Gå til innhold

[AoC]Noen som er Skuffet?

Anbefalte innlegg

Synes Funcom har en lang vei å gå her, at de har et bra utgangspunkt er det ingen tvil om, men hadde trodd de hadde kommet mye lengere til release :o

nå sammenligner du aoc som hadde "delvis" release for et par dager siden med et spill som er flere år gammelt å gått gjennom utvidelser og utallige patcher. Hva mener du er dårlig?

Det har jeg da beskrevet got over her ;-) - men akkurat det du sier her, -sikkert mange i Funcom som har spilt wow, og de har da altså hatt 3 år på å plukke ut de beste bitene fra akkurat hvordan interface-tingene er laget der... noe jeg synes de ikke har gjort...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sikkert mange i Funcom som har spilt wow, og de har da altså hatt 3 år på å plukke ut de beste bitene fra akkurat hvordan interface-tingene er laget der... noe jeg synes de ikke har gjort...

Wow ui'en sånn som den er på default er jo rimelig ubrukelig.

Lenke til kommentar

Folk må huske spillet strengt talt ikke er ute enda en gang. Småpirk kommer det alltid til å være, så jeg foreslår at man venter 2-3 mnd før man dømmer spillet. Lett å bli bortskjemt hvis man har spilt ett 3 år gammelt MMORPG kontra et som akkurat er ute av beta :)

Bellicus: Helt enig, er en grunn til at så og si alle bruker action bar addons.

Lenke til kommentar

Det som uroer meg nå er at jeg husker at i wow helt i begynnelsen så følte jeg at ALT var rett. Stemning, gameplay, animasjoner osv...det var bare DER..oste av kvalitet og det å være 100% gjennomført. Småbugs var det selvsagt...men bugs har ALDRI fått meg til å misslike et spill. Bugs rettes lett opp i og er ikke en del av ja..hva skal jeg si..spill-motoren.

DET som faktisk er en del av spillmotoren er hvordan f.eks som en kar her nevner....at han føler som han løper på tredemølle. DETTE er en del av spill-motoren og lar seg ikke fikse med updates etc...DET uroer meg..men håper han bare innbiller seg det hehe...for alt hva jeg har sett av in-game videoer har vært bra med hensyn på spill animasjoner og motoren generelt. Riding ser jo usannsynlig realistisk ut egentlig. DEt var nettopp slike feil som ødla LOTRO fullstendig for min del. Måten vaktene gikk på..med bena som stokker ut til hver side...og ansiktene var "limt" på hodet sammen med hjelmer osv...=ser jæææævlig billig ut:(

MEN husker AO...som forøvrig var et sinnsykt møkkaspill, men null innlevelse og svært svært uengasjerende story og setting. MEN det som var bra i AO var grafikken i seg selv..og animasjonene var ikke så hakkande gale. SÅ alt i alt så tror jeg spill-motoren i AOC ikek kommer til å skuffe meg. Men vi får se....må vente til 23 mai jeg hehe

Lenke til kommentar
Men vi får se....må vente til 23 mai jeg hehe

Tror du skal være bra kresen dersom du ikke kommer til å like Aoc. Det eneste som kanskje mangler i AoC som WoW hadde, er stemning. Aoc er ikke et koselig spill, ikke et spill som gir den magiske, eventyr-stemningen og det mangler en atmosfære man blir dradd inn i. Det ser sinnsykt bra ut og er gøy å spille, men that's it. (min mening)

Lenke til kommentar
og når du løper rundt så ser det ut som karakteren din løper på en tredemølle mens bakken scroller avgårde som på en gammel 2D shooter ... :o

men akkurat disse tingene gjør at det er en lettelse å fyre opp wow igjen ...

Du mener altså at løpeanimasjonen i WoW er bedre enn den i AoC..?

Lenke til kommentar
Men vi får se....må vente til 23 mai jeg hehe

Tror du skal være bra kresen dersom du ikke kommer til å like Aoc. Det eneste som kanskje mangler i AoC som WoW hadde, er stemning. Aoc er ikke et koselig spill, ikke et spill som gir den magiske, eventyr-stemningen og det mangler en atmosfære man blir dradd inn i. Det ser sinnsykt bra ut og er gøy å spille, men that's it. (min mening)

Akkurat DET er også en av mine store bekymringer. Wow tok meg med storm pga stemningen. Alt var rett og slett koselig:) MEN..husker dere FAR CRY?...ikke egentlig et koselig spill. MEN jeg så en som skrev at grafikken lignet far cry. Og far cry hadde en utrolig magisk følelse som ene og alene kom av grafikken og lyset i spillet. Det kan ha hatt med hvite strender på en sydhavsøy å gjøre, men etter hva jeg ser ligner det stedet man strander i AoC utrolig på FAR-CRY grafikk og setting. Så dette er et håp for meg:) For jeg levde meg virkelig inn i far cry, selv om storyen og alt var 10000 ganger bedre i wow:)

Lenke til kommentar

Det som er bra med far-cry er jo frihetsfølelsen, at man kan benytte seg av jungelen for å få fordel i kampen, og også at det er enormt store områder der man kan gå rundt og bare glede seg over at det ser fint ut. I aoc er det mange usynlige vegger på steder der de ikke burde ha vært og selv om det er mye flott landskap, så fikk hvertfall ikke jeg noe frihetsfølelse av det lille jeg prøvde på open beta. I wow er man i en zone, og innenfor den så kan man stort sett gå hvor man vil, men i aoc virker det mer som man hele tiden blir ført rundt på stier, for å få hjelp til å gå i den riktige retningen. F.eks. å hoppe over en stein kan blir problematisk, fordi da støter man på en usynlig vegg, som hindrer en i å komme til et annet sted som ikke skal være tilgjengelig.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har sett vil jeg tørre å påstå det også. Det virker ikke som om bakken og bena er i "samspill" i AoC, greit nok at humans ser utrolig dumme ut i WoW, men bortsett fra det vil jeg påstå at den i WoW er bedre også. Men det blir smårusk (som kan irritere veldig over tid?).

Lenke til kommentar

Synes (løpe) bevegelses animasjonene i AOC er ganske så bra. Har opplevd noen få ganger å "flyte" bortover bakken, men så har jeg en gammel maskin som kan slite litt må å spille av all animasjon hvis det er mye folk i området. Testet også EQ2, SWG og LOTRO i sin tid, og mener bestemt at AOC sine animasjoner er bedre.

WOW sine animasjoner er veldig bra gjennomført, om det har med den enklere grafikken å gjøre vet jeg ikke, men det som er digg med WOW er at all bevegelse du gjør er ekstremt responsivt. I WOW hvar det også god integrering mellom forskjellige animasjoner også.

I LOTRO derimot så det alltid snodig ut når man beveget seg samtidig som man brukte forskjellige "spells". Bevegelses animasjonen stoppet opp for så å spille av "spell" animasjonen, deretter tilbake til løpe animasjon. Dette førte til at man fløt bortover bakken når dette skjedde.

Lenke til kommentar
MEN husker AO...som forøvrig var et sinnsykt møkkaspill, men null innlevelse og svært svært uengasjerende story og setting. MEN det som var bra i AO var grafikken i seg selv..og animasjonene var ikke så hakkande gale. SÅ alt i alt så tror jeg spill-motoren i AOC ikek kommer til å skuffe meg. Men vi får se....må vente til 23 mai jeg hehe

Null innlevelse og uengasjorende story i AO? I mine øyne går overgår storyen i AO storyen i WoW uten problemer. En så dyp og spennende story er det ikke mange spill som har. Det du derimot kan klage på er mangelen av story-elementer i spillet, men selve storyen er rett og slett fantastisk.

Lenke til kommentar
Det som er bra med far-cry er jo frihetsfølelsen, at man kan benytte seg av jungelen for å få fordel i kampen, og også at det er enormt store områder der man kan gå rundt og bare glede seg over at det ser fint ut. I aoc er det mange usynlige vegger på steder der de ikke burde ha vært og selv om det er mye flott landskap, så fikk hvertfall ikke jeg noe frihetsfølelse av det lille jeg prøvde på open beta. I wow er man i en zone, og innenfor den så kan man stort sett gå hvor man vil, men i aoc virker det mer som man hele tiden blir ført rundt på stier, for å få hjelp til å gå i den riktige retningen. F.eks. å hoppe over en stein kan blir problematisk, fordi da støter man på en usynlig vegg, som hindrer en i å komme til et annet sted som ikke skal være tilgjengelig.

Har ikke spilt spillet ennå men ut ifra det jeg har hørt så er det bare de første Zonene som er sånn og etter vært når du kommer ut i "The Real World" så blir det helt fritt. Vet ikke om dette er sant, er utrolig fattig vis man MÅ følge en sti da..

Lenke til kommentar

Ja, jeg håper for guds skyld at start sonen in AoC er begrenset med vilje. For akkurat det er noe av det jeg har savnet... store åpne områder man kan bevege seg på. Men så antar jeg at Tortage og øya rundt er litt som dalen der Northwind abbey ligger i WoW... rimelig lite og avgrenset før "det virkelige spillet begynner".

Lenke til kommentar

Null innlevelse og uengasjorende story i AO? I mine øyne går overgår storyen i AO storyen i WoW uten problemer. En så dyp og spennende story er det ikke mange spill som har. Det du derimot kan klage på er mangelen av story-elementer i spillet, men selve storyen er rett og slett fantastisk.

ok sorry..da gjorde nok mangelen på story elementer at jeg ikke fikk med meg hele historien. Jeg spilte det ikke så lenge...noen dager. Mens storyen i wow fenget meg fra første stund ihvertfall....til sammenligning om ikke annet.

Lenke til kommentar

Nå visste du vel mer eller mindre litt om hva warcraft universet handlet om. jeg for min del aner ikke hva AO er bygget på. Jeg har nå kun lest conan tegneserier. men jeg hadde syntes det vært jævli kult om de hadde sånn elementer som røvere på hester kommer og ser på deg som ett bytte når du er ute å vandrer i villmarken. litt som de vaktene i wow som følger veien og tar mobs/ og andre factions. hvis dere skjønner :p

Lenke til kommentar
Det som uroer meg nå er at jeg husker at i wow helt i begynnelsen så følte jeg at ALT var rett. Stemning, gameplay, animasjoner osv...det var bare DER..oste av kvalitet og det å være 100% gjennomført. Småbugs var det selvsagt...men bugs har ALDRI fått meg til å misslike et spill. Bugs rettes lett opp i og er ikke en del av ja..hva skal jeg si..spill-motoren.

du spilte sansynligvis på EU release, wow US release var flere måneder før. Så det var masse bug fiksing og patching får du spilte det.

Lenke til kommentar
ok sorry..da gjorde nok mangelen på story elementer at jeg ikke fikk med meg hele historien. Jeg spilte det ikke så lenge...noen dager. Mens storyen i wow fenget meg fra første stund ihvertfall....til sammenligning om ikke annet.

Storyen i AO er rett og slett enormt tankevekkende, den tar for seg elementer fra kjente historier som Kong Arthur, Dune og kristendom, og blander alt dette sammen med teknologi og moral, og skaper noe nytt og enestående i motsetningen til Warcraft universet som i mine øyne er platt, kjedelig og lite givende.

Lenke til kommentar
og når du løper rundt så ser det ut som karakteren din løper på en tredemølle mens bakken scroller avgårde som på en gammel 2D shooter ... :o

men akkurat disse tingene gjør at det er en lettelse å fyre opp wow igjen ...

JEg skjønner ikke hvordan folk kan si noe sånt, AoC sin løpeanimasjon er kjemperealistisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...