MrLee Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 hvis du ikke støtte på usynlige vegger i startområdet rundt tortage, så må jeg si du ikke har vandret langt av stiene? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Fint med en tråd der man har mulighet for å være litt kritisk, men kjenner meg ikke helt igjen i alt som blir skrevet her. Mange trekker frem wow her så tenkte jeg skulle skrive hva jeg mener sammenlignet med dagens wow. Interface: Mye bedre enn i wow, eneste som er savnet (mulig jeg har oversett det helt da ) er en mulighet for å låse barene mine. Her mistet du med en gang all troverdighet. For å holde meg on-topic: Det jeg synes er trist er selve enginen. Hopping, falling, bevegelse, osv føles bare helt feil. Erfaring viser at dette er ting som ikke lett lar seg patche - dette kommer å være sånn frem til AoC går EOL (end of life). Det gir ingen god stemning med usynlige vegger i hytt og pine, og å hoppe over ting fungerer sjeldent. Du kan ikke engang hoppe over en slange-mob. Prøver å gå opp en bakke som er for bratt og charactern begynner å rykke og hakke og teleporte litt frem og tilbake før han faller ned med en gravitet som på en ..hmm..planet med jævla mye gravitet Animasjonene er greie nok synes jeg, om enn hvor teit løpingen er. Problemer at bare at animasjonene liksom er en helt egen greie separert fra "verdenen" på en måte. Får du en fatality så trykkes det liksom bare play på animasjonen. Om du så står med bakke opptil livet og sverdet pløyes gjennom bakken har ingenting å si for animasjonen spilles av fordet den. Når det gjelder quester og dialog så ser jeg ikke helt hva som er så fantastisk med det. Altså du må trykke et par ganger og kan lese litt tekst. Om du får to valg så har det ikke en dritt å si hva du velger så hva er da poenget?? Men, men, kan jo være det vil ha noe å si på senere quester. Bleh, for lang post. Mitt oppsummerte svar til topic er noe som "Ja, er skuffet, men har det litt stas fordet... om enn så lenge." Spiller vi samme spill? Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen med det du sier. Nå har jeg sett en del av dine innlegg her inne og jeg må ærlig si du oppfører deg som en sutrekopp. Bare å se på dine tidligere innlegg så ser man at mesteparten er negativ omtale om AoC. Husk at mesteparten av animasjonene i spillet er tatt i motioncapture og løping var noe av det første jeg oppdaget som jeg likte godt med spillet. At du ikke liker det synes jeg er merkelig. De eneste "usynlige" veggene jeg har sett er når du svømmer for langt vekk fra fastlandet. Da fikk jeg en melding som sa at strømmen var for sterk. Kan du hendvise meg til disse usynlige veggene du støter på? Dialogen er noe av det beste med spillet. Har du tolmodighet å lese det lærer du masse om Conan-loren og det er mye bedre og lettere enn tidligere MMORPG spill hvor du får en vegg av tekst med babbel. At du klarer å klage på det beviser bare at historiefortelling ikke er for deg. Leste du alle questene i wow fks? Kjenner meg heller ikke igjen, det han klager på er for min del noe man minst burde klage på med dette spillet, animasjonene, bevegelser og questene er jo noe av det som gjøre dette spillet bedre enn alle andre MMO. men men,.. Lenke til kommentar
probin Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 *gurgle* vil ha.... vil ha ikke rart at det finnes mange "kids".. føler at jeg har blitt 8 år mindre selv nå. :O Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 hvis du ikke støtte på usynlige vegger i startområdet rundt tortage, så må jeg si du ikke har vandret langt av stiene? Jeg har nettopp kommet meg igjennom Tortage og er i Conarch Valley. Som sagt har jeg ikke støtet på disse usynlige veggene, men jeg er nysjerrig på hvor dem er, så hvis du har screenshots har jeg lyst til å se dem. Lenke til kommentar
sargox Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg har nettopp kommet meg igjennom Tortage og er i Conarch Valley. Som sagt har jeg ikke støtet på disse usynlige veggene, men jeg er nysjerrig på hvor dem er, så hvis du har screenshots har jeg lyst til å se dem. Ehm..Screenshot av en usynlig vegg...? Hehe. Lenke til kommentar
duppsko Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Er sant det med de usynlige veggene da. Man kan liksom ikke gå over alle stein og små bakker her. Mulig det er annerledes når du reiser fra stedet du starter i. Noen som vet det? Akkurat der er WoW litt bedre, der kunne du gå hvor som helst sålenge det ikke ble for bratt. Lenke til kommentar
wildex999 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Er sant det med de usynlige veggene da. Man kan liksom ikke gå over alle stein og små bakker her. Mulig det er annerledes når du reiser fra stedet du starter i. Noen som vet det?Akkurat der er WoW litt bedre, der kunne du gå hvor som helst sålenge det ikke ble for bratt. Det er vel bortgjømte plasser i WoW som du ikke kan gå også, men de er godt gjømt. AoC verdenen er vel kanskje litt for stor til å lage den seamless, og samtidlig la spillerne utforske mer enn en del. Er ikke AoC verdene egentlig på størrelse jorda da? Men, det gir dem MYE plass å legge til nye plasser uten å få øyer til å magisk dukke opp i havet Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Har skumlest gjennom 5 sider nå og jada, mye kan forbedres, og vil forbedres. Det eneste som opprørte meg av klagesangen var han som klaget på chatten, av alle ting! Den er nesten kliss lik chatten i Anarchy Online, og den er fantastisk. Når du blir vant med den, så vil du innse at den er milesvis foran WoW-chatten i brukervennlighet og ikke minst i funksjonalitet. Det som mangler her i AoC som man hadde i AO var en egen /help kun for chatten, for den har en del kommandoer som gjør livet lettere. Nå har jeg selvfølgelig glemt mesteparten av dem siden det er 2-3 år siden jeg spilte AO, men to av de mest elementære er /cc addbuddy <insert name> for å legge til venner og; /cc rembuddy <insert name> for å fjerne dem. En ting jeg ikke har fått til er å lage eget chatvindu for /tells mellom venner. Dvs dobbelklikke navnet til ens venn i chatten og automatisk få opp et dedikert chatvindu. Dette bør en ha, lettere å holde rede på snakkingen hvis en chatter med flere samtidig. Ekstra viktig under cyb0ring. (kan jeg tenke meg). Endret 20. mai 2008 av Olsenhower Lenke til kommentar
Maltas Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 I WoW kan vi for eksempel løpe gjennom de fleste busker, mens det er ikke like lett i AoC. Slik sett er busker, steiner, og slikt "usynlige vegger" som vi ikke er vant til. Nå er det ikke bare bare å løpe gjennom en diger busk, så egentlig kan det være bra for realismen. Det er bare så uvant i forhold til spillet vi alle (?) er vant til. Jeg merker selv at jeg løper mest langs stiene på Tortage. Det gir en følelse av en litt mindre verden, og nesten en time sink siden en ikke kan løpe i luftlinje i samme grad som i WoW. På white sand island er det lettere å løpe utenfor stier, men også der må en nesten følge stiene enkelte steder. Jeg er spent på hvor fritt det er når jeg kommer meg ut i den store verden. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg har nettopp kommet meg igjennom Tortage og er i Conarch Valley. Som sagt har jeg ikke støtet på disse usynlige veggene, men jeg er nysjerrig på hvor dem er, så hvis du har screenshots har jeg lyst til å se dem. Ehm..Screenshot av en usynlig vegg...? Hehe. Det er bare å stå ved den usynlige veggen. Lenke til kommentar
HappyHerb Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 I WoW kan vi for eksempel løpe gjennom de fleste busker, mens det er ikke like lett i AoC. Slik sett er busker, steiner, og slikt "usynlige vegger" som vi ikke er vant til. Nå er det ikke bare bare å løpe gjennom en diger busk, så egentlig kan det være bra for realismen. Det er bare så uvant i forhold til spillet vi alle (?) er vant til. Jeg merker selv at jeg løper mest langs stiene på Tortage. Det gir en følelse av en litt mindre verden, og nesten en time sink siden en ikke kan løpe i luftlinje i samme grad som i WoW. På white sand island er det lettere å løpe utenfor stier, men også der må en nesten følge stiene enkelte steder. Jeg er spent på hvor fritt det er når jeg kommer meg ut i den store verden. Vi har alle foskjellig smak og preferanser, men jeg liker faktisk at man ikke kan løpe like enkelt overalt. Blir mer virkelighets tro, og man velger den letteste fremkommelige veien istedetfor å valse avsted i luftrett linje. Men jeg skal være enig i at man burde kunne brøyte seg gjennom enkelte gjengrodde buskas, dog med saktere bevegelser som i den virkelige verden. Det er ikke perfekt med liker den retningen de har valgt. Lenke til kommentar
microtom Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Busker, trær og slikt er greit nok.. men små stein og grus som stopper deg og som man ikke kan se er "litt for realistisk", man kan fint hoppe over. Slike usynlige ikke forserbare punkter er litt i drøyeste laget. At man noen plasser hvor man løper i høyt gress, mose får lyd som man gjør ved å løpe i vann er også litt "skuffende" og ihvertfall jeg mister litt spillfølelse av det.. våt myr? joa, greit... men la meg få vanlig løpelyd så lenge jeg er på land. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Fint med en tråd der man har mulighet for å være litt kritisk, men kjenner meg ikke helt igjen i alt som blir skrevet her. Mange trekker frem wow her så tenkte jeg skulle skrive hva jeg mener sammenlignet med dagens wow. Interface: Mye bedre enn i wow, eneste som er savnet (mulig jeg har oversett det helt da ) er en mulighet for å låse barene mine. Her mistet du med en gang all troverdighet. For å holde meg on-topic: Det jeg synes er trist er selve enginen. Hopping, falling, bevegelse, osv føles bare helt feil. Erfaring viser at dette er ting som ikke lett lar seg patche - dette kommer å være sånn frem til AoC går EOL (end of life). Det gir ingen god stemning med usynlige vegger i hytt og pine, og å hoppe over ting fungerer sjeldent. Du kan ikke engang hoppe over en slange-mob. Prøver å gå opp en bakke som er for bratt og charactern begynner å rykke og hakke og teleporte litt frem og tilbake før han faller ned med en gravitet som på en ..hmm..planet med jævla mye gravitet Animasjonene er greie nok synes jeg, om enn hvor teit løpingen er. Problemer at bare at animasjonene liksom er en helt egen greie separert fra "verdenen" på en måte. Får du en fatality så trykkes det liksom bare play på animasjonen. Om du så står med bakke opptil livet og sverdet pløyes gjennom bakken har ingenting å si for animasjonen spilles av fordet den. Når det gjelder quester og dialog så ser jeg ikke helt hva som er så fantastisk med det. Altså du må trykke et par ganger og kan lese litt tekst. Om du får to valg så har det ikke en dritt å si hva du velger så hva er da poenget?? Men, men, kan jo være det vil ha noe å si på senere quester. Bleh, for lang post. Mitt oppsummerte svar til topic er noe som "Ja, er skuffet, men har det litt stas fordet... om enn så lenge." Spiller vi samme spill? Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen med det du sier. Nå har jeg sett en del av dine innlegg her inne og jeg må ærlig si du oppfører deg som en sutrekopp. Bare å se på dine tidligere innlegg så ser man at mesteparten er negativ omtale om AoC. Husk at mesteparten av animasjonene i spillet er tatt i motioncapture og løping var noe av det første jeg oppdaget som jeg likte godt med spillet. At du ikke liker det synes jeg er merkelig. De eneste "usynlige" veggene jeg har sett er når du svømmer for langt vekk fra fastlandet. Da fikk jeg en melding som sa at strømmen var for sterk. Kan du hendvise meg til disse usynlige veggene du støter på? Dialogen er noe av det beste med spillet. Har du tolmodighet å lese det lærer du masse om Conan-loren og det er mye bedre og lettere enn tidligere MMORPG spill hvor du får en vegg av tekst med babbel. At du klarer å klage på det beviser bare at historiefortelling ikke er for deg. Leste du alle questene i wow fks? hehe er jeg "sutrekopp" nå fordi jeg ikke liker alt ved AoC nå da... jaja. Orker ikke kverulere med deg. Historie er høyst subjektivt, men storyen så langt i conan... Hallo, du har en kladd på brystet fordi en slem dude skulle bruke deg som soldat, men så funka det ikke på deg likevel, og så fant du en amulett du må ha med deg og finne biter til og så har man liksom hukommelsestap. Putt inn x antall quester av typen "Slem mann stjal x fra meg, drep han for meg" og "Jeg mista fisken min og får ikke tak i mer pga slemme soldater, kan du hente det for meg? Det ligger 100 meter borti høgget der" så har du faen meg dyp og bra story med mye "lore" ass.. yessir. Jeg synes faktisk ikke AoC suger fra ende til annen, men jeg synes det er veldig uferdig og lite polert. Det at du synes ALT er KJEMPEBRA og alle andre tar feil synes jeg forsåvidt er en teit holdning. Må være lov å komme med egne meninger uten at folk som deg skal stemple med negative kallenavn. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 AoC har vært den største spillskuffelsen på flere år.. Les her om årsaken til dette. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Akkurat lest gjennom tråden , at dere GIDDER å fore WoW-trolla. At WoW fanboyz gidder å skrive her istedet for å gå tilbake til sitt eget WoW er jo en annen sak . Lenke til kommentar
Mokolotivet Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) jeg er en av de som må vente til 23.mai for å prøve AoC, men har dog noen tanker. Alle spill har sine ting, noe er bra og noe er dårlig. For dere som f.eks har spilt WoW, så var dette langt fra feilfritt i starten (og er enda ikke feilfritt). En spill som AoC vil utvikle seg over tid, og det er konstruktive tilbakemeldinger fra brukerne som vil kunne hjelpe de til å endre ting i spillet. Når jeg logger på for første gang fredag 23.mai, så forventer jeg følgende: - lagg - disconnect - server restart - mm. Med andre ord, akkurat slik alle andre slike spill har det de første dagene. så jeg blir nok ikke skuffet av en glitch eller to Endret 20. mai 2008 av Mokolotivet Lenke til kommentar
nagina Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Er litt enig med han tacomodo, men slikt tenker jeg ikke så mye på. Det meste som er litt irriterende er at jeg må "se på player information" for å finne ut hvilke class duden spiller, "argh !¤"#"#" tar tid det. -Quest-loggen kunne ha innholdt et lite kryss eller noe for å vise at questen er complete for eksempel. Altså, slipper å klikke på alle quests og se om den er complete. Nei, har ikke alltid kontroll hvilke quest jeg er på, tar som oftest alle quest å går fra lengst til nærmest el.no! -Kanskje det er instillinger men synes jeg må komme meg ganske nært en mob for å klikke på den. (samme gjelder med/mot-spillere) Har sikkert flere små ting men disse er jeg ofte borti så, derfor pirker det. EDIT: Kom på siste, er man i group så sliter jeg alvorlig å se kompisen min, radaren suger til det, den lille blåbrikken kjennes nesten ikke, dette må seriøst fikses hardt. Endret 20. mai 2008 av nagina Lenke til kommentar
Vek Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 PvP Death penalties er en vits. Her er det fritt fram for Zerging. Instance hopping. Ser man noen badguys som du ikke kan vinne over. Bytt instance. Respawn camping. Her blir offer servert på et sølvfat, med 10% health som en bonus. Jeg sto ved siden av et repsawn point å deisa rundt med min hammer, insta-pop på alle sammen. Lenke til kommentar
roac Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Når jeg logger på for første gang fredag 23.mai, så forventer jeg følgende:- lagg - disconnect - server restart - mm. Med andre ord, akkurat slik alle andre slike spill har det de første dagene. så jeg blir nok ikke skuffet av en glitch eller to Jeg spiller med Early Access (såklart, ellers kunne jeg vel ikke spilt nå). jeg har opplevd at serveren har blitt patchet, men det rammet da alle servere. Restart av server på grunn av problemer med den enkelte server har jeg ikke opplevd. Og jeg har overhodet IKKE opplevd lagg eller disconnect, til tross for at det er ca 100000 spillere som har registrert seg på et relativt lite antall servere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) AoC har vært den største spillskuffelsen på flere år.. Les her om årsaken til dette. Å herregud, du sitter og gråter over at ikke EA var som det skulle være... Kan ikke se på _NOEN_ måte at det er andre enn deres egen feil :/ Noe jeg har oversett? Er det ikke bare å vente de forbanna dagene og så spille det og være glad Er jo drøyt at dere tar fri fra jobben omtrent, for å spille et spill in the first place. Endret 20. mai 2008 av Slettet-uVTr2vDm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå