aksjetrading Skrevet 18. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Ok. dette bilde er fra februar, lenge før jeg hadde fått et "kall" om å gjøre gatefoto til noe mer. Jeg satt meg iallefall ned ved siden av denne mannen, tok en prat, delte ut noen røyk, og snakket litt. Så satt jeg igang. Hovedtingen jeg liker med dette bilde, er hvordan den eldre mannen ser på tiggeren. Hva han tenker vet vi ikkje, men tippe ka vi vel? Det jeg tenkte før jeg tok bilde var å prøve å krype inn i situasjonen til denne mannen. Om jeg har klart det aner eg ikkje, men derfor jeg legger hode på blokken igjen no!! Dette er vidvinkel objektiv, og jeg ønsker først og fremst feedback på historiefortellingen, vinkler, og redigering. Særlig etter forrige bilde som skildrer en mann som leiter frem flasker på 17 mai. Evnen til å skildre historier på en god måte er helt avgjørde for meg innen gatefoto, og jeg tar imot alle råd og tips med stor glede. Vær så snill å ikkje snakk om farger. Dette bilde skal være BW.!! :-) Endret 18. mai 2008 av aksjetrading Lenke til kommentar
presjes Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Jeg syns bilde forteller historien din, det at han eldre mannen kikker på tiggeren kommer fram i bilde. Synd med skyggen fra capsen hans ellers kunne vi kanskje sett mer av ansiktsuttrykket hans og forstått han bedre. Ellers syns jeg han ser godt ut egentlig. Fin på håret, ikke så gammel og ikke noen fillete klær. Får ikke den samme følelsen som de andre personene du har gatefotografert fra gatemiljøet. Endret 20. mai 2008 av presjes Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 MErker jeg blir litt irritert på han gammern, føler han sender et dømmende blikk ned på tiggeren. Fint fanget. Enig i det som sies om skyggen, men lite å gjøre med det. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 Takk Kan flere vennligst komme med innspill om det jeg ønsker? jeg er lei for at dette bilde har blitt glemt bak de andre, for det er kanskje hakket bedre enn det andre jeg postet nylig, bortsett fra portrettet. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 Fint fanget, men vet ikke om det er pga skjermen min, eller konverteringen, for det ble litt for lyst i enkelte partier. I tilleg slår det meg som litt.. uskarpt? Keep it up! Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg liker dette mye bedre enn 17.maibildene. Kontrasten er litt i høyeste laget for min del. Mye pga direkte sol, men det er lite du kunne gjort med det så lenge du ikke kan styre været, men det er mulig du kunne dempet kontrasten litt i etterbehandlingen. Kanskje du må stole mer på at bildet klarer seg på egenhånd. Er skjermen din rimelig greit kalibrert forresten? Du får bra sug og linjer med vidvinkelen, fint komponert med personene som går ut av bildet i høyre hjørnet, og blikket fra den forbipasserende er godt fanget. Skyggene lager også linje bort fra tiggeren, som understreker at de forbipasserende unngår han. Sett i lys av de høye ambisjonene dine ser jeg på portrettet og dette som et greit utgangspunkt å forbedre seg fra, det er her det starter. Flere av de andre bildene har vært irrelevant fyllmasse i sammenligning. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 Nydelig gjennomført aksje. Synd med skyggen, men shit happens, ikke noe å gjøre med det. Liker bruken av kontrast. Godt fanget. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 20. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2008 Flott bilde som også forteller en historie. Jeg er imidlertid ikke så begeistret for helningen på bildet, jeg går ut i fra at du har gjort det med vilje her, men jeg synes det stjeler litt for mye oppmerksomhet. Det ser ut til at du har huket deg litt ned for å ta bildet, slik at du kommer på samme høyde som tiggeren. Det virker bra her, godt perspektiv! For øvrig vil jeg bare gjenta det jeg har nevnt tidligere i en av dine gatefoto-tråder: jeg ser svært mange slike tigger-bilder. Årsaken til det er at det er sterke bilder, og at tiggerne finnes over alt blant oss. Men innen gatefoto begynner tiggerbilder å bli så vanlige at de kan bikke over i å bli klisje-aktige og oppbrukt. Kanskje du kunne prøve deg på andre områder av street-genren også? Sjekk ut http://www.in-public.com/, mange flotte bilder der. Mye bra her også: http://www.onexposure.net/?photos=street. Du bør ikke ta dette som en kritikk av dine bilder, som jeg synes er flotte. Bare et vennligsinnet tips om andre områder du kanskje også kan utforske. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 20. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2008 Fint bilde, ikke helt min sjanger så skal ikke si så mye. Men du kan jo se om du får henta fram pittelitt mere i skyggen med shdw/high i PS + maske det bort på resten. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2008 takk for feedback. om historiefortellingen min var bedre før jeg var igang med gatefoto må jeg virkelig ta meg sammen. Men av og til har man flaks, og dagen for å gå i dybden. Det er ikkje veldig behagelig å stå 20cm fra en tigger, og holde vidvikelen mot han og folk, men ga F akkurat da. Kan jeg tolke det som at vidvinkelen fungerte til dette? Selv med litt skygger og annet som jeg vanskelig får fixet på, uten å gå amok med PSP. Lenke til kommentar
emero Skrevet 20. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2008 Etter min erfaring er vidvinkelt et flott gatefoto objektiv, siden det får så mye mer enn bare motivet. Det å få med settingen rundt skaper en atmosfære som ofte kan si like mye som motivet. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 20. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2008 Vidvinkel gir stort sett fine og effektfulle bilder, men en tele med lave f-tall er ikke så dumt det heller. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 Litt usikker på hva jeg mener om den såkalte kreative tilten. Den får vandrerne til å lene seg mot tiggeren. Mens magefølelsen min sier at det er det motsatte du skildrer her, nemlig avstand. Du ville kanskje fått mer avstand om du lot bildet helle motsatt vei. Men ikke sikker på om det var mulig å få kompen til å henge sammen på den måten. Det lave perspektivet liker jeg. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 Litt usikker på hva jeg mener om den såkalte kreative tilten. Den får vandrerne til å lene seg mot tiggeren. Mens magefølelsen min sier at det er det motsatte du skildrer her, nemlig avstand. Du ville kanskje fått mer avstand om du lot bildet helle motsatt vei. Men ikke sikker på om det var mulig å få kompen til å henge sammen på den måten. Det lave perspektivet liker jeg. Alt var sikkert mulig, men her stod jeg så nærmt tiggeren at det nesten var ubehagelig. følte jeg var under huden hans mens han stod der. Ikkje så ille i seg selv, men dog. Skal teste ut komposisjon mer snart. Skal gi meg selv utfordringer med å skildre døde kjedelige ting, og kommer til å poste en tråd på dette for egen læringskyld, og kanskje andres. Er det noe jeg tror det er mye å hente på så må det være komposisjon. takk for feedback Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå