Dandor Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 GL & HF folkens! La det bli mange plankekjøringsoppgaver og annet snacks imorra Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Trygler og ber om at det er en tolkning av novelle der. Det føler jeg sitter ganske bra Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Åh, kunne ikke oppgavene lekket ut på nett'a... Sånn som nasjonale prøver i 10.klasse.. hadde vært deilig... Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Aner ikke hva jeg håper på. En oppgave hvor man skal sammenligne to dikt (Welhaven og Wergeland?) hadde vært kjekt tror jeg. LYKKE TIL! Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Planke, planke, planke!! Ingen ting å frykte gutta boys! Lenke til kommentar
HFL Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 da ble det endelig leggetid på meg og, wohoo dere får fortelle om åssen det gikk etterpå, jeg føler meg i allefall langt ifra forberedt, og er glad om jeg ikke stryker, god natt og lykke til!=D Lenke til kommentar
kynisk89 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Æhh, kvalm... Håper folka som sitter i utdanningsdirektoratet og snekrer eksamensoppgaver har funnet fram et fint debattinnlegg fra aftenposten e.l., så kan jeg analysere det, for deretter å henge ut skribenten for å være populistisk eller noe. Anyways, lykke til alle sammen! Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Ok gutta, here goes nothing ... Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Nå gjelder det! Lykke til folkens! Lenke til kommentar
Soberano Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Da ble tema for norsk eksamen VK II; tro lister opp noe av det vi har kommet fram til i klassen Religiøse tro Troen på mennesket / fornuften Politisk tro Som rettesnor for handling (definerer handling) Troen på samnorsken (første delen av 1900-tallet) Fravær av tro Overtro Lenke til kommentar
ShareFun Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Noen som vet hva som skjer med meg som forsov meg til eksamen? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Da ble tema for norsk eksamen VK II; tro lister opp noe av det vi har kommet fram til i klassen Religiøse tro Troen på mennesket / fornuften Politisk tro Som rettesnor for handling (definerer handling) Troen på samnorsken (første delen av 1900-tallet) Fravær av tro Overtro Jeg oppretter en egen tråd for vår eksamen. Denne tråden kommer sikkert bare til å bli regjert av etterpåsnakk om hvordan det gikk for de andre. Link https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=956327 Endret 22. mai 2008 av Negotiation Lenke til kommentar
espinos Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hvordan gikk det folkens? oppgavene var jo elendig! gikk sånn helt greit med meg.. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Gikk ok med meg, eneste som irriterte meg var at novellen var så kort. Jeg skrev litt lite, men igjen så sjekket jeg hundre ganger for skrivefeil og skrev om mye. Så jeg burde nå stå i det minste. Hvis ikke gir jeg opp utdannelse og kjører buss. Lenke til kommentar
Maaag Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Samme her data_jepp. Dårlig novelle egentlig. Menmen, får håpe på det beste Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Knall! Dette var jo easy peasy burger mac cheesy. Det gjorde ingenting at jeg ikke leste noe på forhånd. Sensor faller sikkert pladask for min vidunderlige overskrift: Et nikkedukkehjem. Endret 22. mai 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Ja, var litt teite oppgaver.. Og jeg syns synd på de som brukte masse tid på å lese hele pensum, for det var virkelig ikke nødvendig; kun en oppgave handlet direkte om pensum.. Var som ventet heller ikke noe om wergeland.. Enig i at det var litt kort novelle data_jepp... Men var bare å pøse på med masse ekstra piss, så ble det hvert fall litt lengde på den.. Klarte 4,5 side jeg... Er første gang jeg har valgt å tolke en novelle og.. skikkelig smart å gjøre på eksamen, men skitt au.. Får håpe på en ålreit sensor Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hmm, litt spent på hvordan det her går. Føler at jeg skrev helt elendig. Novella var vansklig å tolke så jeg skrev om Ivar Aasen og nynorsk. Skrev 3,5 side, noe jeg faktisk er fornøyd med. Fant akkurat ut at jeg har prestert å skrive navnet til Knud Knudsen (jeg skrev Knut Knutsen, som er en kjent sportsperson ) feil gjennom hele artikklen. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Ble oppgave 5 på meg ass. Tror det var den vanskeligste teksten å analysere jeg har vært borti ... Umulig å vite hva Rehman faktisk mente ... Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Hvordan tolka dere egentlig novella? Hos meg ble det noe sånn som at bollene/mat var symbol på livet, kirka var død og bedehuset var det gode livet når kirken er nedlagt. Konklusjonen var at når kirken i Norge er nedlagt, blir livet bra. Det her høres så jævlig dumt ut, men er vel på en sånn måte man må tolke for å få litt grei karakter Endret 22. mai 2008 av k-mouse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå