Gå til innhold

Canon nå med instant rebate (slik cashback burde vært)!

Anbefalte innlegg

For dere som går med planer om kjøp av Canon kamera eller objektiv, ny kampanje lansert f.o.m i går. Denne gangen er er det ikke cash-back, som er tungvindte greier med innsending av kvittering/kode og lang venting på penger - men instant rebate. På godt norsk - direkte avslag på prisen.

Gjelder USA, men også for internasjonale kunder.

Eksemelvis 40d har gode $200 avslag noe som fører til at BHPhoto prisen nå er nede i under NOK 4700,- (mva og frakt i tilllegg selvsagt). På 5D er det $300 i avslag, dvs at prisen havner på NOK 9500,-.

Sjekk http://media.the-digital-picture.com/Rebat...2008-Rebate.pdf

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For dere som går med planer om kjøp av Canon kamera eller objektiv, ny kampanje lansert f.o.m i går. Denne gangen er er det ikke cash-back, som er tungvindte greier med innsending av kvittering/kode og lang venting på penger - men instant rebate. På godt norsk - direkte avslag på prisen.
Det er ikke første gang de har, husker vi hadde en debatt rundt det for ca et halvt år siden også, da Jurgis kikket på nye glass fra USA. Men uansett er det en langt, langt bedre løsning enn cashback! Får håpe Canon Norge tar til vett også...
Lenke til kommentar

Ja, hva er dette tullet med cash-back. Det er jo noe av det mest ineffektive rabatt-systemet jeg har vært borti noen gang! Det genererer jo masse administrasjon for Canon, så det må jo koste dem det dobbelte av rabatten de gir! Og det er mye ekstraarbeid for kunden.

Jeg klarer ikke av beste vilje se hvorfor man gir cash-back i stedet for vanlig rabatt???

Lenke til kommentar
Har spart en stund for å kjøpe det jeg vil nå.

Vil det være dumt å kjøpe 5D til ca. 10000,- nå, nytt i USA eller brukt i Norge?

Nei, det vil jeg ikke si. Canon 5D er et forbausende konkurransedyktig kamera den dag i dag, selv om det ikke lenger er akkurat nytt. Det er vel antakelig det beste fullformatkameraet i den prisklassen (brukt) rent bildekvalitetsmessig, selv om det ikke er like overlegent sammenliknet med andre semi-proffmodeller som det var da det kom.
Lenke til kommentar

Tror det skal mye til før det blir dramatisk mye rimeligere enn dette, ja, med ny 5d. Bruktprisen vil jo falle jevnt og trutt, men kameraet er jo snart på vei ut av hyllene.

Kanskje ser vi et 'JP tilbud' (som nesten har blitt et utrykk nå) om et års tid med kameraet ned mot 10k?

Lenke til kommentar
(Snipp)

Jeg klarer ikke av beste vilje se hvorfor man gir cash-back i stedet for vanlig rabatt???

Det kan være fordi en reduksjon i prisen fra Canons fabrikker blir borte på veien til forbrukeren.

Dersom en butikk har en vare til 2000kr, og prisen går ned med 500kr, vil ikke nødvendigvis dette komme fullt og helt forbrukeren til gode. :)

Lenke til kommentar

Hei

Dette er jo fantastisk. Jeg ser at Amazon.com har pris på 1150 $ for 40D kamera. Men rett under står dette:

"Purchase this product from Amazon.com and save $200 instantly. Price includes manufacturer's instant rebate."

Betyr dette at prisen er 1150$ eller at man vil få 200$ i avslag? Det er slik at jeg begynner å vurdere om jeg heller burde gå for 40D enn å kjøpe 450D :roll:

Lenke til kommentar

Avslaget er allerede tatt med i prisen. Tro du meg, amerikanske butikker lar ikke en sjanse til å reklamere med lavest mulig pris gå bort (også når det er snakk om mail-in-rebates er stort sett prisen allerede justert ned, selv om det kan ta noen måneder før pengene er tilbak).

Lenke til kommentar
"Price includes manufacturers rebate" betyr nettopp det. Men gardkarlsen har nok tittet på kitet som inkluder EF-S 28-135. Kun huset koster mindre.

Det stemmer. Jeg så på kitet som inkluderer linsa. Det ser ikke ut som om selve huset er til slags seperat på Amazon enda. Det står en leveringstid på 2 til 5 måneder :ohmy:

Lenke til kommentar
Ja, hva er dette tullet med cash-back. Det er jo noe av det mest ineffektive rabatt-systemet jeg har vært borti noen gang! Det genererer jo masse administrasjon for Canon, så det må jo koste dem det dobbelte av rabatten de gir! Og det er mye ekstraarbeid for kunden.

Det er en grunn til at de fortsetter å bruke cashback, og det er at de tjener penger på det.

Med cashback får du solgt produktet i både vanlige og mer prissensitive markedssegmenter. De som har mer penger enn tid kjøper og bryr seg ikke med cashback. De som vil spare hver krone, går for cashback. Alternativet til cashback er en pris midt i mellom, slik at man ikke får maksimal pris fra de som er villige til å betale, samt at man mister salg til de som er mest prissensitive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...