jahas Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Ellers spurte jeg litt om teksten. Den er ironisk, på de rike festmenneskenes bekostning. Hvis dere skjønner, litt vanskelig å forklare. Men hun etterlyser hvertfall personligheter som kan stå opp mot samfunnet, fremfor partyfolket som bare vil feste, drikke, pule og slåss. Og han kan faget sitt, for å si det sånn Jippi, da hadde jeg rett! ohhh, close call det der. og det vil vel si at hun er mer begeistret for danskene som engasjerer seg, enn for likegyldige nordmenn?!? Lenke til kommentar
Allighiero Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Btw... Lærerne mine har året igjennom snakka om at 2,5 sider er maks sideantall på eksamen. Mer enn dette tilsvarer trekk. Hva har dere hørt? Jeg måtte kutte ut en rekke viktige ting for å ikke gå over sideantallet, så dersom mine lærere har snakka bullshit, er det irriterende... ? Vi fikk beskjed om aldri å skrive under 3 sider.. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Btw... Lærerne mine har året igjennom snakka om at 2,5 sider er maks sideantall på eksamen. Mer enn dette tilsvarer trekk. Hva har dere hørt? Jeg måtte kutte ut en rekke viktige ting for å ikke gå over sideantallet, så dersom mine lærere har snakka bullshit, er det irriterende... ? Vi fikk beskjed om aldri å skrive under 3 sider.. Regner med en sankker om for hånd og en på PC... Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Blir spennende dette. Når får en vite resultatet? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Blir spennende dette. Når får en vite resultatet? Tipper det tar en god stund. Langt ut i sommerferien sannsynligvis, god tid å grue seg på! Lenke til kommentar
Allighiero Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Btw... Lærerne mine har året igjennom snakka om at 2,5 sider er maks sideantall på eksamen. Mer enn dette tilsvarer trekk. Hva har dere hørt? Jeg måtte kutte ut en rekke viktige ting for å ikke gå over sideantallet, så dersom mine lærere har snakka bullshit, er det irriterende... ? Vi fikk beskjed om aldri å skrive under 3 sider.. Regner med en sankker om for hånd og en på PC... Aha, sant det, noen jævler som får lov til å skrive på pce.. 2,5 sider som maks, uansett om det er pc, høres uansett lite ut da.. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Blir spennende dette. Når får en vite resultatet? Tipper det tar en god stund. Langt ut i sommerferien sannsynligvis, god tid å grue seg på! i følge sånn fin "vårkalender" med alle eksamensdatoer vi fikk av læreren vår er offentligjøring av sensur den 24.06, tror det skal være skriftlig? sist år når jeg kom opp i økonomi skriftlig så fikk vi karakteren sånn ca den tia, altså like før eller i de par første dagene i sommerferien... Lenke til kommentar
kynisk89 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) 2 og halv side? Shit liksom? De eksamenssidene virker så utrolig små syntes jeg. Skrev 6 sider novelleanalyse. F!!! Jeg håper det virkelig er mine lærere som har rett, og ikke lærerne til samtlige andre jeg har snakka med. Jeg har itillegg brukt 1,5 linjeavstand, altså enda mindre tekst... Det er også min kjære lærers idé. Edit: er snakk om PC ja... Anyways, andre folk som skriver på PC som har skrevet 4 sider. Men kanskje trolig at det faktisk r for mye, dersom folk her har skrevet tilsvarende på papir? Endret 22. mai 2008 av kynisk89 Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Tipper det tar en god stund. Langt ut i sommerferien sannsynligvis, god tid å grue seg på! Neppe. Det skal til og med være mulig å rekke klageprosessen før vitnemålet må sendes inn til Samordna opptak hvis det er behov. Selv skrev jeg oppgave 2. Tolkningsoppgave er det eneste jeg kan, har null peiling på litteratur- og språkhistorie. Satser på karakter 5-6. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Haha. For en corny eksamen. Ble selvsagt oppgave 3 (Ivar Aasen) på meg. Lenke til kommentar
Allighiero Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Neppe. Det skal til og med være mulig å rekke klageprosessen før vitnemålet må sendes inn til Samordna opptak hvis det er behov. Selv skrev jeg oppgave 2. Tolkningsoppgave er det eneste jeg kan, har null peiling på litteratur- og språkhistorie. Satser på karakter 5-6. Hvordan tolket du den? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Blir spennende dette. Når får en vite resultatet? Tipper det tar en god stund. Langt ut i sommerferien sannsynligvis, god tid å grue seg på! i følge sånn fin "vårkalender" med alle eksamensdatoer vi fikk av læreren vår er offentligjøring av sensur den 24.06, tror det skal være skriftlig? sist år når jeg kom opp i økonomi skriftlig så fikk vi karakteren sånn ca den tia, altså like før eller i de par første dagene i sommerferien... Når får vi vitemålet da? Lenke til kommentar
mamama Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Ble oppgave 5 her. Jeg tolket den som at teksten er ironisk. Nå skal jeg gå til postkontoret for å hente en genser. Adjø. Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Valgte Ivar Aasen, jeg. Hvordan løste dere den oppgaven? Mitt øye skuet ihvertfall 3 plankeoppgaver, men på den første måtte man ihvertfall kunne litteraturhistorie. Kom forresten opp i 3kj. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hvordan tolket du den? Kjernemomenter i teksten: Sløyfen og maten. Tok for meg blant annet temaer som død, sorg og samhold. En litt festlig detalj i novellen er fraværet av adjektiv, flott effekt. Lenke til kommentar
Allighiero Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hvordan tolket du den? Kjernemomenter i teksten: Sløyfen og maten. Tok for meg blant annet temaer som død, sorg og samhold. En litt festlig detalj i novellen er fraværet av adjektiv, flott effekt. Faen, litt skeptisk til at det bare er jeg som har sett de modernistiske trekkene i teksten.. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Latterlig at lærerene presser så jævlig på med pensum lister og bla bla bla.. Hva er poenget med å gjøre det, når man har MINST 2 planke oppgaver? Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Og hva var så plankeoppgavene? Tolkning er ikke en plankeoppgave, men allikevel ikke særlig vanskelig hvis man kan framgangsmåten. Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Men man må vel kunne pensum hvis man kommer opp i norsk muntlig. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Tok oppgave 2 og skrev 3 sider (pc). Jeg tror jeg brøyt oppgaven ned litt for mye. Begynte å snakke om psykologien bak barneoppførsel, og resonerte meg da frem til alderen på gutten/jenta. Begynte også å snakke om morens religiøse syn, siden hun fortalte at oldefar "smuldret bort" og ikke dro til himmelen. Videre så begynte jeg å snakke om familielivet, grunnet setningen "Kva skal eg gjere om du ikkje er med?". På tema tok jeg at det omhandlet død, og vanskeligheten med å forstå dette i ung alder. Håper igrunn på en snill sensor og en 4'er. I tillegg kom jeg opp i engelsk, noe som er ganske så greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå