DeadManWalking Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg sovnet selvfølgelig tidligere i dag, så jeg sovner nok ikke før lenge. Lykke til alle sammen, hater eksamener. Dette er virkelig noe godt dritt. Lenke til kommentar
Weedeed Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Da tar jeg kvelden her også, så får vi håpe at vi får noen bra oppgaver i morgen. Lykke til!! Endret 21. mai 2008 av Weedeed Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Kvelden allerede? Skulle ønske jeg hadde samvittighet til å gjøre det. Må skumme gjennom noen sammendrag først. Kanskje om en halvtime ligger jeg trygt i sengen! Gleder meg rått, likz. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Sitter å planlegger hva jeg skal til høsten hvis jeg stryker. Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Starter den ni(burde være der halv ni?) Jeg begynner å bli usikker på alt det går ann å bli usikker på Lenke til kommentar
jahas Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Et sprøsmål: Teller disse norskeksamenskarakterene som egne karakterer, eller blir det snittet av standpunkt og eksamen, som i andre trekkfag? Med den reformen vi søker nå blir standpunkt og eksamen slått sammen. Dvs får du 4 på eksamen og 4 i standpunkt vil eksamen være uten innvirkning. Fra og med neste år, ny reform, vil eksamen være en individuell karakter, altså blir det ikke gjennomsnittet mellom stp og eksamen... Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Et sprøsmål: Teller disse norskeksamenskarakterene som egne karakterer, eller blir det snittet av standpunkt og eksamen, som i andre trekkfag? Med den reformen vi søker nå blir standpunkt og eksamen slått sammen. Dvs får du 4 på eksamen og 4 i standpunkt vil eksamen være uten innvirkning. Fra og med neste år, ny reform, vil eksamen være en individuell karakter, altså blir det ikke gjennomsnittet mellom stp og eksamen... Dette passer meg egentlig ypperlig. - Hvorfor snakker folk om å stryke egenlig? Det er vel umulig å stryke om du gjør et ærlig forsøk på en av oppgavene? Jeg mener man må jo få 2 liksom? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Så sant man holder seg til sjangeren man har valgt og svarer på oppgaven kombinert med en passe lengde på det hele burde man klare en toer uansett. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) "I prinsippet skal man få to så lenge man skriver navnet sitt og går." - sitat av lærer. (Høres helt feil ut for min del, da... Tipper selv at så lenge man prøver på noe, skal man få 2.) Legger meg jeg også nå, koble av men en frivellig lest bok og kanskje få sovet godt... Er fortsatt helt skremt over at jeg ikke er nervøs i det hele tatt. Lykke til alle! Det går nok bra! Endret 21. mai 2008 av akarno Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hvorfor snakker folk om å stryke egenlig? Det er vel umulig å stryke om du gjør et ærlig forsøk på en av oppgavene? Jeg mener man må jo få 2 liksom? De aller fleste bør absolutt klare å stå. Iallfall hvis man skriver en tekstkommentar, og har lest litt på forhånd. En i klassen fikk 1/0 på tentamen før jul, like etter at læreren sa at man ikke kunne få noe med 0. Gutten skrev en helt grei artikkel på to sider, så man vet jo aldri med sånne sensorer der ute. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Bare så vi er klar på det, eksamen skal ikke rettes og karaktersettes av en og samme sensor. Det er flere som skal se samme oppgave. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Men herregud. Jeg har jo rett under 5 i snitt fordelt på 3 år. Hvis man kan stryke på en norskeksamen da er det noe alvorlig galt. Høres rett og slett litt suspekt ut. Tar det hele med knusende ro jeg ass. Hva er verst tenklige situasjon? At man kun får oppgaver man er fullstendig blank på ... Da skriver man bare noe piss ved hjelp av sublim intuisjon og eminente fremmedord. Da må man jo hvert fall få en 2? Jeg ville tro at en person som presterer å få 1, må være svært evneveik ... Endret 21. mai 2008 av Jorchi Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Det er jo også teit at det er så få oppgaver å velge mellom. Karakteren 1 eller 0, betyr jo at man har ingen måloppnåelse og at man ikke kan noen ting. Med så få oppgaver er det ikke sikkert man får vist hva man kan, fordi man ikke har lest på akkurat det. I hope that makes sense...Det er seint og det har vært en kjedelig dag.Ok? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Det er jo fem oppgaver da. Og de skal vel være temlig forskjellige. Jaja, mulig jeg må spise hatten min her. Vi får se. Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg håper du får beholde hatten din, det er masse norrøne greier jeg ikke har lest på, og forfattere, og mediehistorie. Vi fikk en eksamensoppgave til tentamen, og det gikk jo greit, men det var nesten bare en oppgave jeg kunne valgt. Håper det er mer variasjon nå(var nesten bare litteraturhistorie fra 3kl pensum) Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Får jeg litteraturhistore er jeg ferdig, så enkelt er det. Skal jeg få en 5 må jeg få en analyse av artikkel, kommentering av synspunkt i en artikkel eller lignende. Jeg har soset bort hele dagen i dag og bare gjort tull, så jeg har jo meg selv å takke. På den andre siden hadde jeg nok ikke fått mye ut av å "pugge" på litteraturhistorie uansett. Maken til uinteressant informasjon skal en lete lenge etter. Endret 21. mai 2008 av Jorchi Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg har gitt opp at det jeg leser på skal være interessant for lenge siden, ca på starten av GK. Kanskje de lager "koseoppgaver" for å få en fin slutt på r94. Eller motsatt:p Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vi får håpe. Jaja, da tar jeg kvelden. Lykke til alle sammen! Kommer jeg til å få sove? Neppe. Natta Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Legg boka under puta, slik at hjernen absorberer all kunnskapen. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Lykke til med eksamen i morra. Ble ikke så mye lesing i kveld på grunn av Champions League finalen, men tror det skal gå greit for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå