Gå til innhold

[AoC]Noen som er Skuffet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med tacomodo her. Det finnes utallige kilder til å lese om de fantastiske opplevelsene med AoC og hvor fanboys kan hause opp hvor flott spillet er. Denne tråden burde vel få lov til å leve etter trådstarters intensjon - ikke som en tråd hvor fanboys prøver å "omvende" de som har noe kritisk å melde...

 

Moderator: frem med øksa!

 

:)

Lenke til kommentar

Er litt skuffet over at det instanced. Nå vet jeg ikke hvordan det ville vært uten instance, men er litt stress å flytte rundt hele tiden. F.eks. var jeg i en gruppe med to andre, vi skulle ta en boss som vi hadde kjempet oss frem til. Vi ble disconnected fra servere, når vi kom inn var vi på forskjellige instancer. Tinger er at om du skifter instance så havner du til res.spot og må kjempe deg frem igjen.

 

edit: får legge til at det selvfølgelig gikk i dass. Vi rotet lenge med å komme på samme instance, en var fremme med bossen, to måtte kjempe seg frem igjen osv. Endte med å joine en annen gruppe som var på vei til samme plass.

Endret av 1978
Lenke til kommentar

Å lese gjennom den tråden her har virkelig vært en opplevelse. Fra å si at AoC mangler ditt og datt fra WoW til å sammenligne grafikken med et spill som ikke er MMO. Det har gått i mye rart og mange syns kanskje det jeg har å si er rart.

 

Først det negative:

 

- Skulle legge til en venn. Leita i interfacen i 5 minutter. Gav opp og har ikke prøvd igjen. UI har vært skuffende. Det meste rett og slett

- Krava til spillet overraska meg, men ny PC er på vei snart så gleder meg til å nyte AoC på high.

- Feat points fikk jeg ikke med meg før lvl 7 da jeg plutselig hadde 200+ points. Kunne gått fått en liten intro på det. Men jeg klarte å lvle til 16 i WoW uten å vite hva talent points var.

- Veldig tungvint å sammenligne gear for å se om det er bedre.

- Alle kan drepe alle... Jeg håper inderlig. At jeg kan forsvare meg bedre når jeg drar spillet bedre

 

Så positive ting:

 

- De første 20 lvlene med rett fram questing og delvis singleplayer mode er for meg genialt. For jeg elsker lore og kan sitte og lese om det i timer!

- Håper selvfølgelig på å se mer verden når jeg kommer ut, men det får jeg vente med å se.

- Er mange som er kritiske til instanced zones. Jeg syns det kan være en spennende måte å løse det på så det ikke kryr av folk overalt. Spesielt lurt med tanke på world PvP.

- At du kan treffe flere targets. Så effektivt. Kjipt å stå og slå på en mob, bytte til neste, så neste osv osv. Tok lett ned 3 stykker fort nå fordi jeg skada alle samtidig. Det er også mer realistisk enn "oi sverdet glei rett gjennom deg uten at du tok skade"

 

 

Når det er sagt så er jeg bare en lvl 9 Assassin fordi jeg fortsatt trenger en PC til å dra spillet ordentlig. Men de få timene jeg har fått investert i spillet har etterlatt meg med følelsen: "Jeg er langt ifra ferdig".

 

Og til de som sammenligner AoC med WoW. WoW var ikke plettfritt for 3 år sia. Er ikke plettfritt nå. Grøsser bare med tanke på de ustabile serverne vi satt på etter ett års tid. Mens her kommer Funcom og har en så smooth release over hele verden. Bøyer meg i støvet. Jeg kommer ikke til å savne WoW. Bare nyte opplevelsen med å spille AoC :)

Lenke til kommentar

Høyre klikk på navnet eller character - make friend, der har du det.

Feat points får du på level 10 + skill points, før level 10 er det kun skill points.

Å sammen ligne gear er jo lettere enn i wow uten addons som brukes i wow ;)

 

Negativt med spillet er vel alt det som er bugga, men blir selvsagt fikset. Ikke at bug irriterer meg men at det er eneste negative tingen jeg kunne nevne her siden det er en sånn tråd.

Lenke til kommentar
Høyre klikk på navnet eller character - make friend, der har du det.

Feat points får du på level 10 + skill points, før level 10 er det kun skill points.

Å sammen ligne gear er jo lettere enn i wow uten addons som brukes i wow ;)

 

Negativt med spillet er vel alt det som er bugga, men blir selvsagt fikset. Ikke at bug irriterer meg men at det er eneste negative tingen jeg kunne nevne her siden det er en sånn tråd.

Er ikke det som er problemet. Jeg vet navnet hans, men fant ikke noe "Add friend" knapp. Nå fløy jeg rundt med 10 FPS så da orka jeg ikke å se på absolutt ALT, men inntrykket var at det ikke var sånn "Ahh der er det." Mer "Er det her? Nei..."

 

Da er det skill points da. Endte opp med et godt høyt antall iallefall. Tror jeg la igjen 90 points i tilfelle jeg skulle ha bruk for det til en skill til et quest. Etter å ha fylt det ut på Hide og Climb. noen vits i å ta + running speed egentlig? Går det vesentlig fortere når man har den full enn når man ikke har det?

Lenke til kommentar

Noen mener at det ikke er vits, noen sier at de merker forskjell. Du kan prøve og se om det virker for deg, mobsa løper like fort som deg uansett. Så dette er vel mer en pvp greie?

 

Tviler ikke på at du vet navnet til kameraten din, det jeg mente at du skal høyre klikke på navnet hans på chatten eller characteren hans, så kommer det en liste over forskjellige funksjoner som invite to group, make friend osv. Tok litt tid før jeg fant det også, er for vant med wow systemet :p

Prøvde bare å hjelpe :)

Lenke til kommentar
Noen mener at det ikke er vits, noen sier at de merker forskjell. Du kan prøve og se om det virker for deg, mobsa løper like fort som deg uansett. Så dette er vel mer en pvp greie?

 

Tviler ikke på at du vet navnet til kameraten din, det jeg mente at du skal høyre klikke på navnet hans på chatten eller characteren hans, så kommer det en liste over forskjellige funksjoner som invite to group, make friend osv. Tok litt tid før jeg fant det også, er for vant med wow systemet :p

Prøvde bare å hjelpe :)

Takknemlig for hjelpa også :) Men det jeg mente med at jeg kan navnet er at det er alt jeg kan. Vi var ikke logga på samtidig og jeg skulle bare adde navnet hans på en eller annen måte. Så han kunne ikke komme bort til meg så jeg kunne trykke på han eller si noe i chatten. Tror jeg faktisk har prøvd å høyreklikke på en random og finni "Make Friend", men det var bare for å teste.

Lenke til kommentar

Den funksjonen kom forøvrig i patchen i går, så er ikke så rart om han ikke visste om det. UI'en er litt skuffende, men den er allerede drastisk forbedret.

 

Edit: du kan også legge til venner ved /cc addbuddy 'navn' eller søke etter spilleren i en av menyene oppe i venstre hjørne.

Endret av Swaxxo
Lenke til kommentar

@Stinkey - aha, skjønner. Vet ikke om andre måter å adde friend når de ikke er pålogget.

 

@Swaxxo - Var i tortuage igår, det var da jeg fant det ut, visste ikke at det kom med patchen igår.

Last ned Ui pakke hvis du vil. Men ellers så er den orginale UI-en litt tamt ja.

Lenke til kommentar

Thank yousmile.gif Til deg også Skrufgreen.

 

Er det mye patching på gang nå eller? Har ikke spilt siden lørdag siden hver gang jeg starter det opp så ser jeg en flyvende parykk og 2 øyer med et uendelig hav bak-.- Klarte jo som sagt å lvle opp til lvl 9. Men det var med alt der da. Hadde gjort noe magi i å sette ned absolutt altav krevende grafikk tenker jeg, men får bare vente på PC-en :roll:

 

End of OT

---------------------------

Lenke til kommentar

jeg kan vel indrømme at PvE ikke var særlig bra. Det var akkurat som å grindre med min Ranger i SOtOB eller hva den hette i lvl 40. Det var ingen "taktikker" som på WoW der de har Sheep og må dispelle osv.

Noen som vet om dette blir bedre senere i spillet?

Lenke til kommentar

Hvordan fikk du over 200+ feat points Stinkey? Maks er 79 per character... :p Regner med du mener skills. Skjønner hva du mener men det vil være vanskelig å introdusere absolutt alt på en gang. Du hadde ganske lett funnet ut av det selv hvis du bare hadde klikka deg rundt innimellom (slik fant jeg det ut, og jeg er ganske noob i slike spill som dette). Det ligger lett tilgjengelig på en av de få fanene øverst. I tillegg er det godt forklarende med ledeteksten man får når man holder pila over ting der.

Lenke til kommentar

For å legge til en venn kan du trykke på den ene knappen øverst til venstre, husker ikke helt hva den heter, men det er tre, en for venneliste, en for pvp/guild/party osv og en for guild management. I den for pvp/guild/party har du en knapp som heter "add by name"(eller noe i den duren). Da skriver du inn navnet på vennen, deretter kan du krysse av for å invitere til gruppe, legge til i venneliste eller invitere i guild. Stressa mye for å finne den funksjonen selv. Klarte å lage guild, men fikk ikke til å invitere noen inn i guildet. :D

Lenke til kommentar

Må man lære seg å bruke nye typer våpen, eller kan man alt fra starten? Eller er det bare å krysse en viss level? Dette og mange andre ting er det som gjør at spillet er rotete og ikke minst tungt. Derfor holdt jeg ut kun til level 16. Får se om jeg finner det frem om noen mnd igjen. Det blir i hvert fall ikke spilt noe mer i nær fremtid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...