Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mulig å bruke pc uten intern klokke?


Anbefalte innlegg

Min gamle bærbare Compaq Armada M700 som eg fremdeles brukar omtrent kvar dag har mista si interne klokke. Han kan heller ikkje hugsa frå gong til gong kor mykje minne som er installert slik at han kvar einaste gong må telja til 327600KB før han kan starta opp Windows XP. Dette skuldast antakelig at batteriet på hovedkortet er gåent, men i staden for å foreta (den strevsomme) prosessen med å skaffa eit riktig batteri og installera det, lurar eg på om det går an å kutta ut eit eller fleire steg i oppstartsprosessen?

 

Mitt ultimale mål er å installera linux og gi pcen eit liv etter døden, så å seia, men eg mistenkjer at ikkje ein gong linux kan fiksa desse problema eg har med oppstarten? Her er detaljane i oppstartsprosessen:

 

1. Pcen tek til å telja frå 0 til 327600, dette gjer han kvar gong og tek ca 30 sekund. Alternativt kan eg trykka esc, og då kjem pcen direkte til talet 327600 kb (som om han hadde talt ferdig).

2. Beep beep, 162 system options not set

Initializing intel boot agent version 2.6 (build 004)

The following configuration options were automatically updated: total memory installeded 327600. Cmos checksum default values loaded. Press f1 to save. press f2 to ignore. press f10 to enter setup.

 

3. Viss du trykkjer f1 så startar windows xp opp, men før eg kjem inn til sjølve skrivebordet kjem eit nytt beep som regel uten feilmelding, samtidig med at windows velkommen-skjerm dukkar opp. For å komma inn i desktopen må eg trykka gode gamle ctrl-alt-delete for å komma inn. Av og til dukkar det opp ei feilmelding som seier at klokka er feil, og at eg må stille denne manuelt. Då må eg trykka ok før han går inn i desktopen. Etter dette er klokka stilt til 3. januar 1980, kl 2300, slik at eg må stilla klokka manuelt.

 

Til saman må eg dermed trykka på 3 tastar for i det heile å starta opp pcen. Finst det nokon måte å forenkla denne oppstartsprosessen på, eventuelt ved å installera Linux? (Planen etter at eg har installert linux er å la pcen kvar gong etter oppstart kobla opp mot ein online tidsserver for å oppdatera klokka på den måten).

 

Mvh. Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Bytt biosbatteri og sett innstillingene på nytt, så går det fint. Plukk ut batteriet som allerede står i og ta det med til en urmaker. Koster bare noen få små kroner. Er du heldig har de riktig batteri på det lokale samvirkelaget også! ;)

Lenke til kommentar
Fungerer ditt hovedbatteri?

Jeg lurer på om det ikke er noe eget CMOS batteri på bærbare. Tror de bruker hovedbatteriet. Har en bærbar Dell liggende som har samme problem. Der er batteriet helt gåent.

 

klart de har eget cmos batteri, de blir jo ikke nullstillt om du tar ut hovedbatteriet.

å skru av dekselet under maskina er som oftest en lett operasjon, bærbare er ikke

så vanskelig å ha med å gjøre som folk tror.

som nevnt tidligere så er det et rundt flatt klokkebatteri, koster vel 20 kroner eller noe..

Lenke til kommentar

Har sjekket min Dell nå, den har noe som kalles "reservebatteri". Det er et spesiallaget batteri, og er derfor mye vanskeligere å få tak i og vesentlig dyrere enn et standard CMOS batteri.

Det varer dessuten tydeligvis ikke så lenge som i en desktop PC, min laptop er 4 - 5 år gammel.

Dårlig teknologi.

 

Ser heller ikke helt vitsen med det batteriet. Burde klart seg med en superkondensator til å holde spenningen mens batteriet blir skiftet.

Lenke til kommentar

Etter anbefaling frå forumet her har eg no i kveld skrudd opp den bærbare pcen. Etter ein del søking og skruing og lirking fekk eg til slutt batteriet ut. Slik ser det ut:

 

2505979185_373eca9a4a_o.jpg

 

Som de kan sjå er det to ledningar lodda fast til batteriet, i tillegg til at ein hard gummiring held det fast. Det er lite som tyder på at det er meininga at ein skal fjerna loddingane og gummien, så eg antar at det går an å få kjøpt eit nytt batteri med ledningar og alt intakt? Nokon anelse om kor eg kan få kjøpt det (gjerne i Bergen sentrum, der eg bur)? Det heiter Sanyo, CR2016.

Lenke til kommentar

Eg kan sikkert greia å få av metalloddingane og kjøpa eit nytt batteri, men noko loddebolt har eg ikkje tilgang til. Kan eg gjera det så enkelt som å ta ein masse tape rundt det nye batteriet og loddingane?

 

Viss ikkje begynner vinninga å gå opp i spinninga. Og då er eg tilbake til spørsmålet eg stilte innleiingsvis; er det mulig å få pcen til å hoppa over ram-telling og klokkeslett?

Lenke til kommentar
Etter anbefaling frå forumet her har eg no i kveld skrudd opp den bærbare pcen. Etter ein del søking og skruing og lirking fekk eg til slutt batteriet ut. Slik ser det ut:

 

2505979185_373eca9a4a_o.jpg

 

Som de kan sjå er det to ledningar lodda fast til batteriet, i tillegg til at ein hard gummiring held det fast. Det er lite som tyder på at det er meininga at ein skal fjerna loddingane og gummien, så eg antar at det går an å få kjøpt eit nytt batteri med ledningar og alt intakt? Nokon anelse om kor eg kan få kjøpt det (gjerne i Bergen sentrum, der eg bur)? Det heiter Sanyo, CR2016.

 

Kjøp det her for NOK 84,50 fritt levert direkte fra USA:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...atchlink:top:us

Endret av froggyler
Lenke til kommentar

Kjøp en billig loddebolt med loddetinn på Clas Ohlson på Bystasjonen, og selvfølgelig et nytt batteri der også.

 

Det er bare å knekke av festene til ledningene på batteriet, så lodder du de på igjen på det nye batteriet. Men du må ikke varme for mye på batteriet når du lodder ledningene på igjen.

Lenke til kommentar
... Kan eg gjera det så enkelt som å ta ein masse tape rundt det nye batteriet og loddingane?

Nei, det vil fungere dårlig. Før eller siden vil det bli dårlig kontakt.

 

Og det er nok ikke mulig å forandre BIOS til å hoppe over den sjekken.

Prøv eBay som nevnt.

 

Du har i det minste et standard batteri. På min Dell er det 6 stk små knappeceller som er loddet i serie/parallell og pakket inn i krympeplast.

Lenke til kommentar

Tru det eller ei, men i ettermiddag kjøpte eg ein loddebolt og loddetinn og lodda eit nytt batteri til dei gamle ledningane og plugga i. Og guess what! Den bærbare hugsar no både rammen sin og klokka! Eg hadde null tru på at dette ville fungera. Så takk til alle som hjalp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...