Skavold Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Veldig gammeldagse biler, stort sett sedanbiler og bakhjulstrekk, slik man lagde biler på nittenfemtitallet. Gammeldags? Av alle ... Dessuten er det kundene som velger om de vil ha sedan eller ikke. Bakhjulstrekk er smak og behag, mange foretrekker det fremfor forhjulstrekk. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Søren... Kan vi ikke helelr rakke ned litt på VW og Audi? Det er så mye lettere mener jeg En stygg en er: BMW = Black Mans Wheels En annen ting er at BMW ikke har klart å finne opp turbo på bensinbiler enda Endret 20. mai 2008 av Misantropen Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Søren... Kan vi ikke helelr rakke ned litt på VW og Audi? Det er så mye lettere mener jeg En stygg en er: BMW = Black Mans Wheels En annen ting er at BMW ikke har klart å finne opp turbo på bensinbiler enda Hva med motoren som feks sitter i 335i? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Søren... Kan vi ikke helelr rakke ned litt på VW og Audi? Det er så mye lettere mener jeg En stygg en er: BMW = Black Mans Wheels En annen ting er at BMW ikke har klart å finne opp turbo på bensinbiler enda Ja, ja. Her er det en som absolutt ikke følger med i timen. Hvilken motor ble nettopp kåret til årets beste motor (International Engine of the Year Awards)? Jo, BMWs 3,0 liters twinturbomotor. BMW vant også priser i disse kategoriene: Beste motor over 4,0 liter (M5/M6) Beste motor mellom 3,0 og 4,0 liter (M3) Beste nykommer: 2,0 liter twinturbo diesel (123d) Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hei, Eg treng nokre argument for å rakke litt ned på BMW. Nokon som kan hjelpe meg?Veldig gammeldagse biler, stort sett sedanbiler og bakhjulstrekk, slik man lagde biler på nittenfemtitallet.Helt idiotisk argument. BMW produserer alt fra kombi, sedan, stasjonsvogn, SUV, kabriolet/roadster til kupé. Årsaken til at BMW fortsatt holder på bakhjulstrekk har selvfølgelig med kjøreegenskaper å gjøre. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 en ting som er kjett med e36 er att blinklysene alltid detter av men fikses enkelt med å kjøpe lykter der alt sitter i ett.. eller litt lim.. så har vel m40 motorene litt problemer med kammen og noen har vel litt problemer med toppen som sprekker på alu motorer.. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hvis trådstarter skal komme triumferende tilbake til sin motstander og slå i bordet med "argumentene" fra denne tråden vil han jo drite seg mer ut enn hva han tydeligvis har gjort allerede. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 En annen ting er at BMW ikke har klart å finne opp turbo på bensinbiler enda Hva med motoren som feks sitter i 335i? HA ha! Har du sett - første bensinturbo fra BMW på 20 år. På tide spør du meg. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) En annen ting er at BMW ikke har klart å finne opp turbo på bensinbiler enda Hva med motoren som feks sitter i 335i? HA ha! Har du sett - første bensinturbo fra BMW på 20 år. På tide spør du meg. Hva er så stas med turbo egentlig? Ser ofte på det som en fattigmannsløsning for å oppnå høyere effekt. Bare se på Saab og Volvo. Endret 21. mai 2008 av Computerwelt Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Turbo på bensinbiler er også en fin måte å få høyere dreimoment på lavere turtal med. 335i motoren har 400Nm fra 1300 omdreininger, noe du skal lete lenge etter å finne selv på dieselmotorer. Er også en måte å få ned vekten på en bil, siden man får flere hk på en mindere motor, samt smyge seg unna norske avgiftssystemet, som b.la. går på motorvolum. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 400 nm er ikke så imponerende hvis man sammenligner med dieselbiler som har tilsvarende slagvolum (3 liter) og hestekrefter. 335d yter eks. 580 nm. Selv 123d-motoren gir 400 nm. 335i-motoren er basert på en standard 3,0 liter (samme som i 330i), men har blitt utstyrt med to turboer. Gevinsten er bare 34 hk ekstra. Som du påpekte er det først og fremst dreiemomentet som har blitt forbedret. Ikke minst er dreiemomentskurven mye mer lineær og maks moment er klart allerede fra rundt 1300 o/min. Ulempen er at slike turbomotorer mangler den særegene motorkarakteristikken som sugemotorer har. Ikke uten grunn at M3 og M5 har blitt utstyrt med sistnevnte type motor. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 En annen ting er at BMW ikke har klart å finne opp turbo på bensinbiler enda Hva med motoren som feks sitter i 335i? HA ha! Har du sett - første bensinturbo fra BMW på 20 år. På tide spør du meg. BMW har vel hatt flere turbobiler de? En jeg kjenner har en med biturbo, rundt 88-90 modell. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 745i Turbo (1986) var visst den siste bilmodellen med turbomotor BMW hadde før 335i kom i 2006. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Er det bare meg eller har du Computerwelt BMW? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Nei, har ikke bil en gang. Har bare en generell interesse for bil. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Bayer Motor wagen = Nazi bil. BMW produserte militærtransport biler/trailer for Nazi militæret. Selvfølgelig ble jødene brukt. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 BMW er en flott bil, og har etter min mening noen av de råeste bilene. Helt nye M3 eller den gamle E30 M3 er jo noen snasne BMW'er. Noen argumenter mot BMW er vel kanskje at det er endel utleninger som kjører og rævkjører dem en etter en. Dyrt om du skal ha den på merkeverksted Dyr forsikring om du er ung- jeg kjenner den iallefall. Deler er ikke spesielt dyrt nei Men alt i alt så er det mer positivt enn negativt om BMW. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hvis trådstarter skal komme triumferende tilbake til sin motstander og slå i bordet med "argumentene" fra denne tråden vil han jo drite seg mer ut enn hva han tydeligvis har gjort allerede. "haha, bare hør her du, blinklysene detter av og dem har ikke turbo! maha, slå den!" Tror uansett ikke alutoppene tåler turtallet fra en høytrykksturbomotor uten at dem er kjørt ordentlig varme først Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Bayer Motor wagen = Nazi bil. BMW produserte militærtransport biler/trailer for Nazi militæret. Selvfølgelig ble jødene brukt. Samme gjaldt også VW, Mercedes-Benz og all annen tysk industri. Amerikanske IBM leverte faktisk hullkortmaskiner til nazistene. Enkelte hevder disse ble brukt i konsentrasjonleirene. Endret 22. mai 2008 av Computerwelt Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) De fleste BMWer kan ikke kjøre i skogen, pluss at noen av dem ikke har tilhengerfeste.... Endret 22. mai 2008 av Rs125 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå