TanTheMan Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Dette er tatt fra eit anna forum, og eg poster det her både fordi eg trenger hjelp med noen av svara og fordi det heile var ganske bra skrevet og oppgåvene er vanskelige (synes eg ...). Ok, la oss dra ut på en spennende reise. Jeg begynner svært lett. Faktisk i min egen bakgård. Eller, nesten, men ikke helt. Det er ikke ofte man får slippe til av de som bor her. 1. Jeg vil ha adressen til dette huset. Det er låst, så jeg drar heller hjem til mitt eget hus. Idet jeg åpner døren lyser det flere ord i mot meg fra veggen. Hva skal dette bety? Men, vent, ett av ordene biter jeg meg merke i. Jeg har alltid vært fasinert over å stokke om på bokstaver i ord, og dersom jeg stokker om på bokstavene i ett av disse ordene kommer vi frem til en del av kroppen. 2. Jeg vil vite hva dette er. Jeg drar videre inn i stuen, og plukker opp avisen. Men det er ikke den jeg er opptatt av, det er det som ligger under. Jeg ser på det, men gir opp. Jeg skjønner så lite uansett. 3. Hva er dette? Selv om jeg er hjemme, så eier jeg ikke huset. Du trodde kanskje det var så lett som at jeg ville vite hvem som eier huset? Nei, vi må øke vanskelighetsgraden nå. 4. Jeg vil vite hvilken adresse eieren av huset er registrert på. Nå som vi er ute i den virkelige verden kan hoppe videre fra dette selskapet, til et selskap som deler navn. Selskapet har vært i drift i over 6 år. Her finner jeg litt av hvert som interesserer meg, men når jeg skal betale finner jeg ut at jeg ikke kan betale med ML-creditter. Skrekk og gru! Men noe kan man da bruke til betalingsmiddel. 5. Hvor mange valuta kan det handles i her? Men nå må vi ikke dra helt bort fra fotball og manageryrket her. Jeg forlater nettbutikken, og drar rett inn på en sportsside. Hovednyheten omhandler en manager er i disse dager svært lykkelig. Hans siste klubb som spiller var Crystal Palace. 6. Hva heter manageren? Hmmm, noe er kjent med denne manageren. Jeg ser intenst på bildet der han hopper i luften i 7 minutter før jeg endelig kommer på hvor jeg har han fra. Vi skal nå til en nordisk klubb denne manageren har trent. Klubben har hele 8 seriemesterskap. 7. Hva er tilskuerrekorden til denne klubben? Jeg drømmer meg helt bort, til en tidligere manager av denne klubben, som har vunnet Kniksenprisen. Fasinerende, det har jeg også lyst til. For å starte drar til hans hjemland. Vel fremme finner jeg ut at dette ikke er noe land for meg, og jeg tar første drosje til nærmest flyplass. Vel fremme ser jeg en mann bli dratt inn i en bil. Alt han klarer å få skreket høyt ut er "LVIII...". Bør jeg ringe politiet eller Munthe Kaas? 8. Hvilken flyplass er dette snakk om? Dette er jo direkte livsfarlig, her gjelder det å komme seg bort fort som f. Jeg bestiller en billett til første fly ut av landet. Vel ombord på flyet spør jeg betjeningen hvor ferden går. Svaret jeg får er at det går til hovedstaden i et land lenger syd, men hvor ville hun ikke si (Egentlig skjønte jeg ikke bæret på grunn av språket, men det høres jo ikke like bra ut). Bak meg sitter en liten gutt som leser et blad om landet. På forsiden skrives det om landes seier mot Norge for ikke så lenge siden, dømt av en Mr. MR. Artig. 9. Hva heter hovedstaden i landet? Vel fremme i dette slitne landet finnner jeg ut at jeg bør finne meg et sted å overnatte. Språkproblemer gjør letingen vanskelig, og jeg ender opp med å sove på en benk i parken. Jeg får ikke sove, så jeg får god tid til å studere omgivelsene. Et svært skilt fra det store kjøpesenteret glitrer som gjenskinn i vannet. Språket er ikke til å forstå. "9E buosds" viser tydlig det. 10. Eller, er det ikke noe kjent her? Eg veit svaret på nokon og har forslag på andre, men dykk skal få lov til å gjette på alle. Takk på førehand og ha det gøy. Endret 19. mai 2008 av TanTheMan Lenke til kommentar
EspnV Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 sjønte ikke en drit jeg var noen av spørsmålene jeg kunne ha svart på me litt googling men det første spørsmålet; hvordan kan noen finne ut det? Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Eg skjønte også lite og sjølv om eg har svart på nokon av spørsmåla, tvilar eg på at eg skjønner mykje meir ... Du misforstår det første spørsmålet. Eg tenkte det var noko sånt som "hundehuset" el., og er fortsatt ganske sikker på at det er det. Tenk på fleire måtar. Siden dykk likte det så godt; andre del: Ny dag, nye muligheter. Siden jeg først er i landet får jeg ta meg en tur til landets største fotballstadion. Jeg får opplyst at et lag fra dette landet kvalifiserte seg til CL dette denne sesongen, og de spiller hjemmekampene sine på denne landskamparenaen. 11. Hva heter den? Dette får være nok. Nå drar jeg videre. Flyplassen i dette landet har ikke akkurat et stort utvalg i destinasjoner. Jeg tar fly videre som drar rett øst. Et børsnotert selskap holder på å lete etter olje og gass i dette landet. Nicket mitt er tidligere i særlig grad knyttet til dette selskapet. 12. Hva er børstickeren til dette selskapet? Også et annet børsnotert selskap har jeg omtalt på en unormal måte. Faktisk så har et kjent nettmedium skrevet en egen artikkel om meg (tro det eller ei) angående dette og forrige punkt. Mine "15 minutes of fame" gikk jeg beklageligvis glipp av, siden jeg var på ferie når den ble laget. Men, uansett var dette en svært hyggelig sak. 13. Jeg vil frem til hva jeg blir omtalt som i denne artige artikkelen. Dersom du fant ut av dette, har du kanskje sjekket hele artikkelen? Ingenting må gå umerket forbi i denne historien, for alt henger sammen. 14. En artist har lurt seg inn, hva heter han/hun? Nok om det, vi må videre. Mens vi holder oss i økonomiverden; det finnes det innlegg fra meg på forskjellige forum. 15. Hvilke? Du begynner kanskje å gå lei nå? Vi har bare så vidt begynt (neida ). Alt for enkelt/vanskelig kan da ikke dette være. Mens vi holder oss på nettet, så kan vi ta turen til Nettavisen. De hadde et intervju med Spinner, og et nettmøte. 16. Hvor mange av mine spørsmål ble besvart? Jeg kan ikke sitte på nettet hele dagen, nå må jeg ut. Jeg drar videre, til et land som er mer kjent for spill enn for fotball. Men en nordmann har faktisk klart å forville seg inn i fotballigaen her. 17. Hva heter han? Vi hopper videre til neste øy. Vel fremme ser jeg sveisen til en svært kjent fyr som tidligere var helt i fyr og flammer. Dette varte ikke lenge, for han var mer glad i å surfe enn å spille fotball. Etter flere stopp, flyttet han til slutt hjem. 18. Hvilket lag spiller han for nå? Dette landet har et merkverdig dyreliv. Til og med landslaget har fått merke dette. De har et kallenavn som er inspirert av et kjent dyr. 19. Hva er det? På tide å komme seg videre på denne reisen. Ferden går nå på 1. klasse til andre siden av jorden. Dette får bli siste før jeg faller i søvn. Nå som jeg er i luften, kan jeg like gjerne spørre; 20. Hvordan lærte Rudolf å fly? På grunn av tidsforskjell vil jeg ankomme byen allerede i kveld. Snakkes da til siste etappe! Tredje del: Vi nærmer oss vertsbyen for årets CL-finale. Når flyet kommer svevende over stadion, ser jeg noe artig. Halve banedekket er brunt, og andre delen er knallgrønt? Merkelig. 21. Hvilket underlag går finalen på? Ett av lagene kom til finalen takket være en svært gavmild nr. 6 på motstanderlaget. Agent, og mor, ble svært kjent når hun sa litt for mye på et godt kjent tv-program. 22. Hvilket tv-program var dette? Samme kanal har en programleder som er svært ihuga Brannfan. Han er kresen når det gjelder drikken. 23. Hva er det som er så spesielt med denne drikken? Jeg er nesten hjemme igjen nå. Dette har jo gått ekstremt raskt, men jeg har ingen tid til å hvile nå. Jeg haster videre. På vei ut av kontoret hans ser jeg en lapp på gulvet. Jeg leser med stor skrift: "US OF NO". Lappen er revet på begge sider, men jeg vet hva dette handler om. Jeg kunne egentlig ikke brydd meg mindre, selv om dette var en rekord. Jeg fikk det jeg ville uansett. 24. Hvilke to siffer tenker jeg på? Siden heisen er treg blir jeg stående å se på et hull på veggen. Svært tiltrekkende må jeg si. 25. Hva så jeg? Idet jeg kommer ut av bygget ser jeg NM i sjakk holdes like ved siden av. Jeg drar inn for å se et par kamper. To personer spilte 5 slag. Begge vant like mange, ingen endte uavgjort. 26. Hvordan kan dette ha seg? Vel, jeg må vel tilbake på kontoret for å hente de siste tingene. Vel fremme ser jeg et et svært skilt. Synd jeg ikke får med meg de pengene. 27. Hvilken bedrift dreier det seg om? Det blir synd å måtte forlate disse portene for kanskje siste gang. På kontoret ser jeg for siste gang bort på premieskapet. Det er heldigvis ikke helt tomt. Ut vinduene er jeg laget trene foran halvfulle tribuner. Det var ikke som i mine dager. 28. Hvor mange ganger har tribunekapasiteten blitt utvidet? Jeg snur meg, tar opp kassen med sakene, og går ut i gangen. Der ser jeg et bilde av stadion. Virkelig et syn. 29. Hvilken stadion har jeg som stadionbilde? Jeg går ut på treningsfeltet, tar trenerene og spillerene i hånden, og takker for et bra samarbeid. Speiderene har aldri overlevd mer enn én dag i denne klubben, mens de andre ansatte har fulgt med hele tiden. Kun det beste har vært godt nok. 30. Hvor mange ansatte har jeg i klubben? Vel, nå er det slutt. Jeg tar esken under armen og går ut porten på Tippehur Stadium. Det har vært litt av en tid. Nokre hint: "Noen som har spurt om hint, og jeg kan gi følgende: * Svarene er ofte nærmere enn du tror. * Les oppgaven nøye. * Bruk nettet (Google is your friend). * Ikke tro at det første du finner er korrekt." Lenke til kommentar
EspnV Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 ja kansje det. men hva er adressen til hundehuset? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå