Gå til innhold

[AoC]Noen som er Skuffet?


Anbefalte innlegg

Sitter å tenker på om det er noe jeg kan si jeg faktisk er skuffa over...men klarer ikke å finne noen ting altså. Det er endel små bugs rundt å går men det er det i alle nye mmorpg spill, ja tillogmed i WOW...

 

World of Warcraft satte standarden for over 3år siden....nå setter Funcom med Age of Conan en ny standard. Og jeg er i ekstase!! Når en ikke trodde det kunne bli bedre en wow så kommer aoc og viser vei.... I love it :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir forsåvidt feil å si at man er skuffet over noe i spillet, eller for meg da. Man kan kanskje finne små negative ting som bugs, interface osv. men er langt ifra skuffet. Jeg tar det meste med et smil med tanken på at spillet har enda ikke levd lengre enn en uke.

Lenke til kommentar

Synes dette combat systemet som noen faktisk klager på er så ufattelig mye bedre enn wow sitt.

Nå har ikke jeg gjort så mye pvp da, ettersom jeg løper rundt og levler, men å ha comboene i fingrene (Keybindings er obligatorisk etter min mening, både i Wow og AoC), og hakke ned mobs er skikkelig gøy. Wow var en endeløs grind med kjedelige quests og kjedelige kamper mot mobs. Akkurat samme rekkefølgen på slag mot hver mob.

 

I AoC sitter jeg fokusert og knuser mobs, passer på å se på defense for å trykke den mest effektive komboen som sårer dem mest, mens jeg humrer for meg selv hver gang jeg får fatality og kapper av hodet og skjermen blir full av blod! Jeg ELSKER fatality, det bare må ut!:D

Lenke til kommentar

eneste negative jeg kan komme med er:

 

* Hver gang jeg lager en ny character må jeg se den samme kjedelige filmen, snakke med den samme npc'en (han som snakker med deg når du starter spillet, før du får bynt å spille). skulle ønske man kunne hoppe over dette.

 

* Kan til tider være litt vanskelig å se hvor group members er på kartet, og hvem som er i gruppa og ikke, når det er mange spillere rundt deg.

 

* Ho jeg reddet i starten, fikk ikke litt action siden jeg måtte spør om å få litt blod fra ho :p

 

Men alt i alt, et GENIALT spill!!

Lenke til kommentar
Synes dette combat systemet som noen faktisk klager på er så ufattelig mye bedre enn wow sitt.

Nå har ikke jeg gjort så mye pvp da, ettersom jeg løper rundt og levler, men å ha comboene i fingrene (Keybindings er obligatorisk etter min mening, både i Wow og AoC), og hakke ned mobs er skikkelig gøy. Wow var en endeløs grind med kjedelige quests og kjedelige kamper mot mobs. Akkurat samme rekkefølgen på slag mot hver mob.

 

I AoC sitter jeg fokusert og knuser mobs, passer på å se på defense for å trykke den mest effektive komboen som sårer dem mest, mens jeg humrer for meg selv hver gang jeg får fatality og kapper av hodet og skjermen blir full av blod! Jeg ELSKER fatality, det bare må ut!:D

Ikke bare det. Er får mye gåing i WoW også, bruker mesteparten av tida ved på å løpe rundt.

 

eneste negative jeg kan komme med er:

 

* Ho jeg reddet i starten, fikk ikke litt action siden jeg måtte spør om å få litt blod fra ho :p

 

Men alt i alt, et GENIALT spill!!

 

Du ventet på sex scenen eller? :p Synd at characteren din ikke er intressert i sex med det første, og er mer lysten på å drepe og samle fisk osv.

Endret av Lubben
Lenke til kommentar

At alt er instanced og du kan bytte instance server så ofte du vil tar vekk litt av mmorpg følelsen for min del. Er også null vits med pvp - ikke noe xp, ikke noe penalty. FFA pvp server er like carebear som alt annet siden det er regler mot det som skiller ffa pvp fra andre server-typer (camping osv).

 

Men sånt kan endres, så er egentlig bare småpirk. Selve core gameplayet (combat, movement osv) er digg.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er litt dumt at de forskjellige områdene ikke henger sammen, at man må reise med båt eller vogn etc. for å komme seg fra et sted til et annet. Dette tar bort litt av helhetsinntrykket mitt av hyboria, og gjør kanskje litt med "stemningen", som ble diskutert tidligere.

 

I tillegg er jeg litt skuffa over at 99% av questene handler om å kverke mobs, eller å hente en ting fra et sted som tilfeldigvis er fullt av mobs. Dette gjelder vel forsåvidt alle mmorpg-spill, men jeg håpet at AoC, som er såpass nyskapende på så mange andre felter, også ville lage questene litt mer slik som planescape: torment og baldur's gate, dvs at de har flere forskjellige løsninger, som ikke nødvendigvis innebærer "hack'n slash".

 

Men det skal jo tross alt være et actionspill, var kanskje litt flisespikkeri det her:)

 

Ellers er jeg knallfornøyd med spillet, er lvl 25 nå, og gleder meg som en unge til å fortsette å lvle og å utforske hyboria! Grafikken overgikk alle mine forventninger også. AoC har alt som wow har, + mye mye mer!

Lenke til kommentar

Fint med en tråd der man har mulighet for å være litt kritisk, men kjenner meg ikke helt igjen i alt som blir skrevet her. Mange trekker frem wow her så tenkte jeg skulle skrive hva jeg mener sammenlignet med dagens wow.

 

Interface: Mye bedre enn i wow, eneste som er savnet (mulig jeg har oversett det helt da :p ) er en mulighet for å låse barene mine.

Chat: Mye mindre brukervennlig enn wow sin chat, selv om jeg har fått det til omtrent slik jeg vil ha det er det mye vanskeligere å få til her.

Quests: Her blir wow danket ut så til de grader. Plutselig morsomt å følge med på questene og ikke bare hoppe til quest objectives med en gang. Man kan snakke med npc's på en helt annen måte og de føles mye mer levende enn i wow. Når det gjelder hva questene går ut på så er det noen av den typiske drep x stk and y, men overraskende få egentlig.

Stemning: Her er aoc også helt overlegen. Siden jeg ikke har spillet så mange level enda sammenligner jeg med en av de typiske startsonene i wow. Alt føles litt mer dynamisk og levende, og det er virkelig en barbarisk verden man går inn i (ihvertfall på en PvP server :p)

PvP: Alt for tidlig å si noe om hvordan dette vil fungere i praksis, men sammenlignet med wow ser det veldig lovende ut. Noen ting som ikke har noe med PvP å gjøre, som f.eks. ganking på gy eller etter soning, må rettes på. Om forhåpentligvis blir end game PvP like bra og stort som de har snakket om en stund men vi får se hva som skjer.

 

Sammenlignet men release versjonen av wow virker aoc mye mer polert og fullstendig. Aoc har allerede nå PvP system opp og går, noe som tok flere måneder før de fikk på plass i wow. End game PvE er det selvfølgelig umulig å si noe om enda annet en at det er der... Fordelen med wow er at det er mye innhold der etter mange år med oppdateringer. Er man glad i raid's og PvE er det enda mye å gjøre i wow så her blir det en smakssak hva man liker best, men PvP i aoc ser langt mer spennende ut enn i WoW.

Lenke til kommentar
Du ventet på sex scenen eller? :p Synd at characteren din ikke er intressert i sex med det første, og er mer lysten på å drepe og samle fisk osv.

 

vel...

 

Når jeg redder et søt lita dame som sier at ho skal betale tilbake så godt ho kan når vi møtest i byen så har jeg no mine forhåpninger:p

 

 

Du ventet på sex scenen eller? Synd at characteren din ikke er intressert i sex med det første, og er mer lysten på å drepe og samle fisk osv.

 

Shift + L

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Her var det mye tragisk å lese. Regnet med å lese hvordan gameplay var, quester, dungeons, classes også videre. Men nei, ikke noe ord. Dere er "skuffet" over AoC fordi dere finner noen buggs, og interface er ikke sånn og sånn.

 

og når du løper rundt så ser det ut som karakteren din løper på en tredemølle mens bakken scroller avgårde som på en gammel 2D shooter ... :o

 

men akkurat disse tingene gjør iallefall for meg at det er en lettelse å fyre opp wow igjen ... - føler vel at Funcom burde ha jobbet mye mere med dette, og håper det blir mer spillbart om noen måneder...

 

Det var dette som gjorde at du ble skuffet over AoC? At karakteren din ikke løper riktig? Hva er det som ikke er spillbart? Herregud!

 

Ikke mye konstruktiv kritikk i den tråden her.

Endret av TommyGavin
Lenke til kommentar
eneste negative jeg kan komme med er:

 

* Hver gang jeg lager en ny character må jeg se den samme kjedelige filmen, snakke med den samme npc'en (han som snakker med deg når du starter spillet, før du får bynt å spille). skulle ønske man kunne hoppe over dette.

Du kan velge å bli spurt om å spille av alle cutscenes i interface menyen (eller var det kontroll?).

 

 

Jeg må medgi at det vokste litt på meg i går. Men som jeg har sagt til venner tidligere, jeg venter til jeg er utav startgropa før jeg avgir dom.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Er som noen nevnte ovenfor, noe som mangler, vet bare ikke hva det er for min del også.

For øyeblikket er det et bra spill synes jeg men det er ikke samme som når jeg startet med WoW f.eks, da man gledet seg hele dagen til man kunne komme hjem og få neste lvl, lære nye spells\skills osv. For meg så er det som jeg føler for HG:L det er morro når man først får startet opp å spille, men ikke så addictive at man går rundt og tenker på spillet når man er ute å jobber\skole eller hva det nå enn måtte være.

De kunne ha roet litt ned på kill\drop questene sine i early lvls, temmelig irriterende å måtte vente på de stakkarslige 6-7 crocodiles man må drepe 40! av for en skin drop pr kill, og det er det eneste området + at 10 andre folk ville ha de samme.

 

 

 

ps. ikkeno reklame for wow var bare et eksempel, er drittlei wow :)

 

 

Det du beskriver om wow husker jeg også:) Klarte omtrent ikke tenke på annet en hel mnd. Men wow var vel banebrytende innen sjangeren. Det var det MMO's som ble "for folket". Det kan selvsagt også ha å gjøre med at jeg var inne i en periode "ut av ekteskap-holdning" og prøve å finne en verden å flykte inn i. Uansett wow var til da det beste spillet jeg noengang hadde spilt. Men som du..jeg er litt lei wow....selv om jeg syntes wow er det beste spillet i verden enda, så er jeg bare litt mettet...og trenger en pause. Håper AoC kan fylle pausen, og kanskje jeg kan spille begge to fremover:)

Lenke til kommentar
Fint med en tråd der man har mulighet for å være litt kritisk, men kjenner meg ikke helt igjen i alt som blir skrevet her. Mange trekker frem wow her så tenkte jeg skulle skrive hva jeg mener sammenlignet med dagens wow.

 

Interface: Mye bedre enn i wow, eneste som er savnet (mulig jeg har oversett det helt da :p ) er en mulighet for å låse barene mine.

Her mistet du med en gang all troverdighet.

 

For å holde meg on-topic:

 

Det jeg synes er trist er selve enginen. Hopping, falling, bevegelse, osv føles bare helt feil. Erfaring viser at dette er ting som ikke lett lar seg patche - dette kommer å være sånn frem til AoC går EOL (end of life). Det gir ingen god stemning med usynlige vegger i hytt og pine, og å hoppe over ting fungerer sjeldent. Du kan ikke engang hoppe over en slange-mob. Prøver å gå opp en bakke som er for bratt og charactern begynner å rykke og hakke og teleporte litt frem og tilbake før han faller ned med en gravitet som på en ..hmm..planet med jævla mye gravitet :p

 

Animasjonene er greie nok synes jeg, om enn hvor teit løpingen er. Problemer at bare at animasjonene liksom er en helt egen greie separert fra "verdenen" på en måte. Får du en fatality så trykkes det liksom bare play på animasjonen. Om du så står med bakke opptil livet og sverdet pløyes gjennom bakken har ingenting å si for animasjonen spilles av fordet den.

 

Når det gjelder quester og dialog så ser jeg ikke helt hva som er så fantastisk med det. Altså du må trykke et par ganger og kan lese litt tekst. Om du får to valg så har det ikke en dritt å si hva du velger så hva er da poenget?? Men, men, kan jo være det vil ha noe å si på senere quester.

 

Bleh, for lang post. Mitt oppsummerte svar til topic er noe som "Ja, er skuffet, men har det litt stas fordet... om enn så lenge."

Lenke til kommentar
I tillegg er jeg litt skuffa over at 99% av questene handler om å kverke mobs, eller å hente en ting fra et sted som tilfeldigvis er fullt av mobs. Dette gjelder vel forsåvidt alle mmorpg-spill, men jeg håpet at AoC, som er såpass nyskapende på så mange andre felter, også ville lage questene litt mer slik som planescape: torment og baldur's gate, dvs at de har flere forskjellige løsninger, som ikke nødvendigvis innebærer "hack'n slash".

 

Men det skal jo tross alt være et actionspill, var kanskje litt flisespikkeri det her:)

 

Ellers er jeg knallfornøyd med spillet, er lvl 25 nå, og gleder meg som en unge til å fortsette å lvle og å utforske hyboria! Grafikken overgikk alle mine forventninger også. AoC har alt som wow har, + mye mye mer!

 

Har du vært i Old Tarantia? Skal ikke si for mye, men her er det mye quests som ikke har med dreping å gjøre.. :)

Lenke til kommentar

Så får jeg lov å ta frem pirke staven ser det ut til.

 

Gledet meg til å prøve å hoppe ned fra broen i Tarantia, men tror du det gikk?

 

Jeg lurer også veldig på hva nemedianske soldater gjør midt i hjertet av Tarantia, som om det skulle være helt normalt for en gjeng soldater å valse inn i en by og herje! Ikke var de høy level heller :p

 

Så har vi alle monstrene som løper rundt omkring. Forvokste skorpioner, edderkopper, mantiser i store kvanta hører hjemmer i high fantasy og ikke i Hyboria.

 

Savner også røverbander man kan kommunisere med. For eks man må betale avgift for å passere et pass, man kan slå seg på lag med dem, eller kjøre Conan style og drepe dem fordi du er blakk. Kluet er at det er mangel på valgmuligheter.

 

Så har vi noen quester som gir deg svaralternativer. For eks The Dark Broderhood i Stygia. Har møtt på 2 slike quester og svart riktig på begge. Men er det noen som vet hva som skjer om man svarer feil? Hadde vært tøft om man går glipp av muligheten å gjøre questen om man faktisk svarer feil ihverfall. Får man mulighet til å gjøre questen etter å ha svart feil så er det fryktelig negativt.

 

Løpingen, satt og tenkte litt på det i går faktisk. Ikke noen game killer akkurat, men den er nå der...

 

Ingen PvP exp utenfor minigames. Jaja, her dreper man folk som prøver å ganke deg og eneste reward man får er følelsen av å ha eid han som prøvde seg. Greit nok.

 

Climbing skill: Jeg kan klatre opp et jævla fjell, men jeg kan ikke klatre opp noen greiner i Tarantia fordi jeg har for lav skill....

Igjen, småting.

 

Jeg blir tilbudt quests som er for lav level for meg. Quester som vises som grønt(easy) kan være veldig vanskelig til tider og burde vært merket fargen gul.

 

Ingen DX10. Her sitter jeg med ny rigg for at jeg skulle kunne nyte AoC med DX 10 og greier. Men den gang ei.

 

Instanced zoner er kjedlige.

Ganket en person rett før jeg skulle til Border Range. Personen var fra en PK guild så han fortjente det. Jeg var spent på om han hadde noen buddies i nærheten som kanskje kom for å ta hevn eller om han fulgte etter meg inn til Border Range. Men zonen var jo instanced så jeg slapp å passe på hva som skjedde bak ryggen min :(.

 

Gathering:

Jeg har til gode å finne et tre jeg kan samle ressurser fra...

 

Ellers helt ok spill.

Lenke til kommentar
Fint med en tråd der man har mulighet for å være litt kritisk, men kjenner meg ikke helt igjen i alt som blir skrevet her. Mange trekker frem wow her så tenkte jeg skulle skrive hva jeg mener sammenlignet med dagens wow.

 

Interface: Mye bedre enn i wow, eneste som er savnet (mulig jeg har oversett det helt da :p ) er en mulighet for å låse barene mine.

Her mistet du med en gang all troverdighet.

 

For å holde meg on-topic:

 

Det jeg synes er trist er selve enginen. Hopping, falling, bevegelse, osv føles bare helt feil. Erfaring viser at dette er ting som ikke lett lar seg patche - dette kommer å være sånn frem til AoC går EOL (end of life). Det gir ingen god stemning med usynlige vegger i hytt og pine, og å hoppe over ting fungerer sjeldent. Du kan ikke engang hoppe over en slange-mob. Prøver å gå opp en bakke som er for bratt og charactern begynner å rykke og hakke og teleporte litt frem og tilbake før han faller ned med en gravitet som på en ..hmm..planet med jævla mye gravitet :p

 

Animasjonene er greie nok synes jeg, om enn hvor teit løpingen er. Problemer at bare at animasjonene liksom er en helt egen greie separert fra "verdenen" på en måte. Får du en fatality så trykkes det liksom bare play på animasjonen. Om du så står med bakke opptil livet og sverdet pløyes gjennom bakken har ingenting å si for animasjonen spilles av fordet den.

 

Når det gjelder quester og dialog så ser jeg ikke helt hva som er så fantastisk med det. Altså du må trykke et par ganger og kan lese litt tekst. Om du får to valg så har det ikke en dritt å si hva du velger så hva er da poenget?? Men, men, kan jo være det vil ha noe å si på senere quester.

 

Bleh, for lang post. Mitt oppsummerte svar til topic er noe som "Ja, er skuffet, men har det litt stas fordet... om enn så lenge."

 

Spiller vi samme spill? Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen med det du sier.

Nå har jeg sett en del av dine innlegg her inne og jeg må ærlig si du oppfører deg som en sutrekopp. Bare å se på dine tidligere innlegg så ser man at mesteparten er negativ omtale om AoC.

 

Husk at mesteparten av animasjonene i spillet er tatt i motioncapture og løping var noe av det første jeg oppdaget som jeg likte godt med spillet. At du ikke liker det synes jeg er merkelig.

 

De eneste "usynlige" veggene jeg har sett er når du svømmer for langt vekk fra fastlandet. Da fikk jeg en melding som sa at strømmen var for sterk. Kan du hendvise meg til disse usynlige veggene du støter på?

 

Dialogen er noe av det beste med spillet. Har du tolmodighet å lese det lærer du masse om Conan-loren og det er mye bedre og lettere enn tidligere MMORPG spill hvor du får en vegg av tekst med babbel. At du klarer å klage på det beviser bare at historiefortelling ikke er for deg. Leste du alle questene i wow fks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...