Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Endelig Norskeksamen 2008 VKII...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da ble det endelig leggetid på meg og, wohoo :new_woot: dere får fortelle om åssen det gikk etterpå, jeg føler meg i allefall langt ifra forberedt, og er glad om jeg ikke stryker, god natt og lykke til!=D

Lenke til kommentar

Æhh, kvalm... Håper folka som sitter i utdanningsdirektoratet og snekrer eksamensoppgaver har funnet fram et fint debattinnlegg fra aftenposten e.l., så kan jeg analysere det, for deretter å henge ut skribenten for å være populistisk eller noe. Anyways, lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar

Da ble tema for norsk eksamen VK II; tro

lister opp noe av det vi har kommet fram til i klassen :)

Religiøse tro

Troen på mennesket / fornuften

Politisk tro

Som rettesnor for handling (definerer handling)

Troen på samnorsken (første delen av 1900-tallet)

Fravær av tro

Overtro

Lenke til kommentar
Da ble tema for norsk eksamen VK II; tro

lister opp noe av det vi har kommet fram til i klassen :)

Religiøse tro

Troen på mennesket / fornuften

Politisk tro

Som rettesnor for handling (definerer handling)

Troen på samnorsken (første delen av 1900-tallet)

Fravær av tro

Overtro

Jeg oppretter en egen tråd for vår eksamen. Denne tråden kommer sikkert bare til å bli regjert av etterpåsnakk om hvordan det gikk for de andre.

Link

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=956327

Endret av Negotiation
Lenke til kommentar

Ja, var litt teite oppgaver.. Og jeg syns synd på de som brukte masse tid på å lese hele pensum, for det var virkelig ikke nødvendig; kun en oppgave handlet direkte om pensum.. Var som ventet heller ikke noe om wergeland..

Enig i at det var litt kort novelle data_jepp... Men var bare å pøse på med masse ekstra piss, så ble det hvert fall litt lengde på den.. Klarte 4,5 side jeg... Er første gang jeg har valgt å tolke en novelle og.. skikkelig smart å gjøre på eksamen, men skitt au.. Får håpe på en ålreit sensor :)

Lenke til kommentar

Hmm, litt spent på hvordan det her går. Føler at jeg skrev helt elendig. Novella var vansklig å tolke så jeg skrev om Ivar Aasen og nynorsk. Skrev 3,5 side, noe jeg faktisk er fornøyd med. Fant akkurat ut at jeg har prestert å skrive navnet til Knud Knudsen (jeg skrev Knut Knutsen, som er en kjent sportsperson :p) feil gjennom hele artikklen.

Lenke til kommentar

Hvordan tolka dere egentlig novella?

Hos meg ble det noe sånn som at bollene/mat var symbol på livet, kirka var død og bedehuset var det gode livet når kirken er nedlagt. Konklusjonen var at når kirken i Norge er nedlagt, blir livet bra. Det her høres så jævlig dumt ut, men er vel på en sånn måte man må tolke for å få litt grei karakter :D

Endret av k-mouse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...