larschroe Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Er det noen som vet hvor ofte (antall kilometer/antall år) man skal bytte registerreim på en 1997 Ford Fiesta 1,3 twincam (motorkode DHA)? Lenke til kommentar
citronen Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 5 år, 100 k pleier å være standard. Lenke til kommentar
Reime Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Var ikkje det lenge a? uansett så ville eg tat av dekslet der reg reima ligger og sett at den såg ok ut gjerne prøv og vri på den se etter sprek osv... er du i tvil bytt! Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Sikker på at det er reim på den? Eller så fant jeg det her: Camshaft drive belt, tensioner and idlers Every 70 000 miles/5 years - Renew (LTS 21 304 9). And renew injection pump drive belt (If driving in an enviroment/conditions where excessive dust, dirt or moisture are encountered a more frequent interval of 40 000 ml is recommended)) Endret 19. mai 2008 av NoEvo Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Setter spørsmålstegn og det er reim på den jeg også... I teksten til NoEvo står det "And renew injection pump drive belt " dette gjelder dieselbrakkene.. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Motoren ser ut som denne: Den på bildet er en 1,6, men ser lik ut. Jeg har ikke sjekket i vognkortet (det er en bekjent som eier bilen), men det er jo "Ghia"-utgaven (toppmodellen?), så det er vel ikke helt umulig at det kanskje er en 1,6. Den kommer opp som en 1,3 både hos Mekonomen og Bilextra, ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå