int20h Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Neste måned lanserer både AMD og Nvidia nye grafikkprodukter, men dette er bare begynnelsen. Les mer Lenke til kommentar
andylove Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Synes det er helt knall at ATI har fått litt fart på produktene sine. Mest imponert er jeg over driverne, her må det ha skjedd mye de siste årene. Gikk fra Nvidia 7900GTO til AT HD3870 og har ikke angret på at jeg valgte vekk 8800GT. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Synes det er helt knall at ATI har fått litt fart på produktene sine. Mest imponert er jeg over driverne, her må det ha skjedd mye de siste årene. Gikk fra Nvidia 7900GTO til AT HD3870 og har ikke angret på at jeg valgte vekk 8800GT. vel nå er 8800GT raskere i spill en 3870 da, så vet ikke hvorfor du er glad da hehe. men er spennende de nye korta fra ati. håper det slår litt igjennom så det blir konkuranse igjen. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Synes det er helt knall at ATI har fått litt fart på produktene sine. Mest imponert er jeg over driverne, her må det ha skjedd mye de siste årene. Gikk fra Nvidia 7900GTO til AT HD3870 og har ikke angret på at jeg valgte vekk 8800GT. vel nå er 8800GT raskere i spill en 3870 da, så vet ikke hvorfor du er glad da hehe. men er spennende de nye korta fra ati. håper det slår litt igjennom så det blir konkuranse igjen. Fordi mine prioriteter var å få et skjermkort som var godt til media og film. Jeg spiller lite. Ergo var ATI et bedre valg for meg. Nå skal det være sagt at jeg er ikke noe fanboy uansett om jeg hadde hatt ATI eller Nvidia. Så lenge jeg får dekket mine behov, så er det godt nok. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 ATI var ett bedre valg her å. Var vell kun 8800gt som nvidia fikk skryt for pris og ytelse... Har alltid vært ATI faan på skjermkort siden... har aldri hatt problemer med de og har vært særdeles overklokkingsvenlige. Mine nvidia 7800gtx og 7900gs var jeg ikke så fornøyd med... Crossfire er vell ennda bedre enn SLI som jeg har sjønt.. vurderer ett 3850kort til krever lite strøm, lager lite varme og er særdeles gode kort =) Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Er spent på hvilke tall disse kortene klarer å oppdrive i form av benchmarks når de kommer. Om alt går etter planen blir det et av disse kortene sammen med Nehalem til høsten Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Give me benchmark or give me... um.. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Tror vi kan regne med 30-50% mer ytelse enn dagens toppmodeller. 4870X2 forventes jo å få 480 shadere. Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Give me benchmark or give me... um.. Swirlyball? Uansett, blir desse bedre enn nåværende kort til samme pris, eller blir dette noe alla 9800GTX, som vel strengt tatt ikke er verdt oppgradering fra kort i samme prisklasse? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 ATI fortjener all den ros de kan få. Min erfaring med de er at de leverer energigjerrige kort med ytelse - 2 helt essensielle faktorer som burde være selvsigende for enhver bevisst "maskin"-bruker. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 ATI fortjener all den ros de kan få. Min erfaring med de er at de leverer energigjerrige kort med ytelse - 2 helt essensielle faktorer som burde være selvsigende for enhver bevisst "maskin"-bruker. Jepp, det er jeg enig i. Flinke har de vært. Det beste med ATI er at de ikke gir opp, for det kunne de lett ha gjort og latt Nvidia få dominere på egenhånd. Uten konkurransen taper vi kunder. ATI sin ulempe er selvfølgelig alle utsettelsene som kommer i tide og utide. Håper de får bukt med leverings og produksjonsproblemer. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Skal etterhvert kjøpe nytt skjermkort til Stue-pcen min, får vel se om et av disse blir tatt til vurdering da, tenker først og fremst på 4850... Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 4800 er da slet tikke forsinket, trodde den skulle komme i høst, og så ble den et par dager forsinket, og her sitter folk å klager? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 4800 er da slet tikke forsinket, trodde den skulle komme i høst, og så ble den et par dager forsinket, og her sitter folk å klager? Kan slettes ikke se noen som klager, kan du? Hvis du tenker på hva jeg skrev, så mente jeg fra tidligere av og et noe frynsete rykter for at produktene kommer på lanseringsdato eller blir skøvet på i et par måneder. Har vel ikke glemt "R600"? Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Skriver av dette innlegg burde legge til AMD/ATI over spesifikasjonene til AMD/ATI med like store bokstaver som han har skrevet Nvidia!! Ellers gleder jeg meg til bench og tester kommer ut. Håper HD4800 serien kan slå litt igjennom til en hyggelig pris (noe det ser ut til å bli) Endret 19. mai 2008 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 I juni lanserer Nvidia sin GeForce GTX 200-familie. De første kortene i serien blir Geforce GTX 260 og 280, som blir selskapets nye toppmodeller. Herlig at de går bort i fra den tullete navneendringa fra 9800 til 9900. Den nye brikken fortjener (høyst sannsynlig) et nytt serienavn. Det skal bli spennende å se hvordan konkurransen blir fremover. Både Nivida og AMD rykker nok kraftig oppover ytelseskalaen med de nye produktene sine. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Kommer det nye kort til bærbare også snart eller? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) I juni lanserer Nvidia sin GeForce GTX 200-familie. De første kortene i serien blir Geforce GTX 260 og 280, som blir selskapets nye toppmodeller. Herlig at de går bort i fra den tullete navneendringa fra 9800 til 9900. Den nye brikken fortjener (høyst sannsynlig) et nytt serienavn. Det skal bli spennende å se hvordan konkurransen blir fremover. Både Nivida og AMD rykker nok kraftig oppover ytelseskalaen med de nye produktene sine. Men betyr 260 og 280 at det kommer to modeller av GTX? Vet man hva forskjellen mellom disse i så fall vil være? Blir det Ultra vs. GTX igjen hvor den ene er fabrikksoverklokket, eller er det snakk om større forskjeller som minnemengde, minnebus o.l.?? Edit: Leif... Endret 19. mai 2008 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 ATI fortjener all den ros de kan få. Min erfaring med de er at de leverer energigjerrige kort med ytelse - 2 helt essensielle faktorer som burde være selvsigende for enhver bevisst "maskin"-bruker. Jepp, det er jeg enig i. Flinke har de vært. Det beste med ATI er at de ikke gir opp, for det kunne de lett ha gjort og latt Nvidia få dominere på egenhånd. Uten konkurransen taper vi kunder. ATI sin ulempe er selvfølgelig alle utsettelsene som kommer i tide og utide. Håper de får bukt med leverings og produksjonsproblemer. Vil kalle dette en klage. At man husker r600 utsettelsen fortsatt er jo utrolig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå