Khaffner Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg installere ubuntu på stuepc'en til broren min igår, og skjermen som var tilkoblet var en 10" touch-widescreen. Øvrige spesifikasjoner kan finnes ut om nødvendig. Problemet er at touch-grensesnittet er feilkalibrert i forhold til skjermen tenker jeg. Det som skjer er at "musepilen" er ca 5 cm for langt til den siden som der fingeren peker, hvilken side det er kommer an på hvor fingeren er. Når man glir fingeren over skjermen til andre siden følger pilen etter og tar igjen fingeren på midten omtrent og går raskere enn fingeren. Det er veldig vanskelig å forklare. Jeg vet ikke hva skjermen heter, det er et eller annet jallamerke fra carputer.no. Drivere for windows følger med, men det hjelper meg lite. Hvor i Ubuntu finner jeg instillingene for touchscreen? Kan det ordnes? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Veit ikke hvordan det kan fikses, men jeg kan ihvertfall bekrefte at ubuntu funker med touchscreen. Har ubuntu 6.06 med touchscreen på jobben, så det har funka lenge med touchscreen ihvertfall. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Det burde ikke være vanskeligere enn å ha et lite program som viser 4 punkter man på trykke på med fingeren, så lagre innstillingene. Men finnes noe slikt? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg har ikke PC-en her, men jeg kan tenke meg hva problemet er. Ubuntu tror at skjermen er større enn det den egentlig er. Se for deg en pyramide med 4 vegger, men uten spiss. Størrelsen på åpningen oppe er størrelsen til skjermen, bunnen i pyramiden er den størrelsen ubuntu tror skjermen har. Dermed blir det veldig brå og unøyaktige bevegelser på sidene av skjermen og litt bedre i midten. Er dette sannsynlig? Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 http://touchcal.sourceforge.net/ har ingen erfaring med touchscreen, men ville prøvd denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå