Gå til innhold

SATA port har knekt, kan jeg bruke kntroller kort?

Gjest Slettet-INkUtP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-INkUtP

hei, for en stund siden så knakk den ene SATA porten til HK mit og har en 500GB og 250GB SATA, og en 80GB IDE som jeg booter fra, problemet er at jeg har bare 2 SATA porter på HK

og nå trenger jeg tilgang til 250GB.

Kan jeg kjøpe et kntroller kort som jeg putter i PCI og bare kobler HDD til en ledig SATA på det koret?

Funker denne? https://prisguiden.no/product.php?productId=45159

Gjerne si hvordan kort, vil ha minst 2 ledige porter på et kort.

Takker til alle svar.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såfremt du ikke får noe dårlig utslag fra den knekte SATA porten på HK som gjør at PCen din ikke fungerer generellt, skal det ikk evære noe problem å sette inn en SATA kontroller på ekstra kort nei :)

Bare sørge for å boote fra den SATA disken som står tilkoblet på HK, for å unngå driverproblematikk.

Forøvrig, om du har Pci-express på ditt hovedkort, så er det foretrukket til bruk mot SATA kontroller over PCI, grunnet den enorme ytelsesforskjellen (125MB/S vs 33MB/s)

Selv skal jeg kjøpe: https://prisguiden.no/product.php?productId=68637 (Merk dette er PCI-Express)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Ok, så den jeg linka til funker? nei jeg har ikke PCI-E, har ganske gammel HK, sitter på 754 :mrgreen:

men jeg skal fortsette å boote fra den 80GB IDE HDD og bruker de 2 andre til lagring.

Og PCen funker helt fint etter porten knakk, bare at jeg ikke har tilgang til mer enn en HDD.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...