Cookiebird Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Så denne deilige sammensetningen av form og farge. Spørsmålet mitt til dere blir i første omgang om det er en effektiv måte å unngå utbrenningen i markisen, og samtidig få et lysere område under taket, og fremheve rødfargen? HDR er ikke aktuelt i denne sammenhengen. Så bortsett fra det er det bare å fyre løs. EDIT: Rettet opp en liten skjevhet Endret 19. mai 2008 av Cookiebird Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hvis du har photoshop, så kan lette skyggene - det skal gjøre den mørke vegen lysere slik at fargen kommer frem. Bruker selv Photoshop Elements - der er menyvalget gjemt i en av undermenyene til Enhance. Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hvis du har photoshop, så kan lette skyggene - det skal gjøre den mørke vegen lysere slik at fargen kommer frem.Tips er også å velge det røde området med litt feather (uttoning), slik at man bare opererer i det området man skal lysne på. Da kan man få det til å bli f.eks. noe slikt: Lenke til kommentar
Cookiebird Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Takk til dere to, raske svar. Har vært borti begge løsningene, uten ønsket resultat. Jeg tenkte helst i fotograferingsprosessen, burde gjerne presisert det, men altså ved blitsbruk og denslags, ikke i etterbehandling, for er klar over hvilke muligheter jeg har der. Hvor utrolig det enn kan virke, utifra mitt forrige spørsmål, jobber jeg en del i Photoshop Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Takk til dere to, raske svar. Har vært borti begge løsningene, uten ønsket resultat. Jeg tenkte helst i fotograferingsprosessen, burde gjerne presisert det, men altså ved blitsbruk og denslagsDet er jo en "perfekt" oppgave for trådløs blits, rettet nedover mot området du ønsker å belyse. Da spørs det jo hva slags system du har, men bruker du Canon er enkleste løsning radiosendere. De krever at du bruker manuelle innstillinger på blitsen (enn så lenge i hvert fall), men koster også bare noen hundrelapper for de billigste systemene (som fungerer tilfredsstillende). Lenke til kommentar
Cookiebird Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Takk K-ryeng. Mine blitzforsøk ble ikke tilfredstillende, alt for "blitzete" lys, i form av kraftige skygger i bjelkene og i det hele tatt. Får prøve en annen dag da. Men jeg hadde satt pris på kommentarer til selve bildet også Lenke til kommentar
emero Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 sett en liten lampe med hvit pære under... burde ikke være vanskeligere enn det. man kan skjerme så mykt lys ganske skarpt med hva som helst med en rett kant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå