DeadManWalking Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Det er faktisk et word-dokument, å jeg kan fint dele det med dere! vk2norsk.doc Enjoy! Lenke til kommentar
jahas Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Det er faktisk et word-dokument, å jeg kan fint dele det med dere! vk2norsk.doc Enjoy! Sweet Da leser jeg på dette, og ser igjennom analyse av dikt/noveller/saktekster og Wergeland... Noen andre som har lasta den ned? Ser dette ut til å dekke hele pensum? Edit: Glemte å si tuuuuusen takk Endret 20. mai 2008 av jj_89 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Herlig data_jepp!! Redda litt av dagen min.. HATER de norsk bøkene vi har. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Have fun! Hehe, greit å ha litt mer kompakte notater framfor lærebøkene. Lenke til kommentar
javel89 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 hei! er ny bruker, men har norsk eksamen jeg også på torsdag. mmen vil bekrefte at vi får en tolk novelle oppgave uansett det sa vår lærer, og hvis dere ser på gamle eksamensoppgaver, så kommer de om igjen hvert år Lenke til kommentar
tandep Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Det stemmer det forrige post sier. Kommer alltid en oppgave som gir deg en mulighet til å dra en grei karakter om du får fullstendig hjernteppe (alle SKAL med). Se forøvrig her for vurderings- og sensorveiledninger. Takk for flott notat! Fagboka er latterlig dårlig. ( Epos, Dahl m.fl) Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Har også avsluttende eksamen i norsk fagskrivning til Torsdag. Vet ikke hva jeg skal lese på, læreren min er totalt fraværende. Men håper da det er en plankeoppgave der, fordi jeg har ingen mulighet til å pugge 300 sider med div. fakta. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Det er alltid en plankeoppgave, men jeg lurer på om "fagteksten" kommer på bokmål eller på nynorsk. Læreren min sa at de byttet på dette? Stemmer det. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Takk for arket Data_jepp.. Kjenner jeg gruer meg nå :S Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Her er en powerpoint også Fra_renessansen_til_postmodernisme.ppt Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Data_jepp, du er kongen! Takk skal du ha! Håper på en novelletolkning, det klarer jeg alltids ganske fint! Noen som har en fin side hvor det står om de forskjellige sjangrene? Trenger å pugge litt på de Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Dritsprekt Data_Jepp. Nå begynner lesinga. Jeg prøvde meg på litt lesing fra boka i stad, men det er er håpløst vettu. Setter meg alltid til i godstolen, og da går det maks 5 min. før jeg sovner med det kjedelige stoffet. Hehe. Alle sammen lykke til med norskeksamen da, hvertfall. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Alle får ha lykke til ja! Norskbøkene har alltid vært det beste sovemidlet Lenke til kommentar
dTd Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) takk for de to filene Data_Jepp og sånn forresten så ligge alle tidligere eksamensoppgaver på udir.no til tentamen fikk vi tidligere eksamensoppgaver, og siden dette var midt i russetiden så ble det sånn ca 0 lesing på meg til det men klarte meg med en 3er for var flere oppgaver hvor man skulle snakke litt om vedlagte tekster og avslutte med egen mening om emnet som var nokså enkelt nå sliter jeg litt med skrivefeil ol, så tror at min stil lett hadde blitt en sterk 4er uten alle feila så skal vel ikke veldig mye til får å prestere på eksamen tror jeg, spørs jo selvfølgelig hva du sikter etter. men dersom man ikke har fulgt særlig mye med vil jeg ikke tro man sikter så veldig høyt på karakterskalaen men dog andre lærere som retter osv på eksamen så blir brått verre ;O men lykke til alle sammen =) Edit: la til litt.. Endret 20. mai 2008 av ClaW64 Lenke til kommentar
aspic Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Først og fremst la meg takke deg Data_Jepp. Du gjorde plutseleg lesinga eit par hakk enklare. Sjølvsagt klarte eg å pådra meg halsbetennelse no, eg håper berre antibiotikaen tek knekken på det verste til i morgon. Dette står det i norskboka mi om fagdagen: Fagdag: Oppgåvene til fagdagen er knytte til eit norskfagleg emne, slik som: Litteratur og litteraturhistorie Tolking av skjønnlitterære tekstar Analyse av sakprosatekstar Språkhistorie Emne om språksituasjonen i Noreg Målførekunnskap Massemedium Oppgåvene på fagdagen skal ein gjerne svare på i ein resonnerande sjanger: artikkel, tolking og analyse. Sjangeren kan også vere gjeven ved at det i oppgåveinstruksjonen blir brukt ord som drøft, grei ut, kommenter, vis. Desse instruksjonsverba signaliserer også ein resonnerande tekst. Eg ramsa det opp berre for å få ein litt betre oversikt over "stoffet". Har de nokre gode linkar til korleis ein skal tolke novelle og dikt? Stoffet i boka mi er litt tynt på dette området føler eg Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Haha. Mange mener at tolkning er lett som en plett og krever ikke lesing. Jeg på min side har fobi mot tolkningsoppgaver. Jeg velger alltid en oppgave hvor man skal skrive artikkel, så lenge oppgaven spør etter noe jeg kan litt om! Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Forresten: Dokumentene til Data_Jepp er greie når det gjelder litteraturhistorie, men jeg lurer på om det er noen som har noen spenstige oppsummeringer/notater/sammendrag om norsk språkhistorie, konkret. Lenke til kommentar
espinos Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Btw Jepp_Data, hvilken skole går du på? ser du er fra Bergen:) Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Haha. Mange mener at tolkning er lett som en plett og krever ikke lesing.Jeg på min side har fobi mot tolkningsoppgaver. Jeg velger alltid en oppgave hvor man skal skrive artikkel, så lenge oppgaven spør etter noe jeg kan litt om! Enig der.. Tolknings oppgaver kan være ekstremt farlige Artikler derimot.. Nesten sikra en femmer hvis man vet hvordan den skrives.. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Det hadde vært skikkelig noia hvis det bare kom 1 oppgave på eksamen som ALLE måtte skrive. Haha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå