Gå til innhold

Problemer med ekstern mikrofon

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har et Logitech Quickcam Pro 5000 som jeg bruke til skype.

Lydkvaliteten i Linux er ganske laber. Den er saa daarlig at jeg har benyttet meg av en annen pc med innebygget mic.

Tingen er at jeg har pushet Linux over paa en kamerat av meg som liker Linux ganske godt. Han har skaffet seg et headset han vil bruke med skype og lydkvaliteten er elendig. Siden jeg er Linux"eksperten" er det jeg som maa hjelpe ham. Onkelen hans, en rik jaevel, oensker ogsaa aa kjoere Linux i dualboot, etter at jeg debatterte om hvor bra Linux er som surfeboks og kontormaskin. Da er jeg avhengig av at hverdagslige ting som skype funker.

Kompisen min kjoerer Ubuntu 8.04 og jeg bruker 7.10

Hvilken Linuxdistro boer jeg innstallere paa onkelens datamaskin? Vanligvis ville jeg gaatt for Ubuntu, men hoerer nyeste versjon har en del bugs. Tenkte ogsaa paa Mint.

Raijin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hva du mener med laber lydkvalitet. Lav, skurrete eller hakkete? Instalerte Skype på en Ubuntu maskin i går og for å teste at micen funket tok jeg en "test call". Der var det så vidt jeg hørte hva jeg hadde sagt.

Tok så og skrudde opp på mic-boost eller boost-mic i volumkontrollpanelet. Da ble lyden høy men utrolig hakkete. Men når jeg snakker med folk hører de meg helt fint og klart. Ikke noe hakking da.

Så vet ikke om dette kan være til hjelp for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...