-Just-Me- Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) lurer på om jeg skal kjøpe meg HDMI kabel til ps3. Men hva er det som er så spess med den kabelen? Blir det bedre bilde og lyd eller no? Har forresten Full HD, er det vits for meg å kjøpe HDMI kabel istedenfor den som fulgte med ps 3 pakka? Endret 6. juni 2008 av Spinexel Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 I forhold til hvilken type kabel? Forskjellen fra Scart til HDMI er jo enorm. Det er ikke vits å bruke penger på 3rd gen konsoll om du ikke skal bruke HD oppløsning (som du bare får med hdmi og component kabler. (eller er det composite? blander alltid de to) Den med 3+2 kabler iallefall. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Så sant du har en HD ready tv så blir det ganske merkbart bedre bilde ja ! Anbefaler deg å kjøpe en billigkabel på feks biltema, clas ohlson el. istedet for å kjøpe en av de dyre Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Spørs jo hvilken kabel du har fra før.. 1. du får lyd og bilde gjennom samme kabel, praktisk 2. Signalet går digitalt, og kan i prinsippet ikke forstyrres 3. Om du bruker komposittkabelen som følger med så er jo forskjellen natt og dag, kompositt er tragisk. Dersom du bruker komponent vil du ikke merke noen enorm forskjell, men ja HDMI is tha shait.. ps: Hvilken tv du har spiller jo også inn, men du har jo åpenbart hd-tv siden du skal kjøpe hdmi kabel Endret 19. mai 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Den dagen folk gidder å gjøre en minimal innsats før de spør på forum skal jeg sprette Champagnen! Edit: Kom på at Champagne skal skrives med stor forbokstav da jeg leste svaret til PeeDee . Endret 19. mai 2008 av Defekt Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Den dagen folk gidder å gjøre en minimal innsats før de spør på forum skal jeg sprette champagnen! Skal si du velger dine poster med omhu! Med dine 286 poster fordelt på snart 6 år her så skjønner jeg jo du mener man skal lese nøye før man poster selv. Dessverre er det ikke alle som er like tålmodige og nøye som deg Tror nok du må vente med Champagnen. Personlig synes jeg det er greit å spørre. Ikke alle er like inne i denne hobbyen (ennå) som vi som har vært her i årevis. Ser på info om trådstarteren at han opprettet konto her i april, og man skal da hjelpe nye brukere av forumet? Ellers til trådstarter: HDMI kabel gir stooorr forbedring av bildet i forhold til den kabelen som følger med PS3 (i hvert fall den som lå i min), og er et must. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Den dagen folk gidder å gjøre en minimal innsats før de spør på forum skal jeg sprette champagnen! Og den dagen folk slutter å kommentere de som gjør minimal innsats før de spør, så skal jeg sprette champagnen. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Den dagen folk gidder å gjøre en minimal innsats før de spør på forum skal jeg sprette champagnen! Og den dagen folk slutter å kommentere de som gjør minimal innsats før de spør, så skal jeg sprette champagnen. Og den dagen folk slutter å kommentere de som kommenterer at de som gjør en liten innsats før de spør, da skal jeg sprette champagnen! Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Kris93, var det ment som ironi? Så det dere sier er at det overhodet ikke nødvendig å kjøpe Sony HDMI-kabel når du kan få en mye billigere på Biltema? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg spiller på en gammel møkka tv (50" baprojeksons med innbrent bilde etc.), og jeg håper virkelig vi får oss en 47" Full-HD her i huset snart Endret 19. mai 2008 av Selvin Lenke til kommentar
Kris Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Nei, det er ikke nødvendig å kjøpe en kabel til 600kroner med mindre du skal ha lengre enn 3meter Lenke til kommentar
Zaplame Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Den dagen folk gidder å gjøre en minimal innsats før de spør på forum skal jeg sprette champagnen! Og den dagen folk slutter å kommentere de som gjør minimal innsats før de spør, så skal jeg sprette champagnen. Den dagen folk slutter å gå off-topic skal jeg juble og løpe naken i byen.. (selv om jeg gjør det selv) Uansett, en hdmi kabel er veldig anbefalt, kan ikke helt sette fingeren på det men jeg mener at det ble lettere å spille Guitar Hero. Bildet ble iallfall skarpere og Assassins Creeds farger ble MYE bedre etter jeg skrudde opp instillingene for bilde. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Nei, det er ikke nødvendig å kjøpe en kabel til 600kroner med mindre du skal ha lengre enn 3meter Sony sin kabel koster 249,- Lenke til kommentar
Kris Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Jeg tror ikke du finner Sony sin så veldig mye billigere enn det, men en for 80kr. på Biltema er like bra Endret 19. mai 2008 av Kris93 Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 For å prøve å rette opp inntrykket fra den tråd-ødeleggende posten min litt tidligere, så prøver vi oss igjen her! Til "vanlig" bruk, altså å koble sammen HD-enheter som står rett ved hverandre, vil jeg faktisk anbefale de kablene som ligger på eBay. Selve kablene selges til $1 (seriøst - faktisk $0.99), med shipping og handling på rundt $7. Jeg har to slike kabler som kostet godt under 40 kroner hver hjemme, og de funker faktisk helt greit! Og, skulle det verste skje og de suger, så har du kastet bort under en femtilapp! Altså ingenting sammenliknet med en Champagne-flaske, hvilket det kan gå unna masser av om diverse usannsynlige hendelser skulle intreffe her på forumet! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 JEg bruker 10m kabler fra clas ohlson (ja uheldigvis i 0.5m strekket mellom PS3 og receiver også) fungerer knall det:) Lenke til kommentar
GyldeN Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hadde store forventninger fra Scart til HDMI, det ble litt bedre bilde ja, men ikke sånn WOW ... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Eg spørr her eg. Hva er best: Full HD HD Ready Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Eg spørr her eg. Hva er best: Full HD HD Ready FullHD, uten tvil! Tenk PC nå, HD-Ready er ofte 720p, altså 1024*720progressive. FullHD, 1080p, har en oppløsning på 1920*1080progressive. Endret 19. mai 2008 av Selvin Lenke til kommentar
SirElectron Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Som folk allerede har sagt, skal du ha en kort HDMI kabel så er det bare og finne en billig en. Skal du derimot opp i flere meter, så er det greit og investere litt i det. Noe signaltap vill alltid forekomme, dog ekstremt lite. Full HD vs HD Ready, det kommer ann på hvor stor TV'en er. Er den 42" (eller 40") så er det minimalt med forskjell mellom de to. Skal du derimot opp i større størelser, så blir forskjellen mere merkbar desto større TV. 720p ser fortsatt veldig bra ut i store størrelser. Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Som folk allerede har sagt, skal du ha en kort HDMI kabel så er det bare og finne en billig en. Skal du derimot opp i flere meter, så er det greit og investere litt i det. Noe signaltap vill alltid forekomme, dog ekstremt lite. Det interessante er riktignok ikke signaltap, men signalfeil, altså hvor mange bit som til syvende og sist tolkes feil. Signaltap dreier seg vel bare om hvor mye signalet svekkes? Signaltap i seg selv er ikke problematisk for digital overføring, så lenge bitene fortsatt tolkes rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå