aspic Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vel vel.. Eg legg meg no.. Håper på å vere nogonlunde opplagt til i morgon. De får ha lykke til alle saman! Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 God natt ja! Huff, begynner å bli nervøs selv. Norsk er mitt dårligste fag på skolen (har 4 i standpunkt), og frykter at eksamen vil trekke den ned enda mer. Føler jeg heller ikke har lært noe i dag! Flere som har det slikt? Lest store deler av dagen, men allikevel så kan de ingenting? Lenke til kommentar
orginal Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Et sprøsmål: Teller disse norskeksamenskarakterene som egne karakterer, eller blir det snittet av standpunkt og eksamen, som i andre trekkfag? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Så vidt jeg har forstått det så er det to forskjellige karakterer på vitnemålet, men når poengsummen regnes sammen blir det gjennomsnittet mellom standpunkt og eksamen. Lenke til kommentar
Maaag Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 God natt ja! Huff, begynner å bli nervøs selv. Norsk er mitt dårligste fag på skolen (har 4 i standpunkt), og frykter at eksamen vil trekke den ned enda mer. Føler jeg heller ikke har lært noe i dag! Flere som har det slikt? Lest store deler av dagen, men allikevel så kan de ingenting? Du er ikke aleine, og jeg veit fler som mener det samme Men tips til alle: Bruk lang tid på å gå igjennom stilen dersom du skulle være tidlig ferdig. "Idiotfeil" tror jeg faktisk trekker ganske mye ned. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Denne oppgaven er fra 2007, og er vel et eksempel på en plankekjøringsoppgave. Valgte selv denne på prøveeksamen, og det ble en bankers femmer. Samme her, den var veldig grei. Satser alt på å få en sånn type oppgave. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Holy crap, I am so screwed. Jeg sliter i norsk. Håper jeg klarer å lage en decent oppgave i morgen. Vil ikke ødelegge vitnemålet mitt fordi jeg ikke kan norsk, det er rett og slett for surt. Noen ganger spør jeg megselv hvorfor i helvete jeg ikke begynte å øve tidligere. Jeg har visst om denne dagen i 3 år, så jeg burde ha vært så god at jeg var sikra 6'er. Men den gang ei. Hehe. Lenke til kommentar
TimmyTheRapboy Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Stryker du på norskeksamen vil du heller ikke få godkjent vitnemål. Skulle noen finne på å stryke på eksamen så burde dere ta eksamen opp igjen i det faget til høsten for å sikre at dere fortsatt er med i primæropptaket til høgskoler, universiteter, ol. Ønsker uansett alle sammen lykke til på eksamen i morgen! Hilsen en som smertelig har fått oppleve dette på den vanskelige måten! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Stryker du på norskeksamen vil du heller ikke få godkjent vitnemål. Skulle noen finne på å stryke på eksamen så burde dere ta eksamen opp igjen i det faget til høsten for å sikre at dere fortsatt er med i primæropptaket til høgskoler, universiteter, ol. Ønsker uansett alle sammen lykke til på eksamen i morgen! Hilsen en som smertelig har fått oppleve dette på den vanskelige måten! Uff, kan jeg spørre hvilken feil du gjorde? Lenke til kommentar
dTd Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 huff d-dagen nærmer seg skumleser litt gjennom wergeland, så viss vi ikke får det er det plankeoppgave som blir tingen... og er forresten sykt urettferdig at folk kan skrive på pc jeg hadde fått redusert en del feil og i tillegg brukt kortere tid og ikke vært like lei! når jeg sitter ved PC-en blir ting mye enklere og koseligere å jobbe med uansett syns jeg men tar kvelden, takk for linker og dokumenter i denne tråden og lykke til i morgen! Lenke til kommentar
TimmyTheRapboy Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Stryker du på norskeksamen vil du heller ikke få godkjent vitnemål. Skulle noen finne på å stryke på eksamen så burde dere ta eksamen opp igjen i det faget til høsten for å sikre at dere fortsatt er med i primæropptaket til høgskoler, universiteter, ol. Ønsker uansett alle sammen lykke til på eksamen i morgen! Hilsen en som smertelig har fått oppleve dette på den vanskelige måten! Uff, kan jeg spørre hvilken feil du gjorde? Du ønsket sikkert ikke hele bakgrunnshistorien, men.. Kan vel begynne med at de tre årene jeg gikk videregående skole, var jeg ganske skolelei. Det siste året gikk jeg allmennfaglig påbygging, men uten å skjønne hvor krevende det egentlig kunne være. Helt ærlig så var jeg såpass "lost" at jeg ikke en gang hadde fått med meg forskjellen på fagdagseksamen og friskriving. Hadde så vidt fulgt med i norsk timene, men presterte alikvel å kave til meg en 3'er på fagdagseksamen. Friskriving på nynorsk gikk det litt verre med ettersom jeg fikk 2, og dermed strøyk. På høsten ringte skolen og lurte på om jeg ønsket å ta opp igjen sidemålseksamenen, men jeg sa nei og valgte heller å gå opp igjen til høsten året etter. Det samme året ønsket jeg også å søke på høyere utdanning, men med tanke på at jeg ikke tok opp eksamen ved første anledning havnet jeg ikke i primæropptaket. Med mine ekstremt dårlige karakterer ble det ikke noe enklere å komme inn noen plass etter primæropptaket heller. Endte med at jeg valgte å ta opp igjen påbyggingsåret (med mye bedre resultater), og nå sitter jeg her igjen og gruer meg til norskeksamen i morra Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Oi, trist å høre at du har "mistet" så mye tid. Men altså, 2 er jo ikke stryk? Lenke til kommentar
TimmyTheRapboy Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Ja, det er litt trist å ha kasta vekk så mange år på skolen. Skulle ønske jeg gikk tre år allmennfag med fordypning i realfag. Jeg trodde også det :S Mon tro om jeg kanskje tar feil, og faktisk presterte å få 1. Lenke til kommentar
PavelN Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vel, tar med meg de fine notatene mine med tidslinja fra Renessansen til i dag ned i stua litt. Tror ikke jeg får lest noe særlig mer, men jeg føler meg bedre når jeg tar med notatene overalt. Tar med sikkert noe i senga også. Og ved frokostbordet i morgen, og ikke minst på bussen. ;D Ikke effektiv lesning, men det føles som jeg ikke lar noe tid gå til spille;p Lykke til alle sammen. Har vært kjekt å tilbringe denne dagen på dette forumet. Føles ut som god støtte med alle i samme situasjon. Vi får håpe de er greie mot oss. Det er jo tross alt det siste året med reform 94. Kanskje de feirer med en gjeng koselige oppgaver. Tvi tvi. Lenke til kommentar
Maaag Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Lykke til i morra alle sammen Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Men det er jo en fin tanke at om ca 20 dager er vi FERDIGE! Weeeee! Men eksamener er ikke så veldig morsomme. Grugleder meg til å se hva slags oppgaver som kommer i morgen. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Da tar jeg kvelden. Skal lese litt på Wergeland på sengen, også blir det en urolig (sannsynligvis) nattesøvn som venter. God natt, og lykke til for alle dere som skal ta eksamen i morgen. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Kvess eders reveklør! Lykke til folkens! Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Helvete. Merker at nervøsiteten kommer. Blir nok dårlig med skjønnhetssøvn i natt. Blir nesten fristet til å hilse litt på Mr. Jack Daniels, men det er kanskje ikke så lurt ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå