjon, sett i gang nedlastingen, 'detach' screen med "C_d" og logg deg ut /sygard. Evt. installere Torrentflux som er en web basert torrent klient. Genialt og sitte på jobb og legge til nedlastninger, ferdig når du kommer hjem. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Enig, ktorrent i linux og utorrent i windows. Bruker dem til å dele linux. Lenke til kommentar
molland Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hei *litt* gammel tråd men... der det noen måte å få fjernet vuze i ubuntu 8.10? Jeg kan ikke bruke synaptic ser det ut til, får ikke fjernet pga andre ressurser som bruker samme som vuze? Må jo legge til att jeg er rimelig fersk innen linux da Frode Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Igjen; kom med den nøyaktige feilmeldingen du får. Mye mulig det er fordi vuze kjører, så sjekk det aller først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå