arnold_layne Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 5) legg inn bilder - ikke linker. Dersom siden du linker til forsvinner eller endrer URL, vil tråden her miste sin verdi og linking til bilder på andre websider er derfor ikke tillatt. Dersom du legger ut et bilde som du fra før har lagt ut i bildekritikken kan du selvsagt legge til en link dit i posten her i galleriet, slik at folk vet hvor de kan kommentere bildet om de ønsker det. Denne regelen er både tungvint og potensielt problematisk. For det første er det tungvint å måtte laste opp igjen alle bildene som for mange allerede ligger på diverse fotogallerier på nettet. De fleste av disse galleriene (flickr, deviantart, smugmug osv) er pålitelige tjenester som kommer til å eksistere i all overskuelig internett-fremtid. For det andre er det potensielt problematisk pga begrenset opplastingskapasitet. Ditt Fotogalleri må dele kapasitet med alle andre bilder man poster i ulike tråder og PM'er. Resultatet kan bli at folk må slette bilder som ligger som vedlegg i en gammel tråd, fordi man ønsker å legge til flere bilder i fotogalleriet sitt. Dermed virker faktisk denne regelen delvis mot sin hensikt. I en diskusjonstråd ellers i forumet kan jeg forstå at det er ødeleggende at illustrerende bilder forsvinner fra sammenhengen. Men i "Ditt Fotogalleri" er ikke dette ødeleggende for andre enn eieren av galleriet. Derfor vil jeg foreslå at man tillater linker, men at man tilføyer at et fotogalleri kan bli slettet (uten forvarsel?) dersom linkene blir inaktive. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Seconded! For min del har det drept hele galleriprosjektet at det må gjøres på den måten. Kanskje like greit, mtp. hvor pinlig galleriet mitt er... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Takker for innspill, men det er svært lite trolig at noe vil skje på denne fronten før vi får overhalt gallerifunksjonen vår anyway, og da vil den overta for dette underforumet. "Mitt fotogalleri" var hele tiden ment som en slags overgangstjeneste i tiden frem mot oppussingen av galleriet. EDIT: Jeg har for øvrig tidligere bedt drift om å vurdere om det er mulig å øke kvoten til hver enkelt bruker, men vet ikke helt hvordan status er på dette ennå. Uansett så ser jeg egentlig ikke noe problem med å midlertidig suspendere akkurat den regelen dere nevner her, men jeg må få noen dager på meg til å lodde stemningen internt først, ok? Endret 19. mai 2008 av Aetius Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Okay, det ser ikke ut til at noen har noen invendinger, så med forbehold om at noe skulle dukke opp senere endrer jeg reglene nå, så får vi se hvordan det går. Ny regel nr fem: 5) Det anbefales at du legger inn bilder og ikke linker, selv om begge deler er tillatt. Dersom siden du linker til forsvinner eller endrer URL, vil tråden her miste sin verdi og linking til bilder på andre websider er derfor ikke anbefalt med mindre din lagringskapasitet på diskusjon er oppbrukt. Hver enkelt har ansvar for å holde evt linker oppdaterte og korrekte, og dersom så ikke skjer kan slike linker og/eller innlegg slettes uten varsel. Dersom du legger ut et bilde som du fra før har lagt ut i bildekritikken bes du om å legge til en link dit i posten her i galleriet, slik at folk vet hvor de kan kommentere bildet om de ønsker det. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 EDIT: Jeg har for øvrig tidligere bedt drift om å vurdere om det er mulig å øke kvoten til hver enkelt bruker, men vet ikke helt hvordan status er på dette ennå.Den vart auka med 20MB for eit par månadar sidan iallfall. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 5) Det anbefales at du legger inn bilder og ikke linker, selv om begge deler er tillatt. Dersom siden du linker til forsvinner eller endrer URL, vil tråden her miste sin verdi og linking til bilder på andre websider er derfor ikke anbefalt med mindre din lagringskapasitet på diskusjon er oppbrukt. Hver enkelt har ansvar for å holde evt linker oppdaterte og korrekte, og dersom så ikke skjer kan slike linker og/eller innlegg slettes uten varsel. Dersom du legger ut et bilde som du fra før har lagt ut i bildekritikken bes du om å legge til en link dit i posten her i galleriet, slik at folk vet hvor de kan kommentere bildet om de ønsker det. Flott! Jeg tror dette kan være med på å øke verdien av en del gallerier. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 EDIT: Jeg har for øvrig tidligere bedt drift om å vurdere om det er mulig å øke kvoten til hver enkelt bruker, men vet ikke helt hvordan status er på dette ennå.Den vart auka med 20MB for eit par månadar sidan iallfall. Det stemmer (til min store lettelse), men jeg trenger likevel mer plass hvis jeg skal lage et galleri. Jeg har allerede brukt omtrent 25mb, så et galleri er helt utenkelig for min del. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Resultatet kan bli at folk må slette bilder som ligger som vedlegg i en gammel tråd, fordi man ønsker å legge til flere bilder i fotogalleriet sitt. Den er meget reel, husker jeg slettet noen bilder en gang for å få mer plass... Synes det skal være lov å bruke eget webhotell/domene til å lagre bildene... Men jeg har mye plass til å laste opp på forumet enda, inntil videre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå