Gå til innhold

[AoC]Noen som er Skuffet?


Anbefalte innlegg

Barer lurer, hadde WoW addons fra release? Jeg håper AoC får noe addons greier også =/

 

Vet ikke om du har fått svar på dette. Men WoW hadde vel addons ganske tidlig etter release. Noe AoC også har.

 

http://aoc.curse.com

 

Vell, ui mods er det vel heller, men Werik f.eks. er utrolig god. Føler jeg får så mye mer plass på skjermen.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En del av innleggene i denne tråden er mildt sagt latterlige. Dette er et stort spill, det er et MMO og spillet er akkurat lansert. Det er rent teknisk sett den best gjennomførte lanseringen av noe MMO gjennom tidene, og i denne tråden er det folk som sutrer over fargen på tekst i chatten!

 

Om det var mitt innlegg om farge og font, var det på selve teksten som er når du snakker med folk f.eks.

Man klarer jo ofte ikke lese det som står om bakgrunnen er litt lys og dette gjør det ekstra slitsomt å få med seg detaljer i story.

Chat boksen skulle jeg helst ha fjernet enn så lenge var det jeg sa ellers ;)

Lenke til kommentar

Jeg er veldig skuffet over mange ting=(

Instances overalt i et MMO spill, wtf. Dette er er ikke en stor verden, er masse små. Chat loggen er veldig dårlig, hvorfor ikke bare kopiere den fra wow? Melee combat er ganske fun, men som caster er den veldig statisk og dårlig. Må også bruke tid rebuffe deg selv hele tiden siden buffsa har cast time, skjønner ikke vitsen med det heller.

 

Er vanskelig navigere på mange plasser, pga mappet og hvor mørkt det er overalt.. Noen plasser er det så mørkt at du ser ingenting nesten, og det er med normal gamma setting.

 

Story line single player er bra, men ikke så bra som det kunne vært, og noenganger funker det veldig dårlig.Og de har erstatta "yes" eller "nei" med en en serie "1,1,1" du må trykke stedenfor. Setter meg fast overalt i ting i landskapet når jeg skal løpe vekk fra combat, noe som er teit siden det ødelegger mye i pvp. Pvp er heller ikke noe spesielt bra, den som angriper først vinner i de fleste tifeller jeg har vært borti.

 

Climbing er teit at man må bruke skill pts for å gjøre, og hvor mange ganger skal den "You can climb here!" messagen egentlig vises hver gang du er i nærheten av en stige? 20-30 ?

 

AoC er et stort steg tilbake for MMos imo. sadly, så fram til det litt egentlig. Conan verden er bra laget her og fine artistiske byer osv. så som et RPG spill er det bra imo. mye bedre enn gothic 3 og andre RPGs, men som MMO er det ikke spesielt bra enda. Er ikke high lvl nok enda til å si noe spesielt om det. Mange sier det er lite high lvl stuff, så hvis folk skal velge seg en MMO er nok wow mer for pengene atm.

Lenke til kommentar
Men bare lurte er det noen andre måter å chate privat med venner enn heletiden å skrive "tell <spillerens navn>" før du skriver det du har på hjerte?

Trykk 'r' så reply'er du til siste tell.

Ellers kunne man i betaen klikke (husker ikke om det er dobbel-klikking, høyre klikke, whatever) på navn i chatten, og du vil /tell'e disse direkte.

 

Eller kan jo de som klager på fargen på teksten f.eks. skru av transparency på chat-boxen, slik at den blir sort - og all tekst skulle bli lettere å se.

 

Men hele chat'n (og UI'en) kunne vært litt mere forseg-gjort, imho;)

Lenke til kommentar
AoC er et stort steg tilbake for MMos imo. sadly, så fram til det litt egentlig. Conan verden er bra laget her og fine artistiske byer osv. så som et RPG spill er det bra imo. mye bedre enn gothic 3 og andre RPGs, men som MMO er det ikke spesielt bra enda. Er ikke high lvl nok enda til å si noe spesielt om det. Mange sier det er lite high lvl stuff, så hvis folk skal velge seg en MMO er nok wow mer for pengene atm.

 

Jeg sitter og håper på at ting skal åpne seg opp litt etter level 20. Jeg er 13 for øyeblikket og har stor tro på at det bare blir bedre og bedre... Dette er sikkert den 10'ende karakteren min, og det blir bedre og bedre for hver gang. Det var vanskelig å velge blant så mange kule klasser, og jeg går nok for assasin nå.

 

Jeg har fått et par glimt av storheten ute i horisonten, så jeg tror dette blir riktig bra. Den ene instancen på stranden i tortage.

Lenke til kommentar

Jeg syns spillsonene er akkurat passe store. Heller mediumstore soner med høye detaljer og der man treffer på litt spillere, enn kjempestore datagenererte soner som er like livløse som tundraen i sibir.. Instanser gjør at det ikke blir for mange spillere i en sone, som ellers ville ført til for mye camping. Dette synes jeg også er helt greit så lenge balansen mellom maks antall spillere i èn instans samsvarer med størrelsen på sonen.

 

Men, det at man kan utnytte dette ved å bytte instans for å komme seg unna en kamp, eller at folk løper rundt å 'ganker' andre spillere for så å stikke av til en annen instans, blir helt feil og ødelegger mye av spenningen på en pvp server.

Spillere i en gruppe kan også oppleve å bli adskilt fra hverandre fordi de havner i forskjellige instanser, men dette regner jeg med vil bli fikset ganske fort..

Lenke til kommentar

Etter 16 levels er jeg egentlig ganske skuffet. Områdene så langt er veldig klaustrofobiske og trange. Hadde håpet på noe mer åpent. Kampsystemet var tøft i begynnelsen, men det begynner å bli litt kjedelig nå. UI er veldig tungt og vanskelig å bruke. Groupingen var rotete og kjedelig.

 

Jeg kommer nok til å spille det en stund videre for å finne ut om det forbedrer seg etter Tortage, men akkurat nå ser det ikke lyst ut.

 

PS: Legg merke til at jeg ikke klager over bugs, eller connection-problemer.

Lenke til kommentar
Etter 16 levels er jeg egentlig ganske skuffet. Områdene så langt er veldig klaustrofobiske og trange.

 

Stusser selv på hvorfor de har valgt å stykke opp områdene du er i på lvl 1-20 i så små biter. Tro meg, straks du kommer ut av Tortage, er det slutt på mini-zones og 3x loadingscreens for hver quest du gjør.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt det til lvl 13..

 

AoC er faktisk ikke så bra som FAR CRY på det grafiske hehe...kameraten min var enig når han så meg spille i 10 min på white sand øyen. Men han sa...MORPG er MORPG..FAR CRY var jo singleplayer og mye lettere å optimalisere grafiikken for slikt osv..

 

Men FAR CRY er jo urgammelt...trodde dem hadde kommet lenger jeg:(

 

Det jeg reagerer på er det jeg vil kalle "kantete" grafikk, som ikke finnes i naturen i realiteten. Wow mitigerer dette med å innføre "tegneserie-grafikk", noe som fungerer bra og er 100% gjennomført. Og etter hva jeg husker så klarte FAR CRY også å få det til å se digg ut..

 

Og hmm...jeg vet ikke...det er noe som jeg ikek kan sette fingeren på...noe som jeg tolker som at AoC ikke er 100% gjennomført, slik som wow er. Det er kanskje derfor jeg for 3 år siden ble sinnsykt imponert over wow, det lyste kvalitet og gjennomførbarhet.

 

OG chatten er så dårlig at jeg ikke forstår noenting av den. Uten å ha prøvd noe særlig så har jeg faktisk ikke klart å si noe som helst i den...Ellers er inventory og char-sheet, med de ulike slottene for armor helt usannsynlig dårlig i forhold til dagens standard..

 

MEN..chat, inventory og char-slots etc..kan lett fikses med patcher, så dette påvirker egentlig ikke min egentlige holdning til spillet.

 

Jeg kan fastslå at jeg liker spillet, liker tanken på pen rustning, stilig hest osv...men det gav meg ikke den WOW-følelsen som trollbant med i månedsvis når jeg startet wow. Men jeg kommer nok til å fortsette å spill AoC, selv om jeg mener at wow faktisk er et bedre spill, sett bort fra at AOC tidvis og selvsagt har bedre grafikk. Men spill som ikke klarer å slå wow sin "gamle" grafikk burde jo ikke engang bli utgitt. Den egentlige grunnen til at jeg nå vil spille AoC i stedet for wow, er at jeg er lei wow etter 3 år hehe. Men alt i alt så er wow-konseptet bedre enn AoC.

 

Med andre ord; Hadde wow fått combat til hest, oppgradert spill-motor (som gjør at man kan ha bedre grafikk, UTEN å gå bort fra tegneserie-stilen), Muligheter for guildbyer, spillerhus og guildborger for pvp osv, så hadde wow vært en soleklar vinner.

 

Funcom burde kopiert wow på en rekke områder, men men...regner med at dem er for stolte og noe copyright-opplegg osv som gjør at dette ikke var aktuelt.

Lenke til kommentar

Er mellomfornøyd så langt. Fin grafikk (selv om den er alt for tungdreven, regner med at dette fikses etterhvert i div. patches), bra lyd og atmosfære i spillet.

Combat-systemet tar litt tid å venne seg til - det er mange bonuser og stats som ikke er så åpenbare, f.eks. er det bra eller dårlig med +1% Hate Modifier? Eller hva betyr +0.5 Heroic Bonus? Men som sagt: det lærer man vel med tiden...

 

Det som jeg ser som virkelig negativt er at man er "låst" til et startområde i 20 levels. Jeg som har "alt-o-mania" kommer nok til å lage MANGE alts, men når jeg må gjøre de samme questene for alle altene blir det nok litt VEL ensformig.

 

På samme måte som flere andre i denne tråden synes jeg det mangler noe som er vanskelig å sette ord på. Noe jeg savner fra f.eks. WoW er sjarmen - den litt flyktige velværelsen som du får når du spiller. I AoC er selvsagt omgivelsene og historien ikke laget for å være søt eller morsom, og det meste er brutalt og hardt - men nettopp dette kan nok få flere spillere til å velge vekk AoC som et alternativ til MMO-spill. Det kan bli litt for tungsindig.

 

Rangeren min er level 18 nå, så jeg håper på å få sett litt mer av Hyboria - kanskje jeg vil endre syn på AoC da...

 

Og fanboys uten utfyllende svar kan gjerne la være å kommentere innlegget :).

Lenke til kommentar

Er du tank, vil du ha +hate. Er du DPS, vil du ha -hate.

 

Synes ikke AoC er så veldig tungsindig. Som det ble sagt i et interview... humoren i Conan må være subtil. Jeg ler støtt og stadig over kreative quester og lignende.

 

Sett vakter springe etter spillere og tatt knockback på dem bakfra? :D

 

Har et par situasjoner jeg har observert som jeg meeget gjerne skulle hatt på film :D

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...