Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan installere drivere på HP Pavilion?!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tja, tredje tråden i "Maskinen fungerer ikke" idag. Jeg er sur og plages, plages veldig mye.

 

Vel. Etter jeg endelig fikk til å formatere drittmaskinen, og deretter fant ut hvorfor den stoppet i oppstart, trodde jeg endelig uflaksen var borte. Men nei.

 

Nå, når jeg skal installere drivere får jeg det rett og slett ikke til. Under PC-en min står det at jeg har modellnummer "dv6753eo", akkurat denne modellen finner jeg også drivere til. Vel, lasta de ned og installerte samtlige av dem (Har XP og drivere for XP). Her fant jeg driverne. Som sagt, jeg downloada alle, og førte over via en ekstern disk, og instalerte samtlige. Det burde funke? Eller hur? Vell.. Nei.

 

Det som skjer er rett og slett ingenting. Når jeg restarter etter å ha instalert alle driverne, er at når jeg kommer i Windows igjen er det akkurat som jeg aldri har rørt noen drivere. Jeg går inn i enhetsbehandling, og ser der at ingen drivere er blitt installert. HVA FAEN?

 

Noen som har noen idè i det hele tatt om hva som feiler denne drittpcen?!

 

Takk for alle svar, og unnskylder på forhånd for min frustrasjon.

 

EDIT: Feil maskin -.-

 

 

CC

Endret av CCola
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ikke installere driverne som produsenten oppgir. Bare bry deg med å installere de du trenger. Gå inn på enhetsbehandling for å se om det er noe du trenger. Antagligvis bare grafikkdrivere (GeForce 8400?)...

Nvidia gir ikke ut drivere til laptop brikkene deres. Det står pc produsenten for. Hvis du finner en HP laptop som har samme grafikkbrikke som din skal det gå fint å installere de.

 

Mulig også w-lan krever drivere.

Lenke til kommentar
Du må ikke installere driverne som produsenten oppgir. Bare bry deg med å installere de du trenger. Gå inn på enhetsbehandling for å se om det er noe du trenger. Antagligvis bare grafikkdrivere (GeForce 8400?)...

Nvidia gir ikke ut drivere til laptop brikkene deres. Det står pc produsenten for. Hvis du finner en HP laptop som har samme grafikkbrikke som din skal det gå fint å installere de.

 

Mulig også w-lan krever drivere.

Jeg har prøvd dette også, men finner ikke de eksakte driverne jeg trenger, og om jeg finner dem, så sier de (nettstedet jeg finner de på) at jeg må gå på HP sine sider å laste ned.

 

Kan du/noen kanskje hjelpe meg å finne noen? Her står spesifikkasjoner. :)

 

Takktakk! :)

Lenke til kommentar
Du nevner ikke hvilke drivere du er ute etter?

 

Fant mulighet for grafikkdrivere her.

 

Eller gå direkte til

http://www.station-drivers.com/page/nvidia...eforce%20go.htm

og trykk på winzip ikonet for å laste ned drivere for GeForce 8400 GS 256.

Takk! Om du finner en driver som nettverkskortet også, så får du en stor stjerne i boka fra meg! :D

 

EDIT: Og, ja. Hvordan drivere jeg trenger? Jeg fikk inn EN driver, og det var touchpad-saken. Men tror egentlig jeg ikke trenger noe annet enn skjermkort og nettverk?

Endret av CCola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...