Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Endelig Norskeksamen 2008 VKII...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virker som om sensorene retter subjektivt.

Norsk er et fag hvor det er vanskeligere å være objektiv enn i f.eks matte, naturfag og historie. Man har visse regler man kan se etter, men det er nok fort slik at en karakter kan variere med både 1 og 2 steg.

Lenke til kommentar
Hvorfor snakker noen om at eksamenskarakterene ikke har noe å si?

Eksamen har mer å si fra og med neste år. I år tar du snittet av eksamenskarakteren og standpunktkarakteren, og det blir da karakteren din i faget som du skal bruke i poengberegningen. Altså teller eksamen ikke like mye som en hel karakter engang. Men det er jo noen som går ned flere karakterer på eksamen og dermed ødelegger den gode standpunktkarakteren. Klart det får innvirkning på snittet. Neste år, derimot, vil eksamen stå som en egen karakter, og da får eksamenskarakterene mer å si. ;)

Lenke til kommentar
AAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHHA :D

Fekk 6 i norskhovudmål (NN) og 5 i sidemål.

Joda, eg følte eg skreiv eit greit kåseri, men 6 for helvette?!

Gratulerer! :) Kjempebra! Men skrev du kåseri på hovedmålseksamen? Trodde man skrev pensumrelatert oppgave?

Lenke til kommentar

Åja, om ein skreiv pensumrelatert oppgåve på hovudmål så skreiv eg den om eventyr :)

Haha.. Norsklæraren min sa følgjande til meg før eksamen: Du får 5 i sidemål, 4 i hovudmål og 5 munnleg. No når eg fekk karakterane har ho tydelegvis ombestemt seg og gitt meg 5 i alle 3 :)

Lenke til kommentar
Grattis!!

Ja, burde vel være pensum- relatert? Nynorsken var jo friskrivinga :)

Sidemål var nok friskrivinga. Det virker som om aspic har nynorsk som hovedmål og bokmål som sidemål. ;)

Aha, da er jeg med :) Stikker opp til skolen en tur nå jeg, i håp om å få karakterene :)

Lenke til kommentar
Spør igjen, noen som glemte oppg. nummer som har fått igjen? Fikk det noen innvirkning?

Jeg mener å huske jeg leste om en på forumet her som fikk 4 og hadde glemt oppgavenummer. Men om han eller hun ble trukket, vet jeg ikke.

Har du hentet karakterene dine nå?

Lenke til kommentar
Spør igjen, noen som glemte oppg. nummer som har fått igjen? Fikk det noen innvirkning?

Jeg mener å huske jeg leste om en på forumet her som fikk 4 og hadde glemt oppgavenummer. Men om han eller hun ble trukket, vet jeg ikke.

Har du hentet karakterene dine nå?

Skal ned og få de snart.. Får rapport om ca en halvtime tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...