Mademoiselle Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Vi hadde bare én skriftlig eksamen. Likevel får vi ikke vite sensuren før tirsdag. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Fikk 3 på hovedmål, og 4 på nynorsken. Er skuffet over hovedmålskarakteren, da jeg fikk 5 i standpunkt. Kommer til å levere inn en klage, og håpe at den fører noen vei (forhåpentligvis oppover). Problemet er bare at stilen min ikke er så veldig god. Hadde vel en dårlig dag på eksamen (og det er synd at én stil skal trekke ned snittet så mye). Om jeg ikke går opp, vurderer jeg å ta hovedmål som privatist. Da synes jeg faktisk ikke du bør klage. Dette er bare ment som en advarsel! En tidligere elev ved skolen jeg nå nettopp var avgangselev ved, fikk tips av norsklæreren sin om å klage da hun fikk 3. Etter klagen fikk hun 2. Poenget er at du like så godt kan gå NED som opp. Og karakteren etter klagen er endelig. Er klar over at det kan gå begge veier ved en klage. Men en toer er ikke stilen, den har innhold og format (artikkel), det er noen språklige formuleringer som trekker, i følge læreren min. Hun mente bestemt at jeg ikke kunne få to. Dessuten, jeg vurderer som sakt å ta hovedmål på nytt som privatist om jeg ikke får bedre enn 3. Det kommer ann på om jeg får plass ved en av høgskolene jeg har søkt på. Endret 21. juni 2008 av KristofferB Lenke til kommentar
jahas Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Mulig jeg har misforstått, men du kan vel ikke ta opp bare bokmål? Da må du vel at opp sidemål og muntlig også... Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Mulig jeg har misforstått, men du kan vel ikke ta opp bare bokmål? Da må du vel at opp sidemål og muntlig også... Slik har jeg også forstått det på mine lærere, uten at jeg har undersøkt det. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Mulig jeg har misforstått, men du kan vel ikke ta opp bare bokmål? Da må du vel at opp sidemål og muntlig også... Slik har jeg også forstått det på mine lærere, uten at jeg har undersøkt det. Er nemmelig en i parallellklassen som ikke står i enten sidemål eller bokmålk (husker ikke) og læreren sa det ikke var noen vits for han å møte opp på eksamen -> Må uansett ta opp alle retningene innenfor faget norsk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Mulig jeg har misforstått, men du kan vel ikke ta opp bare bokmål? Da må du vel at opp sidemål og muntlig også... Slik har jeg også forstått det på mine lærere, uten at jeg har undersøkt det. Er nemmelig en i parallellklassen som ikke står i enten sidemål eller bokmålk (husker ikke) og læreren sa det ikke var noen vits for han å møte opp på eksamen -> Må uansett ta opp alle retningene innenfor faget norsk. Men om man står på eksamen så står man uansett. Om læreren gir deg 1 og du får 2 på eksamen så får du generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Serr skulen får er også treig.. Får vel kaaaanskje vitnemålet i posten ut i neste veke ein gong. Vi har jo skulearena og alt, men den hyperavanserte plattformen er tydligvis litt for mykje for våre lærarar (ironi). Dog, så ringte mattelæraren min og fortalte at eg hadde fått 5 i 3MX eksmanen Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Fıkk 3 på alle de skriftlige eksamnene og 5 på muntlig eksamen Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Eg fekk 3 matte munnleg. Heng ikkje på greip i det heile. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Dette med å ta opp bare hovedmål vet jeg ikke, har ikke undersøkt. Men om det ikke er mulig, tviler jeg nesten på at jeg kommer til å gidde å ta begge. Har stått, med god standpunktkarakter. Men da får jeg bare håpe at jeg får karakteren et hakk ved å klage. Og håpe det ikke går andre veien. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Dette med å ta opp bare hovedmål vet jeg ikke, har ikke undersøkt. Men om det ikke er mulig, tviler jeg nesten på at jeg kommer til å gidde å ta begge. Har stått, med god standpunktkarakter. Men da får jeg bare håpe at jeg får karakteren et hakk ved å klage. Og håpe det ikke går andre veien. Da må du nok ta opp alle tre (muntlig). Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Eg fekk 3 matte munnleg. Heng ikkje på greip i det heile. Jeg og Jeg kom opp i 2MX i fjor(skriftlig) og fikk 5, og nå kom jeg opp i muntlig og fikk 3. Det viser at muntlig eksamen i matte ikke viser på en bra måte min kompetanse i faget. At to matteopgaver man må gjøre under press skal telle 50% er egentlig ganske sykt. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Fikk vite på jobben i dag da læreren var innom at jeg hadde fått 5 på bokmålseksamen! Hun hadde ikke sjekket sidemål, men om jeg er dødsheldig får jeg fem der og beholder snittet på 5,0. Var veldig overaskende med tanke på at jeg fikk standpunkt 4 hovedmål skriftlig, og at veldig mange sier at det er vanlig å gå ned på eksamen. Får håpe jeg gjorde en grei jobb på sidemål. Håper på pin-koder/vitnemål i posten i morgen. Føler virkelig med dere som fikk dårlige karakterer =\ Skal noen klage er det verdt å merke seg at det kreves grundig dokumentasjon på hvorfor du fortjener en bedre karakter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Får håpe jeg gjorde en grei jobb på sidemål. Håper på pin-koder/vitnemål i posten i morgen. Føler virkelig med dere som fikk dårlige karakterer =\ Skal noen klage er det verdt å merke seg at det kreves grundig dokumentasjon på hvorfor du fortjener en bedre karakter. Feil?, synes å ha hørt at den eneste infoen den nye sensoren skal få er den gamle karakteren man fikk, så man trenger ikke å begrunne noe... Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Går jo ann å skrive et par linjer. Men man trenger vel ikke å lage en full rapport av hele greien? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Vanskelig å begrunne klagen når en ikke har sett sensors retting. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Du skal ikke levere noen begrunning! Jeg klagde forøvrig på en toer på tysk skriftlig eksamen i fjor, og gikk opp til tre Endret 22. juni 2008 av jj_89 Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Ok. Får jeg 3 på hovedmåleksamen, slik som flere andre normalt oppegående personer i klassen min har fått, klager jeg uansett. Om jeg da skulle gå ned til 2 gjør det lite, for en treer må jeg ta opp igjen uansett. Vinn - Vinn. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Ok. Får jeg 3 på hovedmåleksamen, slik som flere andre normalt oppegående personer i klassen min har fått, klager jeg uansett. Om jeg da skulle gå ned til 2 gjør det lite, for en treer må jeg ta opp igjen uansett. Vinn - Vinn. Hvorfor vet de andre i klassen din karakteren og ikke du? Lenke til kommentar
jahas Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Ok. Får jeg 3 på hovedmåleksamen, slik som flere andre normalt oppegående personer i klassen min har fått, klager jeg uansett. Om jeg da skulle gå ned til 2 gjør det lite, for en treer må jeg ta opp igjen uansett. Vinn - Vinn. Da må du ta opp tre eksamener (sidemål, bokmål og muntlig). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå