Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Endelig Norskeksamen 2008 VKII...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er faktisk et word-dokument, å jeg kan fint dele det med dere! :)

vk2norsk.doc

Enjoy! :)

Sweet :D Da leser jeg på dette, og ser igjennom analyse av dikt/noveller/saktekster og Wergeland...

Noen andre som har lasta den ned? Ser dette ut til å dekke hele pensum?

Edit: Glemte å si tuuuuusen takk :)

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

hei!

er ny bruker, men har norsk eksamen jeg også på torsdag.

mmen vil bekrefte at vi får en tolk novelle oppgave uansett :)

det sa vår lærer, og hvis dere ser på gamle eksamensoppgaver, så kommer de om igjen hvert år :)

Lenke til kommentar

Det stemmer det forrige post sier. Kommer alltid en oppgave som gir deg en mulighet til å dra en grei karakter om du får fullstendig hjernteppe (alle SKAL med).

Se forøvrig her for vurderings- og sensorveiledninger.

Takk for flott notat! Fagboka er latterlig dårlig. ( Epos, Dahl m.fl)

Lenke til kommentar

takk for de to filene Data_Jepp :D

og sånn forresten så ligge alle tidligere eksamensoppgaver på udir.no ;)

til tentamen fikk vi tidligere eksamensoppgaver, og siden dette var midt i russetiden så ble det sånn ca 0 lesing på meg til det :p men klarte meg med en 3er for var flere oppgaver hvor man skulle snakke litt om vedlagte tekster og avslutte med egen mening om emnet som var nokså enkelt :p

nå sliter jeg litt med skrivefeil ol, så tror at min stil lett hadde blitt en sterk 4er uten alle feila så skal vel ikke veldig mye til får å prestere på eksamen tror jeg, spørs jo selvfølgelig hva du sikter etter. men dersom man ikke har fulgt særlig mye med vil jeg ikke tro man sikter så veldig høyt på karakterskalaen :p men dog andre lærere som retter osv på eksamen så blir brått verre ;O men lykke til alle sammen =)

Edit: la til litt..

Endret av ClaW64
Lenke til kommentar

Først og fremst la meg takke deg Data_Jepp. Du gjorde plutseleg lesinga eit par hakk enklare. Sjølvsagt klarte eg å pådra meg halsbetennelse no, eg håper berre antibiotikaen tek knekken på det verste til i morgon. Dette står det i norskboka mi om fagdagen:

Fagdag:

Oppgåvene til fagdagen er knytte til eit norskfagleg emne, slik som:

• Litteratur og litteraturhistorie
  • Tolking av skjønnlitterære tekstar
  • Analyse av sakprosatekstar
  • Språkhistorie
  • Emne om språksituasjonen i Noreg
  • Målførekunnskap
  • Massemedium

Oppgåvene på fagdagen skal ein gjerne svare på i ein resonnerande sjanger: artikkel, tolking og analyse. Sjangeren kan også vere gjeven ved at det i oppgåveinstruksjonen blir brukt ord som drøft, grei ut, kommenter, vis. Desse instruksjonsverba signaliserer også ein resonnerande tekst.

Eg ramsa det opp berre for å få ein litt betre oversikt over "stoffet". Har de nokre gode linkar til korleis ein skal tolke novelle og dikt? Stoffet i boka mi er litt tynt på dette området føler eg :)

Lenke til kommentar
Haha. Mange mener at tolkning er lett som en plett og krever ikke lesing.

Jeg på min side har fobi mot tolkningsoppgaver.

Jeg velger alltid en oppgave hvor man skal skrive artikkel, så lenge oppgaven spør etter noe jeg kan litt om! :D

Enig der.. Tolknings oppgaver kan være ekstremt farlige :p

Artikler derimot.. Nesten sikra en femmer hvis man vet hvordan den skrives..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...