Szmekken Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Ok. Får jeg 3 på hovedmåleksamen, slik som flere andre normalt oppegående personer i klassen min har fått, klager jeg uansett. Om jeg da skulle gå ned til 2 gjør det lite, for en treer må jeg ta opp igjen uansett. Vinn - Vinn. Hvorfor vet de andre i klassen din karakteren og ikke du? De dro på skolen på fredag og spurte. Jeg ringer i morgen og spør. Det er vel åpent selv om ferien har startet? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg fikk 5 på både hovedmål og sidemål, så det var kurant, men jeg fikk 3 på 3MZ-eksamen, og det skal klages på. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg fikk 4 på begge, er egentlig godt fornøyd. Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg fikk 5 på norsk eksamen (har fritak fra nynorsk), og gikk dermed opp en halv karakter i norskfaget. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg fikk 5 på norsk eksamen (har fritak fra nynorsk), og gikk dermed opp en halv karakter i norskfaget. Selv med orddelingsfeil, eller? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg fikk 5 på norsk eksamen (har fritak fra nynorsk), og gikk dermed opp en halv karakter i norskfaget. Du vet det kanskje ikke, men hvis du ikke har søkt studieplass for i år, blir eksamenskarakteren en egen karakter. Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Fikk 6 i muntlig, 5 i bomål og 3MX og tre i nynorsk. Vet noen om det finnes noen tilgjengelige begrunnelser for disse karakterene? 3MX ligger garantert og vipper mellom fem og seks, og treeren i nynorsk tror jeg skyldes at jeg glemte overskrift. Endret 23. juni 2008 av Ultrag Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg fikk 5 på norsk eksamen (har fritak fra nynorsk), og gikk dermed opp en halv karakter i norskfaget. Selv med orddelingsfeil, eller? Jeg er engelskspråklig, hvor man deler opp alt, men jeg klarer som regel å unngå ordelingsfeil på stiler. På forum blir jeg for lat for å korrigere noe sånt. Jeg fikk 5 på norsk eksamen (har fritak fra nynorsk), og gikk dermed opp en halv karakter i norskfaget. Du vet det kanskje ikke, men hvis du ikke har søkt studieplass for i år, blir eksamenskarakteren en egen karakter. Har søkt for i år, ja. Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg fikk 5 på norsk eksamen (har fritak fra nynorsk), og gikk dermed opp en halv karakter i norskfaget. Selv med orddelingsfeil, eller? Fikk forøvrig akkurat samme det som juxtapose, hadde 4 i faget og fikk 5 på eksamen. Lenke til kommentar
mamama Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Fikk vite på jobben i dag da læreren var innom at jeg hadde fått 5 på bokmålseksamen! Hun hadde ikke sjekket sidemål, men om jeg er dødsheldig får jeg fem der og beholder snittet på 5,0. Var veldig overaskende med tanke på at jeg fikk standpunkt 4 hovedmål skriftlig, og at veldig mange sier at det er vanlig å gå ned på eksamen. Får håpe jeg gjorde en grei jobb på sidemål. Håper på pin-koder/vitnemål i posten i morgen. Føler virkelig med dere som fikk dårlige karakterer =\ Skal noen klage er det verdt å merke seg at det kreves grundig dokumentasjon på hvorfor du fortjener en bedre karakter. Du vet karakterene har ligget på skolearena et par dager nå, Jens? Lenke til kommentar
Allighiero Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Fikk forøvrig akkurat samme det som juxtapose, hadde 4 i faget og fikk 5 på eksamen. Jeg gikk ned to karakterer på eksamen.. Yey.. Bra det ikke har noen betydning.. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Du vet karakterene har ligget på skolearena et par dager nå, Jens? Wat, damn you, Sonja! Lenke til kommentar
Niram Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Noen som glemte oppg. nummer og / eller overskrift som kan si hva de fikk? Og om dere tror det var noe av begrunnelsen Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hm, faglærer leste igjennom eksamnene til de av oss i klassen som fikk snodige karakterer i hovedmål. Viser seg at vi alle tok oppgave 1. Hun mente at 3 av tekstene (deriblant min, visstnok) var et eksempel på hvordan man nettopp skulle gjøre en slik oppgave, og at sensor var urimelig som gav 4. Høres lovende ut. Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg fikk 5 på hovedmål, 4 i 3kj og 3 i sidemål. Er sur på den siste, jeg har 5 i standpunkt i det. Lenke til kommentar
prada8 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg er dritsur. Men tør ikke klage Lenke til kommentar
aspic Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Seriøst eg kvir meg til å få mine norskeksamenar tilbake. Når får vi dei evt. i posten? I morgon kanskje? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Virker som om sensorene retter subjektivt. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Virker som om sensorene retter subjektivt. Hvorfor mener du det? Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg så dem på skolearena. Jeg er helt sjokkert over nynorskkarakteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå