SuprG Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hei, har nylig fått min elskede Dell 8500 tilbake etter mange måneder borte pga militæret. tenkte jeg skulle piffe den opp litt med å legge inn Mandriva 2008. Men vil fortsatt beholde Win XP på grunn av ulike programmvarer. Lurer litt på hvordan jeg skal angripe det (?) evt tips og triks. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Installer Windows først (sett av nok upartisjonert plass til Mandriva). Så installerer du Mandriva sist. Skal være helt rett fram. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Installer Windows først (sett av nok upartisjonert plass til Mandriva). Så installerer du Mandriva sist. Skal være helt rett fram. Det er problemet. XP er allerede installert. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Installer Windows først (sett av nok upartisjonert plass til Mandriva). Så installerer du Mandriva sist. Skal være helt rett fram. Det er problemet. XP er allerede installert. Det er ikke noe problem. Last ned en gparted-cd, og lag plass på harddisken til Mandriva. Husk at tukling med partisjoner alltid innnebærer en risiko for datatap, men sjansene er svært små, om du ikke har masse feil på disken. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Ikke glem å defragmentere windows disken et par ganger før du skal resize den. Det følger vel med gparted på mandriva live-CD-en. Gå inn i kontrollpanelet så finner du den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå