Gå til innhold

Trikolor - Blått, hvitt og (dypt)rødt

Anbefalte innlegg

Så denne deilige sammensetningen av form og farge. Spørsmålet mitt til dere blir i første omgang om det er en effektiv måte å unngå utbrenningen i markisen, og samtidig få et lysere område under taket, og fremheve rødfargen? HDR er ikke aktuelt i denne sammenhengen. Så bortsett fra det er det bare å fyre løs.

EDIT:

Rettet opp en liten skjevhet

post-131541-1211191703_thumb.jpg

Endret av Cookiebird
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har photoshop, så kan lette skyggene - det skal gjøre den mørke vegen lysere slik at fargen kommer frem.
Tips er også å velge det røde området med litt feather (uttoning), slik at man bare opererer i det området man skal lysne på. Da kan man få det til å bli f.eks. noe slikt:

post-7280-1211191361_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk til dere to, raske svar. Har vært borti begge løsningene, uten ønsket resultat. Jeg tenkte helst i fotograferingsprosessen, burde gjerne presisert det, men altså ved blitsbruk og denslags, ikke i etterbehandling, for er klar over hvilke muligheter jeg har der. Hvor utrolig det enn kan virke, utifra mitt forrige spørsmål, jobber jeg en del i Photoshop

Lenke til kommentar
Takk til dere to, raske svar. Har vært borti begge løsningene, uten ønsket resultat. Jeg tenkte helst i fotograferingsprosessen, burde gjerne presisert det, men altså ved blitsbruk og denslags
Det er jo en "perfekt" oppgave for trådløs blits, rettet nedover mot området du ønsker å belyse. Da spørs det jo hva slags system du har, men bruker du Canon er enkleste løsning radiosendere. De krever at du bruker manuelle innstillinger på blitsen (enn så lenge i hvert fall), men koster også bare noen hundrelapper for de billigste systemene (som fungerer tilfredsstillende).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...