galaxy13 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hei, Min bærbare HP installert med Adobe Premiere Pro CS3 er ikke i stand til å finne Canon XHA1. Riktignok dukker dialogboksen med Adobe Premiere markert. Men når jeg velger CAPTURE under fil-menyen får jeg melding om å resette kameraet. I følge brukerveiledningen skal PC og/eller kamera slås av eller firewirekabel kobles fra og til. Windows Movie Maker finner kameraet riktignok. Hva kan grunnen være? Lenke til kommentar
charge Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hei, Min bærbare HP installert med Adobe Premiere Pro CS3 er ikke i stand til å finne Canon XHA1. Riktignok dukker dialogboksen med Adobe Premiere markert. Men når jeg velger CAPTURE under fil-menyen får jeg melding om å resette kameraet. I følge brukerveiledningen skal PC og/eller kamera slås av eller firewirekabel kobles fra og til. Windows Movie Maker finner kameraet riktignok. Hva kan grunnen være? Jeg vet ikke, men jeg har ingen problemer med mitt Sony DCR-TRV22E og tilkobling i Premiere. Er du interessert i at vi bytter? Jeg får ditt XHA1 mens du får mitt TRV22E som du garantert ikke vil ha noen tilkoblingsproblemer med. Men fra spøk til alvor. I WMM, får du gjort capture av video med den eller bare ser den at kameraet er tilkoblet? Du bruker firewire begge steder? Kan det være at kameraet står i HDV modus mens Premiere står klar til å ta i mot i standard DV? Eller noen lignende uoverenstemmelser? Noen skudd i blinde bare. Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Har du valgt kamera under capture-innstillinger? Kan velge hvilket kamera du har der, kan kanskje hjelpe. Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Hei jeg har også problem etter at jeg nå skaffet meg et Canon HF-10 der overføring går greit med kortleser eller imagemixer 3 se. Og får videre vist video på skjermen der PC-en er av nyere sorten med vista og 8800gtx. Men har nå prøvd å få redigert (filene *.mtu) og programmene finner ikke disse. På arbeid har vi et mediarom med premier pro cs3 som har bruksanvisning at den tar HD.............hjemme kjøpte jeg meg videostudio 11.5plus som virker greit på bilder og film fra ixus camera men ikke supporter eller finner ikke filer som er overført eller direkte fra kamera der en leter om det drive som opprettes når HF-10 kobles til med usb. så hav gjør vi galt ? Takker for hjelp, her kommer jeg ikke videre i varmen med 28 grader ute i HGSD. mvh Griffin Endret 3. juni 2008 av griffin95 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå