Szmekken Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Kom opp i 3mz. Faen. Gud har virkelig en god sans for humor Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg turde ikke prøve meg på sakprosa-analysen (oppg. 5), den var altfor kødden, skjønte ikke om hun var ironisk eller ikke, jeg kjenner endel som strøyk på sakprosaanalyse ifjor, ville ikke gjøre det samme. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Faen, når jeg tenker meg om kan den shabana rehman teksten ha vært ironisk :s Da stryker vi vel hele gjengen da.. Lenke til kommentar
conolo Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Haha, dette var jo ikke en eksamen man hadde trengt å lest til hvertfall! Utenom noen diktanalyser o.l. Alle jeg kjenner pugget litt.historie for harde livet til ingen nytte.... Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Bare jeg som valgte oppgava om Ivar Aasen eller? Jeg kom opp i kontorautomasjon Lenke til kommentar
javel89 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Bare jeg som valgte oppgava om Ivar Aasen eller? Jeg kom opp i kontorautomasjon da var eksamenen over, valgte oppgave 2 gikk greit, nei dette var ikke en vanskelig eksamen ass men endelig ferdig folkens :!: Lenke til kommentar
mrala Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Samfunnskunnskap-A (politikk) skriftlig =(=( Skrev oppgave 5. Men jeg kom frem til at hun ikke var ironisk - noe jeg også skrev. Tenker at siden det er publisert i et magasin skal det også være lett forståelig for allmennheten og dermed ikke altfor komplisert. Jeg tolket det dithen at hun brukte opprørsungdommen som en kontrast mot partyungdommene. Partyungdommene er faktisk ikke så harmløse som en skal ha de til. For hvor er det de får alle pengene i fra? Dop, hvitvasking og underslag. Jeg mener bestemt at hun siktet til det da hun skrev "med kokainblikket mot diskokulen" og "selger gjerne bestemor for å finansiere en ny Porsche". Ellers fant jeg mer sær humor i en kombinasjon med et visst alvor og vinklet det til at hun er jo en komiker og da må man regne med det. Dette er så min tolkning - men jeg er vant til at jeg alltid greier å tolke omvendt av hva som er riktige. Ligger på mellom 3 og 4. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Bare jeg som valgte oppgava om Ivar Aasen eller? Jeg kom opp i kontorautomasjon Hvordan noen klarer å skrive mer enn 5 linjer om den fyren forstår jeg ikke Lenke til kommentar
dTd Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg turde ikke prøve meg på sakprosa-analysen (oppg. 5), den var altfor kødden, skjønte ikke om hun var ironisk eller ikke, jeg kjenner endel som strøyk på sakprosaanalyse ifjor, ville ikke gjøre det samme. uff ikke skrem meg sånn a men håper at hun ikke var ironisk, alle jeg har snakket med tolket det som hun ikke var ironisk... altså ho mente det hun skrev... *snipp* huh hørtes avansert ut i forhold til mitt Lenke til kommentar
Frantzen Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Tok oppgaven om Ivar Aasen jeg også! Skrev 3 sider på data! Kom forøvrig opp i 3KJ! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 da var eksamenen over, valgte oppgave 2 Hvordan tolket du den egentlig? Lenke til kommentar
javel89 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 rett før jeg glemte å skrive oppgave nr på, men flaks Lenke til kommentar
javel89 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) tolka først og fremst tittelen etter oldefaren, at det var han som ikke spiste...og at det var en gutt det var snakk om, den ungen...det med bollene osv, det var bare for å lokke gutten til begravelsen. bla bla bla, men var ikke en lang novelle for å si det slik, men skrev 4 sider følt at hele novellen handla om guttens kjærlighet til oldefaren, siden han ehele tiden lurte på hvor han var osv.. Endret 22. mai 2008 av javel89 Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Læreren min hevder at det er umiddelbart stryk. At sensor ikke kan ta seg tid til å finne ut hva du har svart på. Du kødder nå?!?! Jeg glemte faan meg det.. Men skrev øverst <<Tolkning av novellen "den som ikkje et">> (eller hva faan den het:P) Edit: Kom forøvrig opp i kjemi.. Går vel ut i skogen i kveld med et tau, og finner meg et passende tre... Gud så jeg hater kjemi!!!!!!!!! Endret 22. mai 2008 av kakemonster7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Takk Javel89, jeg hadde noe lignende! Eneste var at jeg tenkte at barnet kunne vært enten gutt eller jente, sløyfen kunne enten vært i håret(jente), eller rundt halsen(gutt), menmen tror ikke det har stor betydning for novellen. Lenke til kommentar
Ramanza1 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Skrev 2 tette sider på data om novelle tolkinga. Ble ganske fornøyd selv, men skal ikke sette opp forhåpningene for mye. Brent meg på den før. Er det felles dato for når karakterene kommer? isåfall når er det? Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 da var eksamenen over, valgte oppgave 2 Hvordan tolket du den egentlig? Jeg skrev bare om hvordan han arbeidet for et nytt norsk språk og motstanden han møtte fra Knud Knudsen. Skrev også litt om hvilken posisjon nynorsken har i det norske språk i dag. Håper sensor skjønner at jeg mente Knud Knudsen for jeg klarte å skrive Knut Knutsen og han er kjent for alt annet enn språk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Tho-mas: Du snakker om oppgave 3, ikke 2. Endret 22. mai 2008 av Slettet-120696 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Ringte akkurat lektoren på skolen, som underviser klassen min i norsk. Han sa jeg ikke trengte å tenke på det med at jeg glemte oppgavenummer, siden det er så klart skille mellom de ulike oppgavene. Skulle ikke få noen betydning sa han Ellers spurte jeg litt om teksten. Den er ironisk, på de rike festmenneskenes bekostning. Hvis dere skjønner, litt vanskelig å forklare. Men hun etterlyser hvertfall personligheter som kan stå opp mot samfunnet, fremfor partyfolket som bare vil feste, drikke, pule og slåss. Og han kan faget sitt, for å si det sånn Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Ellers spurte jeg litt om teksten. Den er ironisk, på de rike festmenneskenes bekostning. Hvis dere skjønner, litt vanskelig å forklare. Men hun etterlyser hvertfall personligheter som kan stå opp mot samfunnet, fremfor partyfolket som bare vil feste, drikke, pule og slåss. Og han kan faget sitt, for å si det sånn Høres bra ut! Men at "den er ironisk, på de rike festmenneskenes bekostning", vil det si at den er satirisk? EDIT: Kom forresten opp i 3KJ. Bit meg! Endret 22. mai 2008 av -=Martin=- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå