Gå til innhold

[AoC]Noen som er Skuffet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er direkte løgn , AoC ble ALDRI lansert som en woW killer , tvert imot .Funcom har sagt at...

 

Offisielt, nei. Hvilket er naturlig da fallhøyden ville ha vært enorm dersom de feilet. Funcom kan si hva de vil, men selvfølgelig ønsker de å ta rotta på WoW. Jeg tror man skal være særdeles blåøyd for å hevde noe annet.

 

Hadde de kjempet mot WoW hadde det vært 8år+ på spillepakken , påfugl-armor med flammer skutt ut av ræva og søte dverger med store øyne.

 

Det er godt å få vite hvordan ting henger sammen.

 

Folk er BLENDET over WoWs slepne arcade nusslige museflette-spill , men få makter å erindre den enormt bugga starten WoW hadde for snart 5 år siden , da mange av dere fremdeles var uskjendet og jomfruelige :D..

 

Med all respekt å melde: dette er tull, og det vet du godt.

 

Hvorfor gjør du nøyaktig det samme som du nettopp sa du var så inderlig lei av fra "den andre siden"? Jeg mistenker deg for å være svært selektiv i forhold til hva og i hvilke sammenhenger du aksepterer sammenligninger med WoW. I de tilfeller du mener det hele favoriserer AoC er det OK, mens piggene kommer ut så snart noe går i AoC's disfavør. Dette tolker jeg som et brennende engasjement, hvilket er en god ting i seg selv, men ikke la engasjementet gå ut over andre.

 

Edit : Og jeg har selv 3 lvl 70 karakterer i WoW , så komm ikke her ;)

 

Jeg har bare to lvl70 chars, jeg. En tredje har stått parkert på lvl65 i et par-tre måneder. En fjerde har stoppet opp på lvl60. I tillegg har jeg 5-6 stykker på rundt lvl5-20. Hvorfor? Fordi jeg har gått lei og er på søken etter noe nytt, men AoC=WoW, bare litt annerledes.

 

Men nå får spill være spill - sommeren er uansett ikke tid for slikt.

Lenke til kommentar
Dette er direkte løgn , AoC ble ALDRI lansert som en woW killer , tvert imot .Funcom har sagt at...

 

Offisielt, nei. Hvilket er naturlig da fallhøyden ville ha vært enorm dersom de feilet. Funcom kan si hva de vil, men selvfølgelig ønsker de å ta rotta på WoW. Jeg tror man skal være særdeles blåøyd for å hevde noe annet.

 

Hva forventet du? at AoC skulle ha 10 mill spillere et par uker etter release? og JO wow var sykt bugget ved US release, la meg spørre deg, spilte du ved us release? som var flere måneder før EU release.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Hva forventet du? at AoC skulle ha 10 mill spillere et par uker etter release?

 

Nei. Jeg forventet kun et par helt elementære ting i første omgang. For det første et velfungerende UI. Dette er kanskje hva jeg misliker sterkest med hele spillet. Det er ikke bra for å si det pent. For det andre en karakter jeg føler utvikler seg. En karakter jeg føler jeg får kontakt med. En karakter jeg føler jeg kan identifisere meg med og som er meg, kun meg. Vanskelig å forklare, men det er ett eller annet fundamentalt som mangler her uten at jeg kan sette fingeren på nøyaktig hva det er. Jeg får ikke noe forhold til karakteren jeg spiller på samme måte jeg gjør i WoW.

 

Dessuten kan det for meg synes som om Funcom har vært overfokusert på å skape grafisk fullkommenhet, noe de har lykkes bra med, men glemt elementer som gjør et MMORPG til nettopp det - et MMORPG. De har "sløst vekk" år av utviklingsperioden i et forsøkt på å finne opp hjulet på nytt, og dette til tross for at et beviselig meget bra hjul har eksistert i mange år allerede - nemlig WoW. Funcom har hatt plenty med tid på seg til å studere WoW. De visste utmerket godt hva som funket og ikke funket. De har plukket med seg og forbedret noe, men ikke det viktigste av alt - et skikkelig og solid UI, samt en karakter som faktisk betyr noe for meg å spille.

 

Jeg er usikker på om du skjønner hva det er jeg forsøker å si her, men det er ihvertfall det jeg føler i forhold til AoC slik det fremstår i dag.

 

og JO wow var sykt bugget ved US release,

 

Og når og hvor har jeg hevdet noe annet?

 

la meg spørre deg, spilte du ved us release? som var flere måneder før EU release.

 

Nei, jeg gjorde ikke det. Jeg begynte å spille WoW først i månedsskiftet juni/juli 2005, hvilket er et halvår eller noe etter EU-release. Spilte litt til og fra til rundt juletider, men likte det ikke spesielt godt og sluttet. I november 2006 bestemte jeg meg for å gi spillet en sjanse til, og har holdt det gående siden. Så nå vet du det.

Lenke til kommentar
Nei. Jeg forventet kun et par helt elementære ting i første omgang. For det første et velfungerende UI. Dette er kanskje hva jeg misliker sterkest med hele spillet. Det er ikke bra for å si det pent. For det andre en karakter jeg føler utvikler seg. En karakter jeg føler jeg får kontakt med. En karakter jeg føler jeg kan identifisere meg med og som er meg, kun meg. Vanskelig å forklare, men det er ett eller annet fundamentalt som mangler her uten at jeg kan sette fingeren på nøyaktig hva det er. Jeg får ikke noe forhold til karakteren jeg spiller på samme måte jeg gjør i WoW.

 

Du mener karakterutviklingen er bedre i WoW ? Gå opp i levels , klaske på talent poeng og rosa armor ? I AoC har vi I TILLEGG skillpoints + alt det andre , WoW er temmlig elendig på dette området som igjen gjennspeiler det arcade og enkle som er endel av suksessen - WoW kan spilles for folk fra 4+ år .Så jeg er ikke enig med deg .

 

AoC er litt bugga på dette området - stats funker ikke ordentlig osv , MEN de vil fikse det temmlig snart via patcher .

Lenke til kommentar

er egentlig gledelig overasket, jeg prøvde beta'n og likte det ikke, alt for likt wow, og pc takkla det ikke.

 

tror jeg bare spillte til lvl 8 eller noe på beta.

 

men nå er jeg lvl 21 og har spillt i mange mange timer og liker det så langt, jeg spiller med en kompis og vi snakker over skype så det er gøy

Lenke til kommentar
er egentlig gledelig overasket, jeg prøvde beta'n og likte det ikke, alt for likt wow, og pc takkla det ikke.

 

tror jeg bare spillte til lvl 8 eller noe på beta.

 

men nå er jeg lvl 21 og har spillt i mange mange timer og liker det så langt, jeg spiller med en kompis og vi snakker over skype så det er gøy

 

Hvilken server spiller du på?

Lenke til kommentar
@mackanz: Fortell om noen av disse exploitene. Er nå level 56 og har hittil ikke sett noen som har ødelagt spilleopplevelsen med exploits. Har egentlig ikke sett noen brukt det i det hele tatt.

 

Några exempel:

 

Folk som står "under" världen och dödar en, det samma kan man göra i flera instanser. Du kan inte bli träffad av mobs, men du kan döda dem. Massor med folk som "grindar" gold och xp på det viset.

 

Wallhacks/wallclimbs finns det massor av. Jumphacks likaså. Har sett flera gånger i pvp när en helt plötsligt hoppar dubbelt så högt mot vad man ska kunna, upp på tak för att undgå att bli dödad i pvp.

 

Stealth har massor med exploits. Det finns ett par ställen där jag sett rangers stå hundra meter i från dig, i stealth dessutom, och skjutit ned mig och andra. Anledningen till att jag vet att han var i stealth var att jag pratade med honom + att andra stod bredvid honom och såg det. Att bli dödad av någon i stealth (han kom aldri ur stealth i det hela tatt) när du är i stealth, bredvid en guard är väl inte heller menat som as intended tror jag. Detta har jag fått verifierat. En i stealth står bredvid en guard, slår till en char så att han naturligtvis provar att slå tillbaka på någonting han inte ser, då tar guarden han i stället.

 

Efter jag såg detta flera gånger tog jag en enkel google och fann exakt det jag skrev om här och hur många som använder det.

 

Hittils har jag sänt 12 petitions, helt utan respons.

Lenke til kommentar
@mackanz: Fortell om noen av disse exploitene. Er nå level 56 og har hittil ikke sett noen som har ødelagt spilleopplevelsen med exploits. Har egentlig ikke sett noen brukt det i det hele tatt.

 

Några exempel:

 

Folk som står "under" världen och dödar en, det samma kan man göra i flera instanser. Du kan inte bli träffad av mobs, men du kan döda dem. Massor med folk som "grindar" gold och xp på det viset.

 

Wallhacks/wallclimbs finns det massor av. Jumphacks likaså. Har sett flera gånger i pvp när en helt plötsligt hoppar dubbelt så högt mot vad man ska kunna, upp på tak för att undgå att bli dödad i pvp.

 

Stealth har massor med exploits. Det finns ett par ställen där jag sett rangers stå hundra meter i från dig, i stealth dessutom, och skjutit ned mig och andra. Anledningen till att jag vet att han var i stealth var att jag pratade med honom + att andra stod bredvid honom och såg det. Att bli dödad av någon i stealth (han kom aldri ur stealth i det hela tatt) när du är i stealth, bredvid en guard är väl inte heller menat som as intended tror jag. Detta har jag fått verifierat. En i stealth står bredvid en guard, slår till en char så att han naturligtvis provar att slå tillbaka på någonting han inte ser, då tar guarden han i stället.

 

Efter jag såg detta flera gånger tog jag en enkel google och fann exakt det jag skrev om här och hur många som använder det.

 

Hittils har jag sänt 12 petitions, helt utan respons.

 

 

 

Aldri opplevd noe lignende , hvilken server spiller du på ? Så denne kan unngås :p

Lenke til kommentar
Du mener karakterutviklingen er bedre i WoW ?

 

Ja, det mener jeg. Bedre i den forstand at det gir meg følelsen av å oppnå noe i form av ett eller annet - bedre gear f.eks. Følelsen av belønning etter å ha nådd mål jeg setter meg. Jeg har hele tiden noe å jobbe opp imot, noe som for meg er helt avgjørende. Denne følelsen har (så langt) vært totalt fraværende i AoC. AoC mangler noe udefinerbart, men samtidig vitalt, noe. Her blir jeg for det meste gående rundt og vasse uten verken mål eller mening. Det er dessuten tilnærmet umulig å forstå om det lille av gear som dropper gjør karakteren min godt eller ikke.

 

WoW er temmlig elendig på dette området som igjen gjennspeiler det arcade og enkle som er endel av suksessen

 

Der sa du det: "enkle". Meget viktig. Det enkle er alltid det beste. Alltid. I alle sammenhenger. Hva er det som har vært fellesnevneren på alt av suksessrike ting vi har omgitt oss med opp igjennom historien? Hva er det som funker over tid? Hva er det som overlever? Hva er det som målbinder og fenger? Hva er det som gir størst aha-opplevelse? Jo, det enkle. Det genialt enkle. WoW er nettopp det - genialt enkelt. Derfor er WoW der det er i dag. De fleste klarer simpelthen ikke å tenke enkelt nok, men overlesser istedet spill med unødig dill-dall som ikke betyr noe som helst når det kommer til stykket. I dill-dall kan jeg f.eks legge 'maskindrepende' grafikk, noe jeg mener betyr svært, svært lite for spillopplevelsen sett under ett. Det er andre ting som betyr langt mer enn blendende grafikk. Skjønner?

 

Men suksessen varer ikke evig. Før eller senere vil interessen for WoW avta, men om AoC er spillet som vil overta, tja, det vet vi først om et år, eller to, eller tre. Først da vil det bli målbart.

 

Så jeg er ikke enig med deg .

 

Nei, men det hadde jeg heller ikke forventet. Det er dessuten lov å være uenig med meg.

 

AoC er litt bugga på dette området - stats funker ikke ordentlig osv , MEN de vil fikse det temmlig snart via patcher .

 

Jeg er ikke redd for at bugs og de litt 'røffe' kantene vil bli fikset på etter hvert, det er ikke først og fremst der problemet ligger. Det skuffende er at helt elementære ting ikke var på plass ved release.

Lenke til kommentar

Når jeg leser i Clan of Conan #17 hva de har tenkt å implementere i AoC fremover er jeg skuffet over at de ikke allerede har et slikt chat system. Det kommer til å bli herlig å få noe pidgin/msn aktig friends liste ihvertfall.

 

Jeg oppfordrer alle som ikke har begynt å spille AoC enda men som har lyst til å begynne å spille, til å nyte sommeren og heller utforske AoC til høsten. Spillet er veldig spillbart, men for å få den beste opplevelsen og første inntrykk vil jeg tru det er utrolig mye som kanskje bare er forbedret litte grann til høsten men det utgjør allikevel så utrolig mye for opplevelsen. Spesielt da chat og friends systemet, som nå virker som det får en utrolig ansikts løft.

 

Om dere ikke har lest Clan of Conan #17, så er det mye å hente for de av oss som ønsker å få litt mer deilig tålmodighet smøret over seg. For min del gleder jeg meg til å se hvordan spillet ser ut i høst, det er toppers nå, men det har så mye potensialet med litt polish.

 

Btw, flere av disse endringene kom etter gode forslag fra spillerne, dette digger jeg, hvor kult er det vel ikke å få en kjempe idé og skrive godt om denne på forumet så for å se at Funcom elsket ideen og vil realisere den i en kommende patch. Jeg hadde sett på dette som en mye større bragd enn f.eks og sløye Vistrix alene med en spade.

 

Nok offtopic fra meg :=)

Lenke til kommentar
er egentlig gledelig overasket, jeg prøvde beta'n og likte det ikke, alt for likt wow, og pc takkla det ikke.

 

tror jeg bare spillte til lvl 8 eller noe på beta.

 

men nå er jeg lvl 21 og har spillt i mange mange timer og liker det så langt, jeg spiller med en kompis og vi snakker over skype så det er gøy

 

Hvilken server spiller du på?

 

Dagon

Lenke til kommentar
Jeg hadde sett på dette som en mye større bragd enn f.eks og sløye Vistrix alene med en spade.

 

Der er jeg helt enig, å Oppleve at spilleren er med på å endre/forbedre spillet, er det som virkelig gjør et spill bra. Så hvis man ser her så hører Funcom på spillerne, og endrer ettersom hva de menner vi har riktig i. Men likevel holder det til det mer naturlige. Istedenfor å åpne for en plastisk kirug i en middel alder verden.

Lenke til kommentar

Det er lov å være skuffa.

 

Det eneste jeg er skuffa over er at crafting og gathering er veldig uferdig i AoC.

Men jeg vil ikke at ting skal være enkelt. Det skal være avansert, det skal være komplekst, det skal ikke forstås av drittunger. For de vil vi ikke ha, vel, jeg vil ikke ha dem iallefall. Det er en grunn til at spillet er merka 'M', kanskje det ikke har så mye med blod og puppestell som det har med å faktisk være moden nok til å forstå at spillet nettopp er sluppet og at folk må ha litt tålmodighet.

 

Men for all del, syt i vei. :roll:

Lenke til kommentar
AoC mangler noe udefinerbart, men samtidig vitalt, noe. Her blir jeg for det meste gående rundt og vasse uten verken mål eller mening.

 

 

Da synes jeg du skal tviholde på WoW og ALDRI prøve noe annet enn WoW , for ting vil aldri bli så enkelt som det er i dette spillet - ever .

Egentlig forsto jeg aldri dette du skrev her , gjorde du ikke quester ? Ikke PvP- minigames ? Gud hjelpe meg ,,,,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...