Cc89 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hvorfor snakker noen om at eksamenskarakterene ikke har noe å si? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Virker som om sensorene retter subjektivt. Norsk er et fag hvor det er vanskeligere å være objektiv enn i f.eks matte, naturfag og historie. Man har visse regler man kan se etter, men det er nok fort slik at en karakter kan variere med både 1 og 2 steg. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hvorfor snakker noen om at eksamenskarakterene ikke har noe å si? Eksamen har mer å si fra og med neste år. I år tar du snittet av eksamenskarakteren og standpunktkarakteren, og det blir da karakteren din i faget som du skal bruke i poengberegningen. Altså teller eksamen ikke like mye som en hel karakter engang. Men det er jo noen som går ned flere karakterer på eksamen og dermed ødelegger den gode standpunktkarakteren. Klart det får innvirkning på snittet. Neste år, derimot, vil eksamen stå som en egen karakter, og da får eksamenskarakterene mer å si. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 I en av klassene på skolen var det 7 stk som strøk på nynorsk-eksamen. Sært. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 7 ja.. Såpass.. Veit ikke helt når jeg får henta mine jeg, kanskje det er mulig i dag? Lenke til kommentar
Allighiero Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hvorfor snakker noen om at eksamenskarakterene ikke har noe å si? For min egen del så er det pga at det ikke har noen særlig innvirkning på snittet mitt, og at jeg kommer inn på det jeg vil allikevel.. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 AAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHHA Fekk 6 i norskhovudmål (NN) og 5 i sidemål. Joda, eg følte eg skreiv eit greit kåseri, men 6 for helvette?! Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 AAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHHA Fekk 6 i norskhovudmål (NN) og 5 i sidemål. Joda, eg følte eg skreiv eit greit kåseri, men 6 for helvette?! Gratulerer! Kjempebra! Men skrev du kåseri på hovedmålseksamen? Trodde man skrev pensumrelatert oppgave? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Grattis!! Ja, burde vel være pensum- relatert? Nynorsken var jo friskrivinga Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Grattis!! Ja, burde vel være pensum- relatert? Nynorsken var jo friskrivinga Sidemål var nok friskrivinga. Det virker som om aspic har nynorsk som hovedmål og bokmål som sidemål. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Åja, om ein skreiv pensumrelatert oppgåve på hovudmål så skreiv eg den om eventyr Haha.. Norsklæraren min sa følgjande til meg før eksamen: Du får 5 i sidemål, 4 i hovudmål og 5 munnleg. No når eg fekk karakterane har ho tydelegvis ombestemt seg og gitt meg 5 i alle 3 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Grattis!! Ja, burde vel være pensum- relatert? Nynorsken var jo friskrivinga Sidemål var nok friskrivinga. Det virker som om aspic har nynorsk som hovedmål og bokmål som sidemål. Aha, da er jeg med Stikker opp til skolen en tur nå jeg, i håp om å få karakterene Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Og takker alle.. Seriøst, eg forventa 3 - 3 på båe dei to eksamenane. Dette var ein herlig opptur etter at eg gjekk rett på trynet 3MX munnleg og kava meg til ein 3ar Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Fikk 3 i begge. Faglærer har lest over begge, klage på hovedmål er sendt. Dritt! Lenke til kommentar
Niram Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Spør igjen, noen som glemte oppg. nummer som har fått igjen? Fikk det noen innvirkning? Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Spør igjen, noen som glemte oppg. nummer som har fått igjen? Fikk det noen innvirkning? Jeg mener å huske jeg leste om en på forumet her som fikk 4 og hadde glemt oppgavenummer. Men om han eller hun ble trukket, vet jeg ikke. Har du hentet karakterene dine nå? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Spør igjen, noen som glemte oppg. nummer som har fått igjen? Fikk det noen innvirkning? Jeg mener å huske jeg leste om en på forumet her som fikk 4 og hadde glemt oppgavenummer. Men om han eller hun ble trukket, vet jeg ikke. Har du hentet karakterene dine nå? Skal ned og få de snart.. Får rapport om ca en halvtime tenker jeg Lenke til kommentar
cira11 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Fikk 4 på begge , faen ta norsklærern min som ga meg 3er i standpunkt . Åssen gikk det meg deg da Mademoiselle? Endret 24. juni 2008 av cira11 Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Fikk 5 i Bokmål (hovedmål) og 4 i Nynorsk (sidemål), er veldig fornøyd nå. Har 5 i Bokmål og 3 i Nynorsk og dermed har vel ikke eksamen noe og si, men men, er glad likevel. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Fikk 4 i nynorsk og 4 i bokmål.. Brukbart fornøyd.. Hadde det samme i standpunkt. Verste var at jeg fikk TRE i treningslære, som normalt er av mine bedre fag.. Hadde bla seks i eksamen på GK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå