Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Endelig Norskeksamen 2008 VKII...

Anbefalte innlegg

Ligger eksamenssettene på nett??

EDIT: Har funnet den for nynorsk, men trenger også den for bokmål. Haster. :\

EDIT2: Yay, har funnet alle. :D

Fikk forøvrig 5 i standpunkt i bokmål og 4 i nynorsk. På eksamen fikk jeg 2 i bokmål og 3 i nynorsk.

FAENS NAZISVIN AV EN SENSOR!! :realmad::realmad::realmad::realmad:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor snakker noen om at eksamenskarakterene ikke har noe å si?

Eksamen har mer å si fra og med neste år. I år tar du snittet av eksamenskarakteren og standpunktkarakteren, og det blir da karakteren din i faget som du skal bruke i poengberegningen. Altså teller eksamen ikke like mye som en hel karakter engang. Men det er jo noen som går ned flere karakterer på eksamen og dermed ødelegger den gode standpunktkarakteren. Klart det får innvirkning på snittet. Neste år, derimot, vil eksamen stå som en egen karakter, og da får eksamenskarakterene mer å si. ;)

Sikker på dette? så hvis jeg har et snitt på 4,8. og 5 i norsk standpunkt og 4 på eksamen, hva betyr det? at karakteren til sammen blir snittet som er 4,5? det vil jo være det samme som om eksamenskarakteren og standpunktet er to karakterer for seg selv! men hva om jeg har 4 i nynorsk stp, og 4 på nynorsk eksamen. Teller de da sammen slik at bare en firer trekker ned snittet, og ikke 4? Da øker jo snittet betydelig!:D

Lenke til kommentar
Virker som om sensorene retter subjektivt.

Å ja, til de grader. Det værste er at en aldri vet hvor oppgaven havner. Jeg vil at min eksamen skal havne i hendene til en godt utdanna, god norsklærer. Ikke noe innrøkt "multi-lærer" på en bitteliten drittskole i ødemarka. Altså, ikke vondt ment mot skoler i distriktene, men når jeg nå går gikk på en relativt faglig ressurssterk skole, forventer jeg at sensor er på samme bølgelengde, om jeg kan si det på den måten. Blir spennende å se hvordan det går med klagen min. Det later til at alle vi i klassen som skrev oppgave én på hovedmålseksamen (bokmål) har fått en urimelig sensor i følge norsklærerstaben på skolen. Hva som legges i "urimelig" kan tydes på mange måter, men vi ble i allefalt anbefalt på det sterkeste å kreve oppgavene våre revurdert.

Om jeg ender opp med samme karakter, skal jeg spise en utskrift av karakterarket mitt med eksamenskarakteren i hovedmål på.

Lenke til kommentar
Virker som om sensorene retter subjektivt.

Å ja, til de grader. Det værste er at en aldri vet hvor oppgaven havner. Jeg vil at min eksamen skal havne i hendene til en godt utdanna, god norsklærer. Ikke noe innrøkt "multi-lærer" på en bitteliten drittskole i ødemarka. Altså, ikke vondt ment mot skoler i distriktene, men når jeg nå går gikk på en relativt faglig ressurssterk skole, forventer jeg at sensor er på samme bølgelengde, om jeg kan si det på den måten. Blir spennende å se hvordan det går med klagen min. Det later til at alle vi i klassen som skrev oppgave én på hovedmålseksamen (bokmål) har fått en urimelig sensor i følge norsklærerstaben på skolen. Hva som legges i "urimelig" kan tydes på mange måter, men vi ble i allefalt anbefalt på det sterkeste å kreve oppgavene våre revurdert.

Om jeg ender opp med samme karakter, skal jeg spise en utskrift av karakterarket mitt med eksamenskarakteren i hovedmål på.

Jeg gjorde faktisk også oppgave 1. Skal personlig dra hjem til sensoren og terrorisere han/hun om ikke karakteren blir satt opp med minst 1 eller 2 karakterer.

Lenke til kommentar
Jeg gjorde faktisk også oppgave 1. Skal personlig dra hjem til sensoren og terrorisere han/hun om ikke karakteren blir satt opp med minst 1 eller 2 karakterer.

En grunn til at man ikke vet hvem sensor er. :p

Dog, skolen/"systemet" burde vite hvem som er sensor. Og dersom en sensor får mange klager, som fører til at karakterer blir satt opp, burde samtlige av sensorens karakterer bli revurdert.

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...