Samtron87 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 hei Skal sette opp en Windows 2000 servere maskin og lurer litt på hva man gjør? Først må jeg vel installlere Windows 2000 server. Så installere AD og DNS eller DHCP. Er det noe mer jeg bør tenke på da. Det hele skal være enkelt og greit. Skal ikke ha noe fancy ditt eller fancy datt. Skal bare sette opp en enkel server som fungere som en filserver for en maskin, som også skal ha utskirftsmuligheter. Skal bruke 2000 server OS, for det er det jeg har... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Først bør du tenke over om du vil ha RAID eller ikke Om det bare er en enkel filserver så trenger du hverken AD, DNS eller DHCP. Rettighetene er likevel lettere å sette opp om du bruker AD, men om det ikke er noen big deal så kan vanlig windows share lett brukes Endret 19. mai 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Samtron87 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Hvis jeg bruker Windows Share, trenger jeg å legge til en bruker på serveren da for å få bruker PCen til å få kontakt? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Nei, ikke om du har gir lese/skrive/etc-rettigheter til "Everyone" Endret 19. mai 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå