Gå til innhold

[AoC]Noen som er Skuffet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir overrasket hvis AoC har mer enn 100.000 betalende spillere til jul..

 

WOTLK

Warhammer Online

Diablo 3

 

Venter nok folk på....

 

Hva med Starcraft 2? Diablo 3 er jo ikke et MMO

 

Det er jo heller ikke Stracraft 2?

 

Trur heller ikke Warhammer Online er retter mot de samme brukerne, selv om sikkert en del kommer til å flykte til det spillet. Skal selv teste det og håper virkelig det rocker. WOTLK kommer nok til å dra flest av de som er nevnt over.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Starcraft 2 = RTS om vi skal ha forkortelser vel :p

 

fortsatt mer offtopic: Blir nok litt dualwielding med Warhammer og AoC til jeg blir maxlvl på Warhammer ja, så får se hvordan det er. Håper det har et fantastisk endgame.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar
Blir overrasket hvis AoC har mer enn 100.000 betalende spillere til jul..

 

WOTLK

Warhammer Online

Diablo 3

 

Venter nok folk på....

 

Fikk min del av AoC bare ved å prøve det hos en kompis, skal prøve trial når det kommer, men det er absolutt ikke min stil. Spiller Mythos fram til WAR kommer ut, så skal jeg spiller WAR fram til D3 kommer ut :wee:.

Lenke til kommentar

WAR, det lysende håpet i en blek MMO tid. Jeg håper virkelig dette spillet har kvalitet og stemning, om de klarer dette er det jo en hel bråte gamere som er klare til gi spillet et forsøk.

 

Gleder meg virkelig til å se hvor mange som har betalende AoC kontoer etter gratismåneden, det kommer til å gi litt inntrykk av hvordan spillet gjør det fremover. Mengden spillere er direkte proposjonal med hvor raskt ting blir fikset og nytt content lagt til, ettersom Funcom er relativt skrapet for penger siden de kastet det rundt på de latterligste ting under utviklingsprosessen til AoC.

 

Motion captured hester? Hva med et fungerende PvP system eller noe endgame content før man svir av titusener av kroner på en såpass unødvendig feature.

Lenke til kommentar

Har AoC PVP noe som trekker folk til å spille PVP?

 

Bruker Guild Wars som eksempel her, de har titles, som viser hvor god/mye du har spilt i det bestemte ARENA.

De gjør automatisk at du vil spille til du får bedre title.

 

Likte ikke PVP i WoW fordi det krevde altfor mye av armor :S Håper ikke AoC får denne type PVP, er ganske sugent, synes nu jeg.

 

Husker jeg så "PVP EXP" i AoC, funker den eller hva er det? Funket ikke da jeg spilte for ca 1mnd siden.

Lenke til kommentar
Har AoC PVP noe som trekker folk til å spille PVP?

 

Bruker Guild Wars som eksempel her, de har titles, som viser hvor god/mye du har spilt i det bestemte ARENA.

De gjør automatisk at du vil spille til du får bedre title.

 

Likte ikke PVP i WoW fordi det krevde altfor mye av armor :S Håper ikke AoC får denne type PVP, er ganske sugent, synes nu jeg.

 

Husker jeg så "PVP EXP" i AoC, funker den eller hva er det? Funket ikke da jeg spilte for ca 1mnd siden.

 

AoC PvP nå er stort sett for rykte og bare for morro(untatt minigames ofc), som kan sammenlignes med World PvP slik det var de månedene det ikke var noe ordentlig PvP system i wow.

 

Det er ikke implementert noe ordentlig PvP EXP og ei heller noe duellering system, men dette er jo noe som vil være på plass når de føler de har testet det nok og luket ut de verste bugs. Ellers så har vi fått battlekeep PvP og reservering av dette krever at guildet samler poeng i Minigames. Men enn så lenge er heller ikke det 100% fungerende, da de ikke har lagt til noe særlig gevinster og det går fortsatt bare på rykte og bare den "bragden" det er å forsvare et battlekeep.

Lenke til kommentar

Starta AoC sammen med 6 venner, pluss ca 10 venner av venner.

I dag er det bare jeg og en til som fortsatt spiller. Alle de andre har sagt opp sin subscription.

 

Når vi startet (alle på early access) var det vel en 50/50 av oss som var imponerte/småskuffa. Etter ett par dager mente likevel de fleste at spillet virket lovende.

 

Etter hvert som vi kom mer inn i spillet, ble flere og flere frustrerte over det latterlige antallet bugs og den forferdelige klassebalansen. For enkelte var det selve oppdelingen av verdenen som var mest skuffende. De mest engasjerte av oss klarte likevel å overtale de fleste til å holde ut.

Noen ga opp pga større bugs som konstant DC under ”zoning”, når man ”detter ut” av spillet – logger inn igjenn og så er man ikke i gruppen sin lenger og ser ikke guildet sitt, eller nedlasting av ”patch” etter en DC etc etc…

De resterende følte vi var betalende betatestere. Med patch notes som handla om dansing men ikke fiksa nok bugs, ga de opp.

 

Jeg synes ikke det er så ille å betale 100kr/mnd, men når jeg spiller så lite som jeg gjør nå, har jeg svært få timer igjen for kronene. Raidinga i end-game var ganske kjip og dungeons var kjedelig designet. Jeg starta ny character men….

 

Jeg kommer sikkert til å fortsette å betale frem til det kommer ett nytt spill jeg ”satser på” (heh, jeg spiller stort sett bare ett spill i gangen) Muligens har AoC blitt mye mer underholdende innen den tid, men jeg tviler dessverre.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er skuffa, og ikke minst frustrert. Jeg hadde virkelig gledet meg til dette spillet, og føler virkelig jeg har gitt det en sjanse, men det er såpass mye galt med dette spillet, at det føles som en kamp å spille det noen ganger.

 

Kan nevne i fleng, out of memory-bugs / grå kart, quests som ikke virker, gruppe/guild-bugen, quests som ikke virker som de skal etc etc. Synes sone-systemet i seg selv er greit, men å reise i dette spillet er et stort gjesp. Synes forøvrig spilleverdenen virker død og rimelig overfladisk, og questene er av typen "drep x antall", "hent.....", "finn y person" osv, og det blir kjedelig i lengden. Eneste som varierer er hvor man gjør det. Gather-systemet er helt forferdelig, og tilogmed trade professions er bugget.

 

Nei........vet ikke helt om jeg orker dette spillet mer.

Lenke til kommentar

Jeg gikk på en smell på lvl 47:\ så var det back 2 wow. Den mest irriterende bugen på heile spillet er når kartet går i grått, kan jo ikke noenting som helst. Må man relogge og styre for å få det normalt igjen også går det i grått igjen. hadde skyhøye forventinger, og syntes også det var gøy, men det gikk liksom i stå. HAdde det vært mitt første mmorpg spill så hadde jeg sikkert fortsatt, men den magiske følelsen jeg fikk av WoW når jeg begynte med det manglet rett og slett. Sikkert fordi jeg har lvl'et opp et par characters allerede, og har gått ganske lei. Den første characteren på wow var gøy å lvl. Det er den gøyeste perioden på et mmorpg spill. det første spillet du spiller, og den første characteren. Lengeter tilbake til den følelsen*Sukk*

Lenke til kommentar

Sålangt elsker jeg age of conan :) syns folk er altfor negative og venta vel et guds verk. Men men , tror aldri wow blir bra igjen, pretbc var herlig, var de 2 beste mmorpg åra ever. Men tbc ødela alt og de har nok ikke lært. hva er vitsen med å være hardcore når casual gamers kan få like god loot som deg ? foreksempel.

 

Warhammer online har jeg ikke sett mye til, men samler på warhammer så tenker vel at jeg må prøve litt :) kan bli spennende, så blir nok det og Aoc i fremtiden:)

Lenke til kommentar

Har lyst til å kjøpe AoC for å fylle inn tiden til WAR kommer, for jeg vet at jeg ikke kommer til å spille AoC så mye lengre, har prøvd det før og det er morsomt i små mengder. Tenkte jeg skulle kjøpe det i dag, dro innom AoC forumet og fikk vite at de blant annet hadde gjort enda flere feil når de skulle prøve å patche ting, blant annet exploiting av terreng, nå er det visst ikke mulig å gå opp på små topper for å utforske noe særlig.

 

Prøver å finne positive ting med AoC, men når de gjør slike ting så gir jeg bare opp.

Lenke til kommentar

Hvis man skal høre på alle som klager så tror man jo at det er et dårlig spill. Sannheten er at veldig mange av de som klager er whinere, hver gang det kommer nye patchnotes så starter hylekoret. De som blir buffet klager over at buffen ikke var bra nok. De som ikke blir buffet klager også. Ting de gjør for å balansere spillet f.eks i pvp blir det også klagd på. I den neste patchen som kommer så legges det inn noen begrensninger både for melee klasser og castere. men tror du whinerne leser at det gjelde for begge klassene. Neida det finnes nå flere poster der melee klasser klager over at de blir nerfa i pvp uten å nevne at casters også blir nerfa, samme også der caster classer klager over at de blir nerfa i pvp. hvis man skal kalle det nerfing da, jeg kaller det å balansere når det gjøres for begge typene.

Jeg er med i en ganske stor guild med mange lvl80, hører aldri noen som klager og peser i guild chatt. faktisk så har vi diskutert i guilden om hvor jævlig mye whining det er på AOC forumet. Og mange i guilden sier de har sluttet å gå inn på forumet pga. dette de mener det er et fåtall bortskjemte kidz som står for mesteparten av disse postene.

Jeg var ihvertfall fornøyd med seneste patch, det er selfølgelig noen ting som må fikses i spillet(blant annet en bug du kan få når du er i en gruppe som er ganske irriterende, memory lekkasje må også fikses).

Men jevnt og trutt så forbedres spillet, crafting er nå mye bedre enn da spillet var nytt blant annet.

Dere som ikke har prøvd spillet, ikke hør på alle som klager prøv det og lag opp deres egen mening.

Lenke til kommentar

Jeg synes spillet er for simpelt sånn spillmessing, hvis jeg ser bort fra grafikken.

 

Jeg hata WoW fordi det å kikke på stats'a var ensbetydende med evig grinding, og synes at det er noe likt i AoC. Videre synes jeg det er teit å ikke kunne bruke alle typer våpen, det er låst til hver enkelt klasse som en velger å spille, som f.eks "Barbarian", som ikke kan bruke skjold.

 

Jo og så synes jeg det er for mye magi i AoC og lite interessant og funsjonellt kampsystem. (Det var faktisk moro å prøve dette, men jeg tror jeg håpte på noe mer avansert.)

 

Eve online var veldig spennende, der kunne en legge planer og føle at en investerte i spillet slik at det hadde noen betydning utenom det å bare tilegne seg penger og utstyr generelt. Så var det spesielt spennede med all risiko i en brutal og nådeløs verden som hadde store konsekvenser for videre spilling.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

For meg er det mer bageteller som ødelegger spillopplevelsen. Småting som treig dismount/mount, instance-bugs, mangel på quests, idiotiske usynlige vegger på de teiteste stedene, mangel på fasttravel (swift mount gjør ikke akkuratt opp for det når det koster 150g), hitarea for NPC-er iforhold til player og alle de skitne russerne.

 

I det siste har jeg kun logget på for å ta 10 fresh kills, holdt på sånn èn uke nå. Nesten levlet 1 level :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...