Gå til innhold

[AoC]Noen som er Skuffet?


Anbefalte innlegg

Penalty for killing er skuffende. Fordi da kan jeg ikke gå rundt å drepe andre gankere. Er gøy å drepe kjepphøye kids som dreper questere/grindere. Med den nye penalty blir man etterhvert merket rød etter å ha drept mange, så når noen dreper deg da kan de loote stuffa dine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er da ingen regler som sier at du ikke kan drepe andre gankere. Det er jo det du kan, og det er jo det systemet er der for, for å gjøre livet surere for gankere.

Saken er at pvpsystemet vil ta meg som en vanlig ganker når jeg dreper andre gankere. Noe som er utrolig surt. Fordi jeg storkoser meg når jeg dreper de krypa.

Lenke til kommentar
Er da ingen regler som sier at du ikke kan drepe andre gankere. Det er jo det du kan, og det er jo det systemet er der for, for å gjøre livet surere for gankere.

Saken er at pvpsystemet vil ta meg som en vanlig ganker når jeg dreper andre gankere. Noe som er utrolig surt. Fordi jeg storkoser meg når jeg dreper de krypa.

 

Så du mener at det burde være et sett med regler for gankere, og et annet for gankere som tar gankere? Skjønner ikke helt hva du vil fram til her egentlig :p Hva hvis de som du ganker, ber noen andre igjen ganke deg, da blir de gankere som ganker gankeren som tar gankeren? Skal de å ha andre regler? :tease:

 

 

Edit: Ordet "ganker" mistet betydning for meg atm :tease:

Endret av Hans-O
Lenke til kommentar
Da synes jeg du skal tviholde på WoW og ALDRI prøve noe annet enn WoW , for ting vil aldri bli så enkelt som det er i dette spillet - ever.

 

Du misforstår fullstendig hva som ligger i begrepet "enkelt".

 

Egentlig forsto jeg aldri dette du skrev her,

 

Man forstår kun det man vil forstå.

 

Gud hjelpe meg ,,,,

 

Enig.

Lenke til kommentar
Men jeg vil ikke at ting skal være enkelt. Det skal være avansert, det skal være komplekst, det skal ikke forstås av drittunger.

 

Jeg er redd du snakker mot bedre vitende. Dersom det er manglende alder og/eller spillerfaring du legger i "drittunger" tar du nok skammelig feil. For min egen del er MMORPG-sjangeren relativt ny, det innrømmer jeg glatt (kun et par år), men jeg har ganske lang generell erfaring med spill. Samlingen teller for øyeblikket 327 spill for ymse konsoller, pluss rundt 40 for PC. Selvfølgelig kjøpt over mange, mange år. Alder har egentlig lite eller ingenting å si i denne sammenhengen, men siden du nå bringer temaet på banen, kan jeg si såpass at jeg er 20 år eldre enn deg.

 

For de vil vi ikke ha,

 

Definer "vi".

 

Jeg kan forsikre deg Mr., om at jeg er like opptatt av AoC som deg. Ja, jeg føler meg sågar rimelig trygg på at jeg er MER opptatt av AoCs fremtid enn mange her inne. Jeg unner Funcom all den suksess de kan få og enda litt til, og, jeg håper at vi i AoC ser konturene av en fremtidig WoW-killer. Dette betinger imidlertid at Funcom er villig til å legge sjelen sin i arbeidet. Så får du tro det jeg sier, eller la være.

 

Hysterisk fanatisme er sjelden en god ting, men enkelte her inne er rett og slett for fanatisk til at jeg oppfatter det som genuin interesse for AoC. Det gir seg nemlig tilsyne på helt andre måter.

Lenke til kommentar

Det "vi" ikke vil ha er en WoW-kopi, hva er da vitsen? og dessuten, hvor er wow banebrytende på omtent noe av det de har med? Mange som har sagt til meg: "Dressing room er ekslusivt i wow" men dette, med masse annet er sett i mange andre mmo's. Fint at funcom går litt sin egen vei(selv om Klokken godt kunne brukt 24 timer rundt isteden for 4 eller hva det nå er :p )

Lenke til kommentar
Det "vi" ikke vil ha er en WoW-kopi, hva er da vitsen?

 

Helt enig. Det vil ikke jeg heller. Det jeg vil ha er kvalitet. Hvem som leverer denne kvaliteten er for meg prinsipielt likegyldig, men...

 

...etter såpass mange år på baken er det mange ting ved WoW som formelig oser av kvalitet - bl.a et meget velfungerende UI, noe jeg ikke vil beskylde AoC for å ha. Dette er hovedankepunktet mitt mot spillet og er ufattelig trist da det ødelegger mye av spillegleden. Bugs og litt 'uferdighet' kan jeg leve med, et tragisk UI, derimot, er langt verre. Jeg prøver og prøver, men kan ikke få meg til å like det jeg ser. Så Funcom: start opp WoW, se og lær.

 

Når dét er sagt, så har Blizzard noe å lære av Funcom også. Servere som har vært dønn stabile. I tillegg har nedlasting av patcher vært en sann fornøyelse. Blizzards defekte downloader kan være et eneste stort og langt mareritt.

 

og dessuten, hvor er wow banebrytende på omtent noe av det de har med?

 

Godt spørsmål, og jeg skal ikke forsøke å gi inntrykk av at jeg vet svaret. WoW og AoC er de to eneste spillene jeg har kjennskap til innen MMORPG-sjangeren, så det aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

WoW var vel førstemann med arenakonseptet, hvilket er helt genialt. Der jeg først og fremst synes WoW var banebrytende var på det at man ikke blir straffet for å spille. Dauer du så ok, du må løpe tilbake til liket liksom. Jeg vil også si de er de første som lagde et banebrytende godt API (eller hva man skal kalle det) for moddere og addons.

Lenke til kommentar
WoW var vel førstemann med arenakonseptet, hvilket er helt genialt. Der jeg først og fremst synes WoW var banebrytende var på det at man ikke blir straffet for å spille. Dauer du så ok, du må løpe tilbake til liket liksom. Jeg vil også si de er de første som lagde et banebrytende godt API (eller hva man skal kalle det) for moddere og addons.

 

Men dette er ikke noe som gjør WoW til "banebrytende" og "revolusjonerende" innenfor MMO sjangeren.

 

Edit: WoW er jo egentlig uspillbart uten Addons, så hadde de ikke hatt med det, hadde det bare vært noe tull heiel greiene :p Hvem Spiller med det originale Action bar systemet wow har lagt opptil? Av alle de jeg kjenner som spiller wow: 0.

Endret av Hans-O
Lenke til kommentar
Penalty for killing er skuffende. Fordi da kan jeg ikke gå rundt å drepe andre gankere. Er gøy å drepe kjepphøye kids som dreper questere/grindere. Med den nye penalty blir man etterhvert merket rød etter å ha drept mange, så når noen dreper deg da kan de loote stuffa dine.

 

Finner ingenting om dette i patchnotes, så tar dette som en dårlig spøk.

Lenke til kommentar
WoW var vel førstemann med arenakonseptet, hvilket er helt genialt. Der jeg først og fremst synes WoW var banebrytende var på det at man ikke blir straffet for å spille. Dauer du så ok, du må løpe tilbake til liket liksom. Jeg vil også si de er de første som lagde et banebrytende godt API (eller hva man skal kalle det) for moddere og addons.

 

Edit: WoW er jo egentlig uspillbart uten Addons, så hadde de ikke hatt med det, hadde det bare vært noe tull heiel greiene :p Hvem Spiller med det originale Action bar systemet wow har lagt opptil? Av alle de jeg kjenner som spiller wow: 0.

WoW er langt ifra uspillbart uten addons. Jeg har spilt siden US open beta og har vært ihuga tilhenger av alt som heter mods så og si hele veien, men nå er jeg lei og har gått tilbake til standard UI'en. Den er så smooth og clean at jeg ikke skjønner hvorfor jeg byttet egentlig. Eneste jeg savner er Bongos-måten å binde på.

 

I rettferdighetens navn så skal det vel egentlig sies at standard UI'en (og med UI mener jeg egentlig bare bars) til WoW var litt lei i starten før de la til flere bars, men fremdeles milevis over hva AoC har.

Lenke til kommentar
Edit: WoW er jo egentlig uspillbart uten Addons, så hadde de ikke hatt med det, hadde det bare vært noe tull heiel greiene :p

 

Jeg er av den minimalistiske typen og synes alt fungerer glimrende rett ut av boksen. Det er enkelt, rent, pent og funksjonelt. Dessuten synes jeg det blir altfor mye pes å holde addons oppdatert til enhver tid. En ny patch, og vips, ingenting funker. Jeg holder meg til originalen - den vet jeg virker, og virker godt. Alltid.

 

Hvem Spiller med det originale Action bar systemet wow har lagt opptil? Av alle de jeg kjenner som spiller wow: 0.

 

Eh, jeg :) Har jeg alltid gjort. Tar jeg ikke mye feil - og jeg tar jo som kjent aldri feil - så tilhører jeg nok majoriteten av de 11 millioner spillerne. Eneste addon jeg bruker er Titan, men den påvirker ikke UI'et som sådan.

Lenke til kommentar
Gode gud.. hvis det kommer fraksjoner ala WoW som vi må grinde ørtåførti tusen poeng mot blir jeg den første som tar harikiri ingame, sletter accounten og brenner CE pakken på bålet mens jeg ofrer et lam til de hedenske guder.

 

Jeg trenger ikke MER kjedsommelig dødtid i et spill.

 

Kjapp edit: Det å ha "honor points" i pvp er ok i mine øyne. Men det å ha flere fraksjoner hvor man må grinde, pvp or not, er bare tull og gir ikke noe mer innlevelse for min del.

 

 

Utrolig sent svar på denne, men jeg har hatt det travelt på jobb!

 

Med fraksjoner så mener jeg og mente da 2 sider som kjemper mot hverandre alla horde vs alliansen og IKKE reputation poeng fraksjoner.

Lenke til kommentar
@mackanz: Fortell om noen av disse exploitene. Er nå level 56 og har hittil ikke sett noen som har ødelagt spilleopplevelsen med exploits. Har egentlig ikke sett noen brukt det i det hele tatt.

 

Några exempel:

 

Folk som står "under" världen och dödar en, det samma kan man göra i flera instanser. Du kan inte bli träffad av mobs, men du kan döda dem. Massor med folk som "grindar" gold och xp på det viset.

 

Wallhacks/wallclimbs finns det massor av. Jumphacks likaså. Har sett flera gånger i pvp när en helt plötsligt hoppar dubbelt så högt mot vad man ska kunna, upp på tak för att undgå att bli dödad i pvp.

 

Stealth har massor med exploits. Det finns ett par ställen där jag sett rangers stå hundra meter i från dig, i stealth dessutom, och skjutit ned mig och andra. Anledningen till att jag vet att han var i stealth var att jag pratade med honom + att andra stod bredvid honom och såg det. Att bli dödad av någon i stealth (han kom aldri ur stealth i det hela tatt) när du är i stealth, bredvid en guard är väl inte heller menat som as intended tror jag. Detta har jag fått verifierat. En i stealth står bredvid en guard, slår till en char så att han naturligtvis provar att slå tillbaka på någonting han inte ser, då tar guarden han i stället.

 

Efter jag såg detta flera gånger tog jag en enkel google och fann exakt det jag skrev om här och hur många som använder det.

 

Hittils har jag sänt 12 petitions, helt utan respons.

 

 

 

Aldri opplevd noe lignende , hvilken server spiller du på ? Så denne kan unngås :p

 

Med din naivitet angående AoC så förvånar det mig inte att du inte märkt av det. Men jag spela®(de) på samma server som dig. Nu har jag inte varit inloggad på en lång stund, säkert 3-4 patchar, och förhoppningsvis har mina synpunkter blivit förbättrade.

Lenke til kommentar

Blir vanskelig å lage en MMO som ikke blir "lignende" world of warcraft, siden det er slik "rollercoaster" MMO spillene er bygd opp. Har di samme basis tingene som XP, quests, itemization, drep og loot. Slik vil nokk AOC bli som world of warcraft, i mitt syn er mange av di nyeste MMO spillene en kopi av hverandre, i en ny innpakning å folk har så lyst på noe helt nytt og banebrytende. Eg hadde ganske store forhåpninger på AOC eg også, men når du setter deg ned, å spiller deg igjennom di 70 første levla, testet ut en del karakterer, så merker man at dette er noe man har gjort før.

 

WoW har levd i noen år nå, og det har en rekke andre suksessrike mmo spill og eg tror vi i grunnen begynner å bli litt lei hele måten MMO spillene er lagt opp nå om dagen, XP/questing etc, der blizzard/funcom forteller hva du skal gjøre, og du MÅ gjøre det slik for å komme deg videre.

Håper det kommer noe nytt snart, med et mere sandbox system ala eve online, der produsentene ikke bestemmer så mye om ting som MÅ gjørest, men gir deg flere muligheter om ting du KAN gjøre, men det er min mening.

 

Har ventet lenge på AoC, er et flott spill, men tror denne typen MMO er i ferd med å dø ut for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...