Åsen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vil tro alt mellom 2,5 - 4 sider er greit Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hæ? snakker du om dataskrevne sider? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Det kommer jo også an på hva du skriver. Et kåseri eller en dikt/novelle analyse er jo dømt til å bli kortere enn for eksempel en artikkel. Og ja, det er nok datasider han prater om. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Bruer boken er helt forferdelig. Sovemedisin ... Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 En tekst på bare 1,5 sider vil få dårlig karakter, uansett hvor velskrevet og innholdsrik den er. Jeg har flere ganger fått seks på tekster som så vidt er over en side, jeg. Dere får håpe dere får læreren min som sensor. Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Er det mange som får lov til å skrive på data? Er ikke dette litt urettferdig da dette går mye fortere, og man slipper å kladde? Lenke til kommentar
Bluetooth Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Hvor langt bør man egentlig skrive, hvis man har "normal" skrift?Norsklæreren svarer ALDRI på det spørsmålet og jeg blir gal av det:P Vår norsklærer har sagt at vi ikke bør skrive mer enn 4 sider med 1 og 1/2 i linjeavstand og skriftstørrelse 14. Og helst ikke mindre enn 1 og 1/2 - 2 sider. Så holder du deg mellom 2 og 4 sider tror jeg at det burde gå bra. Hæ? Da mener du vel data! For hånd: Normen er minimum 4 sider med ca. 8 ord per linje. 3 avsnitt pr side. Noe mindre; og det blir aldri en bra oppgave! Lenke til kommentar
ShareFun Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 En tekst på bare 1,5 sider vil få dårlig karakter, uansett hvor velskrevet og innholdsrik den er. Jeg har flere ganger fått seks på tekster som så vidt er over en side, jeg. Dere får håpe dere får læreren min som sensor. Av eksamenssensor? :s Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Det går nok veldig bra i morgen med alle sammen, bare les oppgaven flere ganger. Og hvis du skal analysere en novelle eller et dikt så holder det ikke å lese over teksten en gang. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Er det mange som får lov til å skrive på data? Er ikke dette litt urettferdig da dette går mye fortere, og man slipper å kladde? Vi får lov, dog jeg tror vi er de eneste i 97 reformen som har fått lov til dette. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vi får skrive på data. Kjempemessig. Veldig takknemlig for at læreren vår fikk gjennom sitt forslag om dette. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Er det mange som får lov til å skrive på data? Er ikke dette litt urettferdig da dette går mye fortere, og man slipper å kladde? Vi får lov, dog jeg tror vi er de eneste i 97 reformen som har fått lov til dette. Usikker.. Jeg har ikke skrevet noe for hånd siden ungdomsskolen, og har egentlig tatt det som en selvfølge at vi får skrive på data - noe jeg sjekket opp i nå, og som vi får. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Det var jo en artikkel i VG for en tid siden om Volda VGS som ikke fikk ta eksamen på data, og de hadde skrevet på data hele VGS. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hæ? Da mener du vel data! For hånd: Normen er minimum 4 sider med ca. 8 ord per linje. 3 avsnitt pr side. Noe mindre; og det blir aldri en bra oppgave! Minst tolv avsnitt, altså? Læreren min har alltid sagt mellom fem og syv. For øvrig skal det være liten n i trådtittelen. :B Av eksamenssensor? :s Hun har vært det før, og jeg tror hun skal være det i år også. Den siste heldagsprøven vår var et gammelt eksamenssett, og på den fikk jeg fem for ganske nøyaktig én side. Lenke til kommentar
Weedeed Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 :S vi får ikke skrive på data, vi må bruke den gammle metoden, blyant og ark! :@ Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vi fekk skrive på data under heildagsprøvane. Grunnen til at vi fekk lov til dette trudde eg var fordi vi skulle skrive på data under sjølve eksamenen òg (Heildagsprøver skal liggje så tett mogeleg oppimot eksamenane). Men neida, i forgårs fekk vi beskjed om at berre dei utvalde (folk som hadde søkt om dette på særskilt grunnlag) fekk lov til dette. Gah, så skuffa eg vart.. Lenke til kommentar
orginal Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Noen som har skjema man kan følge for å tolke dikt, novelle og sakprosa/reklame (tenker da på hvilke punkter man skal se etter, hvilke typer argumentasjon som brukes osv osv...?) Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vedder på at det blir to tolkningsoppgaver. En hvor vi skal kommentere synspunktet i en artikkel eller lignende, og en hvor vi skal tolke et dikt/en tekst. Ellers blir det oppgaver hvor vi kan briljere med overlegen språkhistorisk kunnskap (noe vi alle har, aight? ) På min skole skal ingen skrive på data, bortsett fra oss som skriver så stygt at læreren foreslo at vi skulle levere inn skriftlig søknad! 3 av 120 ( Y ) Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 :S vi får ikke skrive på data, vi må bruke den gammle metoden, blyant og ark! :@ Samme her, men jeg har aldri hatt lengre prøver/eksamner på pc uansett, så jeg regner med at det går bra. Jeg gruer/gleder meg mest til å se oppgavene i morgen. Kommer garantert til å velge tekstkommentar/analyse av hva det nå enn blir. Blir litt dumt å prøve seg på essay/kåseri eller noe annet man ikke har skrevet mye av. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vedder på at det blir to tolkningsoppgaver. En hvor vi skal kommentere synspunktet i en artikkel eller lignende(...) Dette kalles "plankeoppgave". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå