Gå til innhold

[AoC]Noen som er Skuffet?


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke sikker på hvem du sikter til med posten din Chirsteven, men jeg sammenligner iallefall med WoW allerede fra Beta. Allerede da, på level 20 noe med en mage hadde jeg følelsen av at "dette er digg!" Nå var/er jeg ingen hardcore spiller, så mangelen på endgame content var ikke noe problem for meg de første 6 mnd fra release iallefall. Det tekniske rundt servere velger jeg å se bortifra, ettersom det ikke er det som definerer om et spill er bra eller ei. For enkelte, meg og tydelig vis Saykin, så er det bare noe som er off med spillet.

 

Den er grei , er ikke alle som liker stilen og det forstår jeg godt , som sagt jeg liker ikke night elfs som løper rundt og skyter pil og bue heller og liker denne stilen mye bedre , men den .. hmm det er noe som ikke er rigtig høres litt rart ut ( høres ut som .. hmm dette er jo ikke wow ), det dere venter på er wow 2.0 og ikke aoc. og ikke noe gæernt med det alle har vi forskjellig smak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så langt er jeg helt hekta på spillet men dette liker jeg ikke:

 

*Delte instancer, dvs mange grupper i samme gruppeinstance. Hørte jeg noen si spawn camping og gankefest i Main system?

*Alt for lite quest etter level 50.

*"Bugga" crafting, og nesten umulige gathering quest. Alchemy er det enda? ingen som har klart å komme forbi tier 1 questa. Yeti bile? Og gathering... i 95% av tilfella er resursen tom når du kommer til den.

 

Bortsett fra dette er det bare småplukk, som quest som bugger, klassebalansering osv.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker på hvem du sikter til med posten din Chirsteven, men jeg sammenligner iallefall med WoW allerede fra Beta. Allerede da, på level 20 noe med en mage hadde jeg følelsen av at "dette er digg!" Nå var/er jeg ingen hardcore spiller, så mangelen på endgame content var ikke noe problem for meg de første 6 mnd fra release iallefall. Det tekniske rundt servere velger jeg å se bortifra, ettersom det ikke er det som definerer om et spill er bra eller ei. For enkelte, meg og tydelig vis Saykin, så er det bare noe som er off med spillet.

Jeg hadde og den følelsen på lvl 20 når jeg starta med wow i 04 (rett etter release) og jeg må si at jeg ikke har helt den samme følelsen med conan, men wow var også da det første MMO jeg spilte.Det er vel også slik at man ikke ikke regne med å "oppdage" gleden av mmo's pånytt når man allerede har gjort det! :p

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=962870 <- der kan du lese hva som blir gjort med Age of Conan i nermeste fremtid, ( dvs juni/juli)

 

Flere quest soner level 30+ og 50+

flere instancer

pvp system

+ mye mye mer :) les tråden!

 

 

 

i tilleg har jeg lest på forumet (inlegg av funcom dev's)

 

Necromancer / Demo

får en "major" fiks.

Det blir laget et straffsystem for å ganke low-levels

Lenke til kommentar

hoho! Så fantastisk! Her renner det inn den ene kanselleringen etter den andre hvorpå fanboysa blir helt "NEI! DU TAR FEIL! SPILLET ER *BRA*! HØRER DU? BRA! KAN IKKE FORVENTE blablapisspreikblabla"

 

Minner meg veeeldig om iPod vs alt annet egentlig. Før alle ga opp så kom det jo 10 artikler på diverse steder i uke med "Er dette den nye iPod-killeren?". Absolutt alt ble sammenlignet med iPod. Samme med WoW... og alle vet at iPod selv den dag i dag er størst, mest brukt, osv.

 

Kan se for meg latteren på Blizzardkontoret når de fyrte opp Conan for første gang - "HAHA! *THIS* is what they came up with?!"

Lenke til kommentar

Det er litt vell mye som skurrer nå ja...

Jeg fikk som mange andre her ikke den wow følelsen som nettopp wow gav.

Helt siden open beta syns jeg wow var knall fett og jeg prøvde å få spilt det mest mulig.

med AOC er ikke dette så viktig. Er nå lvl 41 og egentlig litt lei.

 

Grafikken er fin. Gameplayer er bra. liker classen jeg spiller (POM). ting går fort. quest går i et rasende tempo når du har mange. Da er det ganske artig å spille. Får følelsen av at du faktisk kommer noen plass.

 

Alt gikke smerte fritt opp over men rundt 35 og oppover va det litt still stand. hvor skal jeg gå ? hvor er zonene egentlig ?

Syns ikke verdens kartert er til stor hjelp til noe som helst.

 

Flere og flere quest du finner er ødelagt. Jeg brukte noen timer inne i en pyramide o khopstef. Ikke mye som skjedde der. Som i alle andre instance så lagt er det ikke noe kart. verken på minimapen eller vanlige zone kartet. Så da var det jo å vase der inne i håp om at jeg gikk rett vei. Var go ganger i øst og vest så det var relativt frustrerende.

questene var vansklig å fullføre. skulle redde en dame. fant nøkkelen til låsen men hadde jo ikke anelse på hvordan jeg skulle finne tilbake til den frøkena, helt håpløst.

Videre var der noen dører du kunne gå rett igjenom. ende med at jeg drap noen queste folk i feil rekke følge. så da var det questet ødelagt. Kom til enden av instancen, knerta sjefen der inne. Questet ble ikke oppdater så ingen rewaerd der heller.

fikk jo endel xp da men... nei ikkje spesielt imponert.

 

GUIn og kommandoer er langt fra intuitiv. hvordan søking etter grupper og personer fungerer skjønner jeg egentlig ikke helt.

hvordan gjør du deg tilgengelig for en instance ?

samtidig er det forferdelig vanskelig å invtere til guild og legge til venner.

 

kommando systemet er vanskelig.. /cc addbuddy for svarte ? buddy ? hva er det for et ord da ?

og hva er egentlig cc ?

 

chatn er dårlig. rett og slett

climbing ? bare tull

reising tar utrolig lang tid.

 

Nei der er endel som mangler. Det er ikke stor inspirasjon å lese om de "tomme" levlene som jeg snart kommer opp til.

Og fra det jeg leser på forumet er der ikke noe end game nå. Og til forsvar sier folk at wow hadde det heller ikke men also..

MC var der ikke. Onyxia var der vell fra starten men end game er ikke nødvendigvist bare raid.

Wow hadde flere 5 mans for lvl 60 når spille kom ut.

AOC har og dette men ut i fra det jeg kan lese er disse forferdlig dårlige. respawns over en lav sko. uengasjerende sjefer som ikke dropper en ting.

 

PVPen er litt sann der. Jeg spiller på PVE server og skal ikke si noe om PVP server, for det vet jeg ingeting om. Men disse minigames. Bare tull egentlig. Ingen spiller captuer the skull, så den får jeg ikke testet. men totem fight eller hva det heter. utrolig kjedlig. kampen starter og alle går til hversin leir. knuser totemen, møtes på mitten og dreper hverandre. den som er heldigs med laget sitt vinner.

level spennet i pvp er ENORMT ! i går gjorde jeg en pvp kamp. mitt lag hadde 6 folk fra lvl 40 til 44 mens det andre laget var fra lvl 48-56. hvordan i svarte skal vi vinne det.

putter lvl 40-59 i samme gruppe. det er jo ikke gøy i d hele tatt.

 

Men nå er det jo heldigvis sommer. og det tror jeg funcom skal være glad for. Det er jo ikke høysesong for spilling nå. Kommer til å droppe dette spillet om der ikke skjer noe radikalt til høsten men for nå henger jeg der inne.

Det er meget mye bra her og uløst potensiale.

 

men nå er det ut i sola så får conan heve her inne..

se om gutta i oslo klarer å finne på noe spenstig...

Lenke til kommentar
hoho! Så fantastisk! Her renner det inn den ene kanselleringen etter den andre hvorpå fanboysa blir helt "NEI! DU TAR FEIL! SPILLET ER *BRA*! HØRER DU? BRA! KAN IKKE FORVENTE blablapisspreikblabla"

 

Minner meg veeeldig om iPod vs alt annet egentlig. Før alle ga opp så kom det jo 10 artikler på diverse steder i uke med "Er dette den nye iPod-killeren?". Absolutt alt ble sammenlignet med iPod. Samme med WoW... og alle vet at iPod selv den dag i dag er størst, mest brukt, osv.

 

Kan se for meg latteren på Blizzardkontoret når de fyrte opp Conan for første gang - "HAHA! *THIS* is what they came up with?!"

 

 

Blizzard har uttalt mange ganger at de ønsker AoC og Warhammer velkommen , hvis disse spillene flopper så vil det ikke være bra for MMO sjangeren , sjangeren er ganske skjør da det er få spill som er bra og Blizzard sier det er plass til alle tre og vel så det .

 

Denne hylingen og griningen i denne posten er rene Barrens chatten , og det er vel derfra de kommer også -fra WoW .

Det er utrolig å se at folk som ikke liker conan må plutselig leke drama-Queen og fortelle hele VERDEN at de misliker spillet.

Siden spillet er tilnærmet utsolgt i hele verden (Eidos trykker opp flere spill ) og FC sier dem hadde kapasitet for 700.000 spillere ved start ( flere servere vil bli addet )- Hvis vi har 1000 Drama Queens som hyler og skriker at dem ikke liker spillet , så lager disse UTROLIG masse støy .

 

Liker du ikke Conan , gå tilbake til WoW og hold kjeft ! Ta det som en mann ;)

 

Snart kommer ekspansjonen til WoW , da blir det litt roligere i Conan og mindre hyling ;)

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Jeg skuffet over at Funcom ikke klarte å avverge oss andre mot drittunger som nå flyr rundt og whiner fordi AoC ikke ble enn WoWcopy, med bedre grafikk, ikke nok med det de forventet at spillet skulle være smooth og buggfri ved release akkurat som alle andre MMORPG-spill er ved release NOT...

 

EDIT: adda en dot etter not, tok meg 3sek. Så derfor har jeg den idiotiske edit greia under.

Endret av Lubben
Lenke til kommentar

Synes det er litt morsomt med slike meninger. Der morsomste med slike diskusjoner i OOC er at det er samme part, mot samme part. Det er unge gutter, som klager over andre unge gutter.

 

Jeg har inntrykk av at de som ikke klager over dette, er den eldre og mer seriøse brukermassen. Jeg har kun sett ett par fra guildet som klager over slike ting, og det er også de som fremstår som mindre modne.

 

Jeg har ingenting å klage på miljøet. Det er tilfredsstillende å drepe klagebøtter.

Lenke til kommentar
Liker du ikke Conan , gå tilbake til WoW og hold kjeft ! Ta det som en mann

 

Det er noen som ikke liker AoC, innse det og ta det som en mann. Ikke kom og grin i en tråd som heter "Noen som er skuffet?" ;)

 

I disse ytringsfrihets dager er det rom for både fanboys og whiners.

Lenke til kommentar
Blizzard har uttalt mange ganger at de ønsker AoC og Warhammer velkommen , hvis disse spillene flopper så vil det ikke være bra for MMO sjangeren , sjangeren er ganske skjør da det er få spill som er bra og Blizzard sier det er plass til alle tre og vel så det .

 

Et firma så stort som Blizzard og som er så fremme i medialys må selvsagt svare 100% politisk korrekt på denen typen spørsmål og ikke virke som den store stygge ulven, da det er mange unge idealistiske sjeler som spiller wow. Hadde Blizzard blitt den store stygge ulven så hadde mange reagert.

 

OG siden ingenting står og faller på hva Blizzard sier om AoC og Warhammer, så kan dem liksågodt være hyggelig ikke sant?

 

Så hva Blizzard sier må taas med en klype salt om den saken.

 

Det som FAKTISK er tilfelle er at jo mer folk klager, jo lettere er det å få funcom til å innse at noe er et problem og rette på dette:) Så bare fortsett å klage, så er sjansen stor for at problemene blir gjort noe med :thumbup:

Lenke til kommentar
Synes det er litt morsomt med slike meninger. Der morsomste med slike diskusjoner i OOC er at det er samme part, mot samme part. Det er unge gutter, som klager over andre unge gutter.

 

Jeg har inntrykk av at de som ikke klager over dette, er den eldre og mer seriøse brukermassen. Jeg har kun sett ett par fra guildet som klager over slike ting, og det er også de som fremstår som mindre modne.

 

Jeg har ingenting å klage på miljøet. Det er tilfredsstillende å drepe klagebøtter.

 

Jeg er for så vidt over aldersgrensen, men men. Jeg prøver ikke å si at alle under 18 er umodne, men heller at det blir for drøyt når man møter på 12år gamle gutter som faktisk kan ødelegge noe av spillopplevelsen. Et eksempel kan være instances, hvor man ofte møter på noen som ender opp med å ødelegge alt, "lolz, you guyz zuck, i leaving" etter å ha prøvd å leke Rambo. Dette kan jo selvsagt skje med eldre spillere også, men jeg vil tørre å påstå at majoriteten av disse er noen år under aldersgrensa.

 

Det her blir egentlig smårusk og man kan enkelt komme unna det ved finne seg et godt guild med likesinnede. Men, det er fortsatt noe som egentlig ikke skal være der, ihvertfall i følge FunCom :) Nå vet jeg ikke om det innlegget var skrevet med tanke på meg, men jeg fikk ihvertfall sagt min mening. :fun:

Lenke til kommentar
Kan se for meg latteren på Blizzardkontoret når de fyrte opp Conan for første gang - "HAHA! *THIS* is what they came up with?!"

 

Kan heller tenke meg at de på Blizzardkontoret var sjokka "Wow...A small company just made a better launch than us"

 

 

Jeg husker godt når WoW kom, alle startet med spillet løpe av februar, en måned etterpå sluttet dem. Kommentarene som var da var "Er så jævlig bugga at det er ikke gøy å spille en gang" "Mange av questa var så bugga at jeg sluttet" "Jeg vet ikke hvor jeg skal gå, har kommet til lvl 30" "Spillet er jo ikke ferdig engang, dette er dårlig av blizzard. Her kjøper jeg et spill så er det ikke ferdig engang" osv.

 

EDIT:

WoW solgte 240 000

AoC solgte 400 000

Endret av Lubben
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Off topic: Merket ikke noe spesielt bugs i wow i begynnelsen. Den eneste var når man skulle loote/mine/plukke blomster at man kunne sitte fast i "plukk opp" animasjonen

Lenke til kommentar
Kan se for meg latteren på Blizzardkontoret når de fyrte opp Conan for første gang - "HAHA! *THIS* is what they came up with?!"

 

Kan heller tenke meg at de på Blizzardkontoret var sjokka "Wow...A small company just made a better launch than us"

hahahha ja helt sikkert

 

WoW solgte 240 000

AoC solgte 400 000

En ting som er helt sikkert er at AoC ikke hadde solgt halvparten så mye om ikke WoW gjorde MMO'er til noe stuerent og allemannseie. Blizzard har med WoW åpnet MMO markedet dramatisk i forhold til hva det var.

 

Hvor har du disse tallene fra forresten? Regner med at du ikke bare dro de ut av ræva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...