miXer Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Heisann. Har en audi a3 1.8T 97' hvor startsperra fusker til tider. Den fusker på den måten at den noen ganger ikke vil starte motoren fordi den tror det er feil nøkkel. Jeg har to nøkler og begge er like ille. Er det mulig å koble ut startsperra? Eventuelt, noen som har peil på hva det kan koste å ordne startsperra? Lenke til kommentar
O_K Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Heisann. Har en audi a3 1.8T 97' hvor startsperra fusker til tider. Den fusker på den måten at den noen ganger ikke vil starte motoren fordi den tror det er feil nøkkel. Jeg har to nøkler og begge er like ille. Er det mulig å koble ut startsperra? Eventuelt, noen som har peil på hva det kan koste å ordne startsperra? Dette er vel et ganske vanlig problem, akkurat samme på en A4 vi hadde i familien fra 97. Men det problemet var stort allerede i 99-2000. Måtte taues til verksted da. Det hjalp ofte å ta ut nøkkelen og vir den en halv runde og sette den inn. Tror det kan være fordi chippen sitter litt nærmere den ene siden av nøkkelen, og derved får man bedre kontakt med leseren i bilen. Mener hele problemet skyldtes at leseren ble dårlig, og etterhvert fikk problemer med å lese av nøkkelen. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Heisann. Takk for svar. Jeg har prøvd å ta nøkkelen ut, snu den en halv runde, men uten hell noen av gangene. Siden leseringen kan være problemet, er dette noe jeg kan fikse selv? Er det dyrt? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Tror jeg ville brukt orginalverksted. Dette er et standardproblem for disse bilene og jobben innebærer koding av nøkler osv.Tror ikke det blir så mange lapper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå