Nuffern Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Har nettopp bestilt en Compaq EVO N160 fra Telehuset. Har lest en del om maskina før jeg bestilte den, men er det noen der ute som har noe erfaring med den maskina? Lurer litt på hvordan skjermkortet er (ATI Radeon 8MB DDR), og hvordan maskina fungerer i praksis. Er det noen som kjører Win XP på den? Hvordan er det å oppgradere minnet (ikke-Compaq-ram)osv? Takker på forhånd for all hjelp! mvh. André Neufeld Lenke til kommentar
Net Eagle Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Hei. Har akkurat kjøpt samme maskina, men med W2k. Har ikke hatt tid til å sette meg inn i den ennå og har heller ikke testet så mye. Har allerede hatt ute noen spørsmål. Se på denne linken: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...um=72&replies=5 Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hmm... Bare 1 års garanti... Alle andre har 3 års garanti. Samme styret var det med M300, og de ramla jo fra hverandre fortere enn man klarte å si "Compaq". Skjermen er også ganske dårlig. Gå heller for en N400c, de er knallbra. Lenke til kommentar
Net Eagle Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Hei! Har funnet siden til produsenten av skjermkortet du spurte etter. http://www.ati.com/na/pages/technology/har...deon/index.html Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Hvis Compaq hadde vært så dårlig som mange mener de er, så hadde vel ikke Compaq vært verdens mest solgte maskiner. Dette er meget stabile maskiner til det de skal brukes til. Skal man drive å overklokke, bytte komponenter etc. annen hver dag, ja da kjøper man løse komponenter og bygger selv. Hadde en Compaq som jeg drev og lekte med ang. klokking + div. Dette gikk ikke så bra, men har en i nettverk nå som brukes til skrive, regne, internett +div. som er helt super. Skulle jeg kjøpt en såkalt ferdig maskin i dag hadde valget stått mellom Dell og Compaq. SR1Data.KonsulentTjenester. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 Quote: On 2002-01-23 23:25, Net Eagle skrev:Hei! Har funnet siden til produsenten av skjermkortet du spurte etter.http://www.ati.com/na/pages/technology/har...deon/index.html Takker for informasjonen! Var innom ATI og sjekket for drivere til mobility radeon, men fant bare drivere til vanlig radeon. Må si at jeg er meget fornøyd med grafikkortet! Er ikke det samme som andre desktop-modeller, men banker dritten ut av de fleste andre grafikkortene jeg har sett for notebooks. Er student på NITH (fmr. DPH), og jeg har tittet på en del notebooks for å si det sånn ) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 Quote: On 2002-01-23 23:42, SR1Data skrev:Hvis Compaq hadde vært så dårlig som mange mener de er, så hadde vel ikke Compaq vært verdens mest solgte maskiner.Skulle jeg kjøpt en såkalt ferdig maskin i dag hadde valget stått mellom Dell og Compaq. SR1Data.KonsulentTjenester. Jeg må si meg meget fornøyd med maskinen min! Eneste problemet er at batteriet røk idag (har ikke hatt den i 2 uker engang!). Har hørt fra andre (innen IT-industrien) at Compaq har hatt en del problemer med batteriene. Det er sikkert noe mange andre produsenter også har. Skal ikke mye til for at noe går istykker i et slik hi-tech batteri. Lenke til kommentar
Net Eagle Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Quote: On 2002-01-24 00:30, Nuffern skrev: Quote: On 2002-01-23 23:25, Net Eagle skrev: Hei! Har funnet siden til produsenten av skjermkortet du spurte etter. http://www.ati.com/na/pages/technology/har...deon/index.html Takker for informasjonen! Var innom ATI og sjekket for drivere til mobility radeon, men fant bare drivere til vanlig radeon. Må si at jeg er meget fornøyd med grafikkortet! Er ikke det samme som andre desktop-modeller, men banker dritten ut av de fleste andre grafikkortene jeg har sett for notebooks. Er student på NITH (fmr. DPH), og jeg har tittet på en del notebooks for å si det sånn ) Hei! Compaq har support på drivere og programmer til sine notebook modeller. På følgende link skal du kunne finne det du ser etter. Fant ny W2K driver(jan 02)til mitt skjermkort. XP driverern er fra November. http://www.compaq.com/support/files/evonot...k/us/index.html _________________ Hisen Net Eagle [ Denne Melding var redigert av: Net Eagle på 2002-01-24 14:35 ] Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 24. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2002 Quote: Hei!Compaq har support på drivere og programmer til sine notebook modeller. På følgende link skal du kunne finne det du ser etter. Fant ny W2K driver(jan 02)til mitt skjermkort. XP driverern er fra November.http://www.compaq.com/support/files/evonot...k/us/index.html_________________Hisen Net Eagle[ Denne Melding var redigert av: Net Eagle på 2002-01-24 14:35 ] Takker for informasjonen! Dumme meg så ikke at det var en søkefunksjon der. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor Comaq ikke har lagt den opp på sin vanlige driverliste. Litt knotete egentlig. Har du noe erfaring med å installere Windows XP på en EVO? Lurer litt også på om det er noen særlig forskjell på Home og Professional, og om det er noe du kan anbefalle? Bruker maskinen mye til programering, databaser, nettverk osv. da jeg går på NITH. Vet jeg kan lese en hel del hos Microsoft, men kjekt med litt virkelig råd også. mvh. André /* Real programmers don't document. /* If it was hard to write, it should be /* hard to understand. [ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-01-24 21:16 ] Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 24. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2002 Quote: On 2002-01-17 03:09, covah skrev:Hmm...Bare 1 års garanti...Alle andre har 3 års garanti. Ikke *alle* andre har 3 års garanti. Det er de færreste som har det, og da gjelder det kun for de dyreste modellene. Lenke til kommentar
Net Eagle Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Quote: On 2002-01-24 21:06, Nuffern skrev:Takker for informasjonen! Dumme meg så ikke at det var en søkefunksjon der. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor Comaq ikke har lagt den opp på sin vanlige driverliste. Litt knotete egentlig.Har du noe erfaring med å installere Windows XP på en EVO? Lurer litt også på om det er noen særlig forskjell på Home og Professional, og om det er noe du kan anbefalle? Bruker maskinen mye til programering, databaser, nettverk osv. da jeg går på NITH. Vet jeg kan lese en hel del hos Microsoft, men kjekt med litt virkelig råd også. mvh.André/* Real programmers don't document. /* If it was hard to write, it should be /* hard to understand.[ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-01-24 21:16 ] Har ikke mye erfaring med XP, men har gort et forsøk på en stasjonær maskin. Fikk da problemer med å finne drivere til enkelte nøkkelkomponenter og endte til slutt opp med å legge inn W2k. XP er jo et veldig nytt operativsystem og det veldig sansynlig at det finnes "barnesykdommer" i det, samt at kompabilitet og drivere kan være et problem. Min anbefaling vil være å instalere W2k som er er mye mer gjennomarbeidet og utprøvd operativsystem. Det er driftsikkert også, mye bedre en W98. Når det gjelder hvilken utgave du skal bruke så er jeg ikke sikker. Tar du proffesional så har du jo det meste. Bare husk å benytte Windows Update i startmenyen. Da får du oppdatert alt automatisk etter hvert som nye drivere ol kommer ut på microsoft sine sider. dette gjelder også for Office. Tror det fantes et slikt opdateringsprogram for drivere fra Compaq også, men siden jeg ikke har min Bærbare på nette enda så har jeg ikke sjekket dette ut enda. Håper du ble litt klokere av dette. Hilsen Are alias Net Eagle Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 Quote: Håper du ble litt klokere av dette. Hilsen Are alias Net Eagle Jo, takk! Skal se om jeg får rota meg til å prøve det ut. Skal legge ut et svar så fort jeg får fiksa det.. -André Lenke til kommentar
frejoh Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Hei! Har en N160 selv - den har nå stått på hjemme i 2 uker og blitt flittig brukt ( Har ikke slått den av enda, den har stått på i bilen på vei til jobb også :smile: ) Blitt brukt til surfing, webprogrammering, FlasKMpeg og Mp3 enkoding +++ Fjellstabil, knallgrafikk, strålende DVD, bra ytelse fra PIII 1GHz.. Kunne ikke vært med fornøyd jeg... Har den i nettverk med hjemmepc'n også, fungerer glitrende.. :smile: Kjører Win2k på N160'n, XP på hjemmepc'n - tror jeg ville beholdt w2k på Compaq'en. Mindre bugs i den, selv om jeg er godt fornøyd med den hjemme. Første PC'n jeg har hatt en sånn god følelse med - alt virker 100% - hele tiden :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå