Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Argumenter MOT bmw


Anbefalte innlegg

Veldig gammeldagse biler, stort sett sedanbiler og bakhjulstrekk, slik man lagde biler på nittenfemtitallet.

Gammeldags? Av alle ... Dessuten er det kundene som velger om de vil ha sedan eller ikke. Bakhjulstrekk er smak og behag, mange foretrekker det fremfor forhjulstrekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Søren... Kan vi ikke helelr rakke ned litt på VW og Audi? Det er så mye lettere mener jeg :)

 

En stygg en er: BMW = Black Mans Wheels

En annen ting er at BMW ikke har klart å finne opp turbo på bensinbiler enda :p

Ja, ja. Her er det en som absolutt ikke følger med i timen. Hvilken motor ble nettopp kåret til årets beste motor (International Engine of the Year Awards)? Jo, BMWs 3,0 liters twinturbomotor. BMW vant også priser i disse kategoriene:

  • Beste motor over 4,0 liter (M5/M6)
  • Beste motor mellom 3,0 og 4,0 liter (M3)
  • Beste nykommer: 2,0 liter twinturbo diesel (123d)

Lenke til kommentar
Hei, Eg treng nokre argument for å rakke litt ned på BMW. Nokon som kan hjelpe meg?
Veldig gammeldagse biler, stort sett sedanbiler og bakhjulstrekk, slik man lagde biler på nittenfemtitallet.
Helt idiotisk argument. BMW produserer alt fra kombi, sedan, stasjonsvogn, SUV, kabriolet/roadster til kupé. Årsaken til at BMW fortsatt holder på bakhjulstrekk har selvfølgelig med kjøreegenskaper å gjøre.
Lenke til kommentar

En annen ting er at BMW ikke har klart å finne opp turbo på bensinbiler enda :p

Hva med motoren som feks sitter i 335i? :yes:

HA ha! Har du sett - første bensinturbo fra BMW på 20 år. På tide spør du meg.

Hva er så stas med turbo egentlig? Ser ofte på det som en fattigmannsløsning for å oppnå høyere effekt. Bare se på Saab og Volvo. Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar

Turbo på bensinbiler er også en fin måte å få høyere dreimoment på lavere turtal med. 335i motoren har 400Nm fra 1300 omdreininger, noe du skal lete lenge etter å finne selv på dieselmotorer. Er også en måte å få ned vekten på en bil, siden man får flere hk på en mindere motor, samt smyge seg unna norske avgiftssystemet, som b.la. går på motorvolum.

Lenke til kommentar

400 nm er ikke så imponerende hvis man sammenligner med dieselbiler som har tilsvarende slagvolum (3 liter) og hestekrefter. 335d yter eks. 580 nm. Selv 123d-motoren gir 400 nm.

 

335i-motoren er basert på en standard 3,0 liter (samme som i 330i), men har blitt utstyrt med to turboer. Gevinsten er bare 34 hk ekstra. Som du påpekte er det først og fremst dreiemomentet som har blitt forbedret. Ikke minst er dreiemomentskurven mye mer lineær og maks moment er klart allerede fra rundt 1300 o/min. Ulempen er at slike turbomotorer mangler den særegene motorkarakteristikken som sugemotorer har. Ikke uten grunn at M3 og M5 har blitt utstyrt med sistnevnte type motor.

Lenke til kommentar

En annen ting er at BMW ikke har klart å finne opp turbo på bensinbiler enda :p

 

Hva med motoren som feks sitter i 335i? :yes:

HA ha! Har du sett - første bensinturbo fra BMW på 20 år. På tide spør du meg.

BMW har vel hatt flere turbobiler de? En jeg kjenner har en med biturbo, rundt 88-90 modell.

Lenke til kommentar

BMW er en flott bil, og har etter min mening noen av de råeste bilene. Helt nye M3 eller den gamle E30 M3 er jo noen snasne BMW'er.

 

Noen argumenter mot BMW er vel kanskje at det er endel utleninger som kjører og rævkjører dem en etter en.

Dyrt om du skal ha den på merkeverksted

Dyr forsikring om du er ung- jeg kjenner den iallefall.

 

 

Deler er ikke spesielt dyrt nei

 

Men alt i alt så er det mer positivt enn negativt om BMW.

Lenke til kommentar
Hvis trådstarter skal komme triumferende tilbake til sin motstander og slå i bordet med "argumentene" fra denne tråden vil han jo drite seg mer ut enn hva han tydeligvis har gjort allerede.

"haha, bare hør her du, blinklysene detter av og dem har ikke turbo! maha, slå den!" :devil:

 

Tror uansett ikke alutoppene tåler turtallet fra en høytrykksturbomotor uten at dem er kjørt ordentlig varme først :p

Lenke til kommentar
Bayer Motor wagen = Nazi bil.

BMW produserte militærtransport biler/trailer for Nazi militæret. Selvfølgelig ble jødene brukt.

Samme gjaldt også VW, Mercedes-Benz og all annen tysk industri. Amerikanske IBM leverte faktisk hullkortmaskiner til nazistene. Enkelte hevder disse ble brukt i konsentrasjonleirene. Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...