Lurkern Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hei. Jeg har laget en del poster i den siste tid angående min nye trådløse router, "D-LINK DIR-655". Alt har fungert bra siden sist post, men de siste dagene er internett linjen begynt å bli utrolig treg. Så når jeg spiller spill får jeg rundt 600-2000ms latency, noe som gjør at man like greit kan la være å spille. Jeg har instilt min router for kun å kun tillate godkjente mac-adresser som jeg velger. Derav er det kun min for øyeblikket. Jeg har også satt opp et filter mot min fars datamaskin som blocker hans mac adresse fra nettverket. Jeg activerer den hver gang jeg vil unngå at han voldtar internettlinjen med de ting han måtte gjøre. Uansett, denne tregheten på internettet virker rart, og jeg tror nå at jeg potsensielt har noe på min PC som bruker linje kapasitet som jeg selv ikke har tillat. Er det noen måte å finne ut av slike ting på? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Får å finne ut hvilke programmer som har en aktivert forbindelse kan du gå inn på start\run\cmd og skrive netstat -vb Established betyr at forbindelsen er aktiv. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Joda, men med netlimiter kan man se hvilke program som bruker hvor mye. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Netlimiter fungerer fint til begrensning av bånbredde men viser ikke alle oppkoblinger som med Netstat. Der ser du alle oppkoblinger. Har du en skjult oppkobling ser du med Netstat.Ikke en gang hackere slipper unna denne kommandoen hvis de er oppkoblet mot maskinen din. Lukern:Har du prøvd å renske opp maskinen med antivirus og andre verktøy.Gjør det før du ringer til ISP å klager på de høye forsinkelsene fordi de antageligvis ber deg gjøre det første gang du ringer inn. Tviler på at noe står i bakgrunnen og bruker båndbredde sånn uten videre. 600-2000 ms er jo helt sykt høy latency.Hvis du har testet ut å bytte kabler og ikke har gjort disse målingene over trådløst nett ville jeg ringt å klagd til ISP. Selv om du kjører torrents i bakrunnen mens du måler burde du ikke nærme deg 2000 ms. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Lurkern: Er du ellers fornøyd med ruteren, får du et bedre signal med den enn med din forrige? Tenkte jeg skulle kjøpe en slik... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Du sjekker nettbruk på din egen PC ved å trykke ctrl-alt-delete og se på nettverk. Du kan jo spørre faren din om du får legge inn netlimiter hos han slik at dere begge kan bli fornøyd. Tipper han ikke er glad for at du kaster han ut. Ellers kan du jo prøve QoS i routeren og gi spillet ditt mest prioritet. Lenke til kommentar
boratsmom Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Ikke en gang hackere slipper unna denne kommandoen hvis de er oppkoblet mot maskinen din. forsiktig nå. Enkelt å skjule seg for netstat. Network hooking i Kernel-nivå, for så å filtrere ut IP'en er mulig og har blitt demonstrert i forskjellige trojaner siden 2005. Endret 20. mai 2008 av boratsmom Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 forsiktig nå Baaaaaaaaang Ok,man lærer noe nytt hver dag vet du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå