Gå til innhold

[AoC]Noen som er Skuffet?


Anbefalte innlegg

Ja da var accounten kansellert. Klarer ikke å sette fingeren på noe spesifikt som gjorde at jeg ikke ville mer, men det fenget meg bare ikke skikkelig. Ikke på samme "herregud så bra!" måte f.eks. World of Warcraft gjorde i den spede betaen. Tror jeg nyter sommeren ute og sjekker status til høsten igjen heller, hadebra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kom tilfeldigvis over AoC i en Expert-butikk for et par-tre dager siden og klarte selvfølgelig ikke å motstå fristelsen til å kjøpe det. Innstalleringen av de to DVD-platene tok en lang evighet, men forløp helt uten problemer. Deretter var det ca. 750 MB med patcher som måtte lastes ned, noe som også gikk smertefritt. Meget bra.

 

Men så var det selve spillet, da. AoC har stoff i seg til å kunne bli noe stort, definitivt, men pr. dags dato er det mye som skurrer. Uendelig mye som skurrer. Spillet virker kort og godt uferdig og jeg får følelsen av å være en beta-tester. Alt kan selvfølgelig fikses på og forbedres, men jeg forholder meg til AoC slik det fremstår i dag og ikke slik det kanskje blir en eller annen gang i fremtiden. Jeg ønsker Funcom lykke til og håper virkelig de oppnår suksess, det fortjener de. Når beta-fasen er over vil jeg gi spillet en sjanse til. Helt klart.

 

Blizzard kan fortsatt sove trygt. AoC er ikke engang i nærheten av å representere noen reell "trussel". Ennå. Naturlig nok. For øyeblikket er WoW milevis foran på de aller, aller fleste områder - og det sier jeg til tross for at jeg til tider er møkklei spillet.

Lenke til kommentar

Ja min erfaring til nå er at AoC ikke slår wow, men meg og sikket mange med meg er litt mettet av wow etter 3 år. Og siden vi er vant til å ha noe å spille på så trenger vi en erstatning for wow. Og der er det AoC kommer inn:) Det finnes ingen andre spill i samme sjanger som kan måle seg med wow, men AOC er det som kommer nærmest ihvertfall:)

 

Og som Mr. Lee sa...det er noe han ikke kan sette fingeren på.. Jeg tror den følelsen er følelsen av noe som ikke er helt ferdig utviklet, noe som ikke er 100% gjennomført og noe som ikke "lyser" så mye av et sinnsykt budsjett, som det svært mange av oss følte når wow kom:)

 

Men for all del...det finnes ikke noe annet å spille nå:) Så AoC er det som blir spilt for min del:) Jeg venter med skrekkblandet fryd på warhammer online...spennende å se om det spillet klarer å rive meg bort fra AoC.

Lenke til kommentar
Ja da var accounten kansellert. Klarer ikke å sette fingeren på noe spesifikt som gjorde at jeg ikke ville mer, men det fenget meg bare ikke skikkelig. Ikke på samme "herregud så bra!" måte f.eks. World of Warcraft gjorde i den spede betaen. Tror jeg nyter sommeren ute og sjekker status til høsten igjen heller, hadebra!

Jeg gjorde akkurat det samme, var et eller annet som skurra. Det fikk meg ivertfall til å slutte å spille. Spillet føles litt som guild wars, med alle instancene.

Lenke til kommentar

Nei jeg er overhodet ikke skuffet , hvorfor skulle jeg det ; Etter 4 år med barnespillet WoW med sine søte gnomer med musefletter og sukkersøte lyder har jeg nå fått oppfylt min drøm ; å spille i et MMO som passer for MEG .

 

Folk sammenligner Conan med WoW , for WoW er det eneste MMO spillet de har spillt .

Instancer er conans STERKESTE side da man slipper å stå i kø for questmobs osv.

 

Å komme i samme instance er griselett alikevel .

 

Hvorfor føles conan som Guildwars ? I GW har man ikke annledning til å omgåes andre spillere utenfor byene , dette er IKKE tilfelle i conan .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Har selv ikke spilt wow etter AOC kom ut.

Jada, noen mangler er det i spillet men velger å tro at det blir rettet opp rimelig fort.

Mye er jo allerede fiksa.

Ut fra mitt synspunkt er spillet fantastisk bra og releasen føltes bugfri samt gjennomført.

Har hittil opplevd problemer med bare en plass i spillet, og det må jo sies å være bra.

Enkelte feil er det jo i klassene, men ingenting av så stor betydning at jeg føler for å slutte.

 

Før dere gjør opp en total vurdering av spillet les brevet fra Gaute vedr. kommende forandringer.

 

Skal man sammenlikne med wow som er naturlig å gjøre kommer styrker og svakheter her.

 

Styrker.

+Questene er meget bra. God story og innlevelse.

+Ingen factions. Det betyr INGEN REP grinding.

+Trenger man quest items så dropper dem faktisk. Man må ikke drepe 100 mobs for 10 quest items.

+Kraftig og rimelig vanskelig combat system. Kids kommer til å holde seg til wow og button bashing.

+Flotte omgivelser som virkelig suger deg inn med godt designede områder og flott musikk.

Ingen reprasjon kostander på gear.

+Alt føles veldig realistisk.

+Veldig bra map system som gir god informajon om quests

+18 Års grense.

 

Svakheter.

-Chat systemet er svakt i forhold til hva Blizzard har prestert med wow.

-Crafting og gathering er bedre lagt opp i wow. Systemet føles ikke helt ferdig.

-Tungvint å forflytte seg mellom store områder. Her burde man ha lagt opp en form for transport som går utenom low level områdene. Reising tar en god del av spilletiden din.

-Stor ubalanse mellom enkelte klasser. (Dette regner jeg med blir fiksa og kan ikke direkte kalle det en svakhet) Klasser har jo blitt buffa og nerfa i wow også ved flere anledninger.

Krever kraftig PC.

 

Er nå level 45 og har hørt det er manko på content fra 50 og opp. Som dere leser fra brevet til Gaute er det ting på gang. Hadde ikke det vært på trappene ville nok det vært det første som skuffa meg med AOC. Hittil er mine forventninger innfridd.:)

Lenke til kommentar

Det er helt sikker mange som begynte å spille wow kanskje 1-2 år etter releasen og det er jo klart at spillet da føltes mye mer ferdig. Så å vente et halvt eller kanskje et helt år før man går i gang med aoc er sikkert ikke dumt for de fleste. Siden man har blitt vant med litt luksus fra før.

 

Nei nei det er ikke en whine tråd fra en fanboy, men bare en realitet at tja kanskje så mange som 90& ikke har spilt et mmorpg fra starten av.

 

Selv synes jeg det er noe av sjarmen i et mmorpg, å se hvor mye som mangler, å følge utviklingen, elsker å være en del av starten.

 

Men jeg prøver å prioritere sommeren så mye som mulig, så det blir nok ikke fryktelig mye spilling alikevel!

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Men når sant skal sies..jeg kan med hånden på hjertet si at wow egentlig ikke har blitt bedre med årene (i mine øyne). Joa...klart at bugs osv har blitt fikset fortløpende, men det grunnleggende i spillet har vært det samme fra dag 1. Her føler jeg AoC har mer å gå på. For AoC er litt "uferdig", noe ikke wow var med release. Så AoC blir nok et bedre spill med tiden.

Lenke til kommentar
Jeg kom tilfeldigvis over AoC i en Expert-butikk for et par-tre dager siden og klarte selvfølgelig ikke å motstå fristelsen til å kjøpe det. Innstalleringen av de to DVD-platene tok en lang evighet, men forløp helt uten problemer. Deretter var det ca. 750 MB med patcher som måtte lastes ned, noe som også gikk smertefritt. Meget bra.

 

Men så var det selve spillet, da. AoC har stoff i seg til å kunne bli noe stort, definitivt, men pr. dags dato er det mye som skurrer. Uendelig mye som skurrer. Spillet virker kort og godt uferdig og jeg får følelsen av å være en beta-tester. Alt kan selvfølgelig fikses på og forbedres, men jeg forholder meg til AoC slik det fremstår i dag og ikke slik det kanskje blir en eller annen gang i fremtiden. Jeg ønsker Funcom lykke til og håper virkelig de oppnår suksess, det fortjener de. Når beta-fasen er over vil jeg gi spillet en sjanse til. Helt klart.

 

Blizzard kan fortsatt sove trygt. AoC er ikke engang i nærheten av å representere noen reell "trussel". Ennå. Naturlig nok. For øyeblikket er WoW milevis foran på de aller, aller fleste områder - og det sier jeg til tross for at jeg til tider er møkklei spillet.

 

du har spilt spillet i et par 2-3 dager og derfor føler du deg kvalifisert til å utale deg om hvordan spillet i sin helhet er?

 

Jeg for min del var lite fornøyd med de første 20 levlene. (bortsett fra grafikken)

 

spillet starter først etter du har kommet deg vekk fra den ekle øya.

Endret av whipslash
Lenke til kommentar
Jeg kom tilfeldigvis over AoC i en Expert-butikk for et par-tre dager siden og klarte selvfølgelig ikke å motstå fristelsen til å kjøpe det. Innstalleringen av de to DVD-platene tok en lang evighet, men forløp helt uten problemer. Deretter var det ca. 750 MB med patcher som måtte lastes ned, noe som også gikk smertefritt. Meget bra.

 

Men så var det selve spillet, da. AoC har stoff i seg til å kunne bli noe stort, definitivt, men pr. dags dato er det mye som skurrer. Uendelig mye som skurrer. Spillet virker kort og godt uferdig og jeg får følelsen av å være en beta-tester. Alt kan selvfølgelig fikses på og forbedres, men jeg forholder meg til AoC slik det fremstår i dag og ikke slik det kanskje blir en eller annen gang i fremtiden. Jeg ønsker Funcom lykke til og håper virkelig de oppnår suksess, det fortjener de. Når beta-fasen er over vil jeg gi spillet en sjanse til. Helt klart.

 

Blizzard kan fortsatt sove trygt. AoC er ikke engang i nærheten av å representere noen reell "trussel". Ennå. Naturlig nok. For øyeblikket er WoW milevis foran på de aller, aller fleste områder - og det sier jeg til tross for at jeg til tider er møkklei spillet.

 

du har spilt spillet i et par 2-3 dager og derfor føler du deg kvalifisert til å utale deg om hvordan spillet i sin helhet er?

 

Jeg for min del var lite fornøyd med de første 20 levlene. (bortsett fra grafikken)

 

spillet starter først etter du har kommet deg vekk fra den ekle øya.

 

Vet ikke hva slags erfaring du har med MMO's, men det skal ganske mye til for at en person som ikke liker de første timene i spillet å fortsette videre i håpet på at noe forandrer seg. Spesielt de som ikke har fulgt med/lest om spillet på forhånd vil gi opp svært tidlig hvis ikke de første timene (eller tilogmed minutter) tilfredstiller. Gjelder spesielt hvis en spiller ikke forstår hva han skal gjøre, hvor han skal gå osv.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar
Med en halv million spillere til nå er det vel ingen tvil om at dette er en trussel for blizzard. Veldig mange av disse kommer jo nettopp fra wow.

 

http://e24.no/boers-og-finans/article2463422.ece

 

 

Og hvor mye enklere er det ikke å snekre sammen en Donald Duck pocket sammenlignet med en roman ? Det er forskjellen på WoW og Conan , Conan EIER allerede wow etter noen uker , forestill deg hvor bra spillet vil bli på sikt ;)

 

I WoW sin spede begynnelse fantes ikke end content , Molten Core kom først etter et kvartal , det fantes ikke meningsfull PvP , fantes ikke PvP instancer av NOE slag osv .

 

Gi Conan en sjangse ;)

 

Hilsen en FAN BOY av Conan .

post-144689-1212594970_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Krever kraftig PC.

 

At spillet er tungt og stiller svært store krav til maskinvaren er ingen svakhet i seg selv, men jeg er ikke så sikker på at det var så lurt av Funcom å legge listen så høyt. Med dette har de allerede i utgangspunktet diskvalifisert svært mange fra å få anledning til å prøve AoC i det hele tatt, hvilket er meget trist. Det er bare spesielt interreserte som kjøper ny PC, eller oppgraderer den "gamle" for X antall tusenlapper, kun for å kunne spille ett enkelt spill.

 

Hva er det som gjør WoW så unikt? Jo, bl.a det at det inkluderer absolutt alle som ønsker å prøve spillet nettopp fordi det kan spilles på nær sagt hva som helst. Antall spillere er vel bevis godt nok på at grafikk ikke er alt. Det er helt andre ting som teller.

Lenke til kommentar
du har spilt spillet i et par 2-3 dager og derfor føler du deg kvalifisert til å utale deg om hvordan spillet i sin helhet er?

 

Ja, selvfølgelig er jeg kvalifisert til det. Jeg føler meg sågar overkvalifisert til å uttale meg om det. Overkvalifisert til å uttale meg om hvordan spillet føles for MEG. Jeg er faktisk den eneste i hele verden som er kvalifisert til nettopp det, og et par tre dager er derfor mer enn nok grunnlag.

 

Jeg kommer selvfølgelig til å spille ut prøveperioden. Kanskje vil jeg endre syn og fortsette, kanskje ikke. Spillet har potensiale, det er det ingen som helst tvil om - jeg håper bare Funcom er i stand til å få det ut før altfor mange spillere forsvinner.

Lenke til kommentar
Krever kraftig PC.

 

At spillet er tungt og stiller svært store krav til maskinvaren er ingen svakhet i seg selv, men jeg er ikke så sikker på at det var så lurt av Funcom å legge listen så høyt. Med dette har de allerede i utgangspunktet diskvalifisert svært mange fra å få anledning til å prøve AoC i det hele tatt, hvilket er meget trist. Det er bare spesielt interreserte som kjøper ny PC, eller oppgraderer den "gamle" for X antall tusenlapper, kun for å kunne spille ett enkelt spill.

 

Hva er det som gjør WoW så unikt? Jo, bl.a det at det inkluderer absolutt alle som ønsker å prøve spillet nettopp fordi det kan spilles på nær sagt hva som helst. Antall spillere er vel bevis godt nok på at grafikk ikke er alt. Det er helt andre ting som teller.

wow er 3 år gammelt, det var langt ifra tillgjengelig for absolutt alle når det kom ut. AoC på low krever heller ikke spesielt mye.

 

Ja, selvfølgelig er jeg kvalifisert til det. Jeg føler meg sågar overkvalifisert til å uttale meg om det. Overkvalifisert til å uttale meg om hvordan spillet føles for MEG. Jeg er faktisk den eneste i hele verden som er kvalifisert til nettopp det, og et par tre dager er derfor mer enn nok grunnlag.

du er dog ikke kvalifisert til å utale deg om spillet i sin helhet etter å ha sett en bitteliten brøkdel av innholdet.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Krever kraftig PC.

 

At spillet er tungt og stiller svært store krav til maskinvaren er ingen svakhet i seg selv, men jeg er ikke så sikker på at det var så lurt av Funcom å legge listen så høyt. Med dette har de allerede i utgangspunktet diskvalifisert svært mange fra å få anledning til å prøve AoC i det hele tatt, hvilket er meget trist. Det er bare spesielt interreserte som kjøper ny PC, eller oppgraderer den "gamle" for X antall tusenlapper, kun for å kunne spille ett enkelt spill.

 

Hva er det som gjør WoW så unikt? Jo, bl.a det at det inkluderer absolutt alle som ønsker å prøve spillet nettopp fordi det kan spilles på nær sagt hva som helst. Antall spillere er vel bevis godt nok på at grafikk ikke er alt. Det er helt andre ting som teller.

wow er 3 år gammelt, det var langt ifra tillgjengelig for absolutt alle når det kom ut. AoC på low krever heller ikke spesielt mye.

 

Ja, selvfølgelig er jeg kvalifisert til det. Jeg føler meg sågar overkvalifisert til å uttale meg om det. Overkvalifisert til å uttale meg om hvordan spillet føles for MEG. Jeg er faktisk den eneste i hele verden som er kvalifisert til nettopp det, og et par tre dager er derfor mer enn nok grunnlag.

du er dog ikke kvalifisert til å utale deg om spillet i sin helhet etter å ha sett en bitteliten brøkdel av innholdet.

Etter å ha testet en brøkdel av dette spillet har du rett til å gjøre opp din mening om det. To til tre dager er mer enn nok til å komme seg til første byen med andre spillere. Teste chatting, questing, character building, items og mye mer. Spillet har mye mer å by på, men hvis du ikke har likt det du allerede har sett, da betyr det at du ikke liker grunngameplayet i spillet. Da er løpet kjørt. Det er ingen god grunn til at noen "plutselig" skulle begynne å like et spill, når de har spillt i et par dager.

 

Selv elsker jeg spillet og har bestillt nytt grafikkort, mer ram og et nytt hovedkort. Alt dette kun på grunn av Age of Conan. All min hardware ligger i signatur...

 

Alt jeg bestillte ligger fortsatt på postkontoret som stengte 16.30 i dag. Rakk aldri å hente det... *Kjempesint* >:(

 

Edit: Henter det kl 10 i morra. PC bygging og AOC *glede seg*

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
Krever kraftig PC.

 

At spillet er tungt og stiller svært store krav til maskinvaren er ingen svakhet i seg selv, men jeg er ikke så sikker på at det var så lurt av Funcom å legge listen så høyt. Med dette har de allerede i utgangspunktet diskvalifisert svært mange fra å få anledning til å prøve AoC i det hele tatt, hvilket er meget trist. Det er bare spesielt interreserte som kjøper ny PC, eller oppgraderer den "gamle" for X antall tusenlapper, kun for å kunne spille ett enkelt spill.

 

Hva er det som gjør WoW så unikt? Jo, bl.a det at det inkluderer absolutt alle som ønsker å prøve spillet nettopp fordi det kan spilles på nær sagt hva som helst. Antall spillere er vel bevis godt nok på at grafikk ikke er alt. Det er helt andre ting som teller.

 

Krever kraftig PC.

 

At spillet er tungt og stiller svært store krav til maskinvaren er ingen svakhet i seg selv, men jeg er ikke så sikker på at det var så lurt av Funcom å legge listen så høyt. Med dette har de allerede i utgangspunktet diskvalifisert svært mange fra å få anledning til å prøve AoC i det hele tatt, hvilket er meget trist. Det er bare spesielt interreserte som kjøper ny PC, eller oppgraderer den "gamle" for X antall tusenlapper, kun for å kunne spille ett enkelt spill.

 

Hva er det som gjør WoW så unikt? Jo, bl.a det at det inkluderer absolutt alle som ønsker å prøve spillet nettopp fordi det kan spilles på nær sagt hva som helst. Antall spillere er vel bevis godt nok på at grafikk ikke er alt. Det er helt andre ting som teller.

 

 

Alle som ville kunne absolutt ikke spille wow til noe some helst grad i starten , iallefall ikke hvis du hadde tenkt deg inn til byen en tur , husker godt jeg satt på en 3-4 år gammal pc og lagget til månen og hjem hver gang jeg skulle innom ironforge , hadde en kompis som sleit i westfall også husker jeg , crashet i et sett med det gamle søple PC-en hans. mange folk i mitt første guild som løp rundt med 1-10 fps i molten core,men de syns det var greit siden det var dem første mmo og var mere interessert i at det var 40 folk rundt dem enn at spellet lagget som f.

 

så stopp med den selektive tanke gangen ofc nå så funker 4 år gamle wow som pokker på alt av maskinvare der ute , men når det kom så var det ikke akkurat kongen på haugen når det gjelder performance.

Lenke til kommentar

Det er det som er det største problemet her, en del folk får det ikke inn i hodet at wow ikke var så perfekt ved release. De sammenligner med wow 08, og endel sammenligner med hvordan wow var når de startet med det. ofte 1 år+ etter offisiell release. Man må jo skjønne at det ikke går, selvfølgelig er et spill som har vært ute så lenge mer polert, har flere muligheter og innhold.

 

Sammenlignet med wow US release, som var en god stund før EU release har AoC hatt en veldig god release. Wow hadde ikke en dritt endgame ved release, kun en bugget MC som var nede en måneds tid.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på hvem du sikter til med posten din Chirsteven, men jeg sammenligner iallefall med WoW allerede fra Beta. Allerede da, på level 20 noe med en mage hadde jeg følelsen av at "dette er digg!" Nå var/er jeg ingen hardcore spiller, så mangelen på endgame content var ikke noe problem for meg de første 6 mnd fra release iallefall. Det tekniske rundt servere velger jeg å se bortifra, ettersom det ikke er det som definerer om et spill er bra eller ei. For enkelte, meg og tydelig vis Saykin, så er det bare noe som er off med spillet.

Lenke til kommentar

Å si at jeg er skuffet over spillet blir å overdrive, men jeg må si meg ekstremt skuffet over at verden ikke henger sammen, bare er noen få områder på en liten del av mappte som kun henger sammen med båter og hestevogner. Trodde det skulle bli åpnere etter Tortage, men neida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...