Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Endelig Norskeksamen 2008 VKII...

Anbefalte innlegg

Haha, jeg ler så jævlig. Jeg leste ikke en dritt, og "alle" jeg kjenner hardpugget litteraturhistorie, mens jeg visste at det enten ville komme en novelleanalyse eller en sakprosanalyse og leste såvidt på det, og jaggu kom det ikke begge deler, haha. Faen jeg eier.

Tok novellen btw, mye symbolikk inni bildet, skrev vel en 6 sider, håper sensor er i godt humør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrev siste oppgaven jeg, den om Shabana Rehman's tekst.

Men faen, kom akkurat på at jeg glemte å skrive på oppgavenummer :(

Er det sånn at det kan trekke ned veldig mye?

Læreren min hevder at det er umiddelbart stryk. At sensor ikke kan ta seg tid til å finne ut hva du har svart på.

Lenke til kommentar
Skrev siste oppgaven jeg, den om Shabana Rehman's tekst.

Men faen, kom akkurat på at jeg glemte å skrive på oppgavenummer :(

Er det sånn at det kan trekke ned veldig mye?

Læreren min hevder at det er umiddelbart stryk. At sensor ikke kan ta seg tid til å finne ut hva du har svart på.

Fy faen.. Satt og skrev til halv to, følte jeg presterte en veldig bra stil. Så usannsynlig kjett om jeg skal stryke på det.

4 sider ble det om shabana.. Hvordan tolket dere det?

Endret av braxboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696

Det med novella. Var det slik at den handlet om det at moren ikke skjønte hvorfor barnet ikke ville gå i begravelsen? Jeg tolket det som om det handlet om barns forhold til døden, og det at moren var mer opptatt av at de gjorde opptreden på begravelsen enn å virkelig bry seg om oldefaren? Er det rett?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696
Valgte oppgave 5; planken. 6 sider og rimelig fornøyd.

Hehe, jeg syntes ikke det var noen plankeoppgave, som tidligere sagt var det veldig vanskelig å egentlig skjønne hovedsynet.

Lenke til kommentar

tok oppg 5 selv, håper jeg tolket den riktig, tror ho mente det ho skrev? ser et par til mener det, da håper jeg at det er rett :p

ble 3.5 håndskrevne sider på meg, gikk passe greit så lenge jeg tolket riktig :p

edit: btw, kom opp i 3mx, GUD så glad jeg er for å slippe fysikk :D kan alltids komme opp i 3fy muntlig da men :O

Endret av ClaW64
Lenke til kommentar

Tok oppgave 1, dikttolkning. Jeg tolket begge diktene, satte dem litterturhistorisk sammenheng, så litt på samfunnsmessige forutsetninger, slengte inn noe annet småtterier og sammenlignet dem. Optimistisk vs pessimistisk var vel det jeg kom fram til. Skrev 3 sider tror jeg, håper jeg drar i land 4 eller kanskje 5. Noen som vet når vi får karakterene? Sist gang fikk jeg ikke et brev før langt ut i sommerferien.

Men novelleoppgaven må være noe av det merkeligste jeg har sett. Novellen var jo en halv side med korte linjer. Skjønner umulig hvordan folk kan klare å skrive flere sider om noe sånt.

Lenke til kommentar

Jeg skulle hatt eksamen i dag, men har vært i en ulykke og brukket høyrearmen, så det var umulig for meg å ha den i dag.. Men hvordan var oppgavene, gidder noen å ta en kort oppramsing? Vet om oppgave 5 som som var Shabana og plankeoppgaven, og en novelletolkning. Hvordan var de 3-4 andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...